instaleeren

D

dieren

hallo iedereen

ik heb een satelietschotel gekregen

nu wil ik een ontvanger kopen.

moet ik een kabel van de sateliet tot de onvanger dan van de ontvanger naar de tv zetten?

dan kan ik tv kijken???

Allereerst welkom op het forum alhier. ;)

Als je een decoder aan gaat schaffen, dan volstaat het om met een coax-kabel van de schotel naar de decoder te gaan, en dan via de scart van de decoder naar de tv te gaan.

Als je dat gedaan hebt kun je inderdaad tv kijken, het ligt er natuurlijk aan wat voor decoder je van plan bent om aan te gaan schaffen en wat je kijken wil.

Maar ik zou zeggen, lees even rond hier, want die vraag, "wat te kopen", wordt hier regelmatig gesteld.

hoe zijn er verschilende Satellietontvanger/settop box

het is niet zo dat ik op elke de zelefde kan zien?

De vraag is wat je ermee wilt?

Is het de bedoeling om te stoppen om te kijken via de kabel of iets dergelijks, of wil je een schotel extra erbij nemen?

Wil je dus een settopboxpakket, dan moet je er wel voor zorgen dat je een goedgekeurde c-plusdecoder aanschaft.

Maar ik denk dat jij het niet te moeilijk wil gaan zoeken, dus wellicht eens op de site van canaldigital gaan kijken, en dan in de webshop, want voor een paar centen heb je al een leuk "huis, tuin en keuken" decodertje.

ik zou graag een extra zender hebben zoals bv. voor mijn kinderen de disneychannel moet ik daarvoor een speciaale onvanger hebben???

Uit de antwoorden begrijp ik dat je er niet veel ervaring mee hebt.

Je krijgt een schotel van pakweg 30 euro en je moet er zelf een ontvanger en de rest bij kopen dus een ontvanger coax kabel F connectors en uiteraard een scartkabel.

Er zijn ongeveer 30 satelieten die je hier kunt ontvangen het ligt er aan waar je vrij zicht op hebt. De meest populaire satelieten die hier te ontvangen zijn zijn de,

Astra1 op 19.2 oost

Astra2 op 28.2 oost

Hotbird op 13 oost

Astra3 op 23.5 oost (sinds vrij kort zitten daar ook wat Nederlandse kanalen op)

Op Astra1 zitten de Nederlandse kanalen en FTA (free to air) een aantal voornamelijk Duitse kanalen,Astra2 de Engelse kanalen zoals de BBC ITV enz voornamelijk allemaal Engelstalig, Hotbird is internationaal een sateliet met ver over de 1000 kanalen en Astra3 heb ik al aangegeven.

Het lijkt me het beste dat je eerst eens kijkt wat je precies ontvangen wilt als de schotel niet te klein is dan is het vaak mogelijk om meerdere satelieten te ontvangen op één schotel, wel is voor elke sateliet een lnb (de kop op de stang) nodig of er zou een motortje op moeten zodat hij draaibaar is dan is één lnb voldoende.

Verder zal ik er nog een link op zetten naar Kingofsat dat je zelf eens kijkt welke zenders er op de diverse satelieten zitten we beginnen bij Astra1, aande onderkant van de site kun je een andere kiezen.

http://nl.kingofsat.net/tv-19.2E.php

Maar er zijn best leuke ontvangertjes te koop voor niet al te veel geld, maar zoek eerst maar eens uit wat je precies wilt.

-moet ik betalen om te kijken via sateliet?

-is het gemakelijk om het te instaleren?

-ik heb een schotel van 90cm diameter kan ik met dat veel zien?

Antwoord op vraag 1: Dat ligt eraan wat je wil kijken, de zogenaamde fta-zenders ( free to air ) zijn gratis.

Wil je meer kijken, dus met een smartcard, dan komen er kosten bij, dat kan variëren van een €4,- per maand voor het settopboxpakket, tot een kleine €50,- voor het toppakket, dit is dus het nederlandse aanbod.

Kijk voor de tarieven maar even op http://www.canaldigitaal.nl/

Antwoord op vraag 2: Het installeren van een schotel is niet erg moeilijk, zorg altijd wel als je aan je coax draait of iets doet met je lnb dat alle spanning van jou decoder is, pas als alles aangesloten is de spanning erop!

Antwoord op vraag 3: 90 centimeter is ruim voldoende, en zet er dan meteen een duo-lnb op, voor het ontvangen van de regionale die sinds kort verhuist zijn naar 23,5 oost.

Misschien nog een tip erbij, zoek even een goede buur of vriend die al zo'n ding heeft hangen en vraag even of je mag kijken wat het is, en wat er mee kan, misschien kan die dan jou ook helpen met de installatie.

Suc6 met het begin van wellicht een nieuwe hobby!

Antwoord op vraag 3: 90 centimeter is ruim voldoende, en zet er dan meteen een duo-lnb op, voor het ontvangen van de regionale die sinds kort verhuist zijn naar 23,5 oost.

???

wat bedoelt u met dat wat is een duo-inb kunt u een foto erbij zetten aub

Een duo-lnb is een lnb (zo'n oog dus) wat feitelijk bestaat uit 2 lnb's zodat je tegelijkertijd naar 2 satellieten kunt kijken.

De vakhandel weet wel wat hiermee bedoeld wordt. We kunnen hier geen afbeelding plaatsen, wel een link naar een afbeelding:

en met dat kan ik op een schotel twee andere satelieten ontvangen

zoals bv. Astra en EuroBird

Met zoiets op je schotel kun je 2 satellieten ontvangen, bijv. Astra 19.2 oost en Astra 2a op 23,5 oost waar de lokale NL zender zitten.

Of bijv. Astra 19.2 en Hotbird op 13 oost.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan