installatie router

E

electrix

Heb me een Sweex adslannex-a router aangeschaft. Op beide PC's draait XP pro. Ik denk dat mijn LAN correct is ingesteld, want beide PC's zijn zichtbaar (ik kan mijn gedeelde mappen openen)

Maar ik kan niet op internet. Ik vermoed dat iets met mijn WAN instellingen fout is. Heb een dynamisch ip . Bij diagnose test lees ik oa. "ATM OAM segment loop back failed.

Dit is mijn eerste keer dat ik een netwerk opzet, kan iemand me verder helpen?

Alvast bedankt

Ik heb hem even hier neergezet aangezien ik niet vind dat ie specifiek op de cursus betrekking heeft.

Het zou kunnen dat er iets fout is in je WAN, maar dat is op deze manier moeilijk te bepalen.
Zou je iets meer gegevens kunnen verstrekken?
Zo is het handig om te weten of je pc's automatisch een ip van de router verkrijgen, of dat dit statisch (vast) is ingesteld door jezelf.

Als het statisch gedaan is, welke ip range en welk subnetmasker heb je dan gebruikt en welke ip's heb je ingevuld bij gateway en bij DNS want ook dat kan dan van belang zijn.

Het zichtbaar zijn van de pc's hoeft niet te betekenen dat je LAN correct is opgezet, want als je ipx/spx geinstalleerd hebt als protocol, dan kan het zijn dat over dat protocol de pc's elkaar zien en dan hoeft het tcp/ip deel niet eens goed te werken.

Verder zou je ook kunnen vertellen welke internet provider je hebt want aan de hand daarvan zijn de instellingen benodigd voor de provider op te zoeken.
Het zou namelijk inderdaad goed kunnen dat je WAN instellingen niet juist zijn gezien die ATM melding.
In de meeste gevallen maak je met je internet provider een verbinding via PPPoE in geval van ADSL dus misschien dat daar ergens iets scheef zit.

Zoals je ziet zijn er een aantal vragen die je wellicht kunt beantwoorden, dan kunnen we beter het probleem in ogenschouw nemen en voor een oplossing proberen te zorgen.

Bedankt voor de snelle reactie. Wist zelf niet goed waar men post thuishoorde, maar aangezien ik jouw cursus er bijhaalde... tja.

Het antwoord op je vragen:

* Ik heb een dynamisch ip adres. Dus de router geeft dit adres.

* ipx/spx is niet geinstalleerd. Op beide PC's win XP, dus in princiepe is dit niet nodig.

* Mijn provider is Skynet

wat je even kan doen is de firewall uitzetten in de router en dan kijken of je wel op internet komt ik heb zelf een sweex router en had in het begin ook last van de firewall dat probleem heb ik opgelost om de poort 80 vrij te geven.

O jee, dit is een gevoelig onderwerp:
Heb me een Sweex adslannex-a router aangeschaft.
Laat het de Eenden maar niet horen. Die beginnen redelijk gestressd te raken bij het horen van Sweex routers. :biggrin:

Op het ADSLforum is er een draadje over. Er is bij ISIZ ook een ADSL forum, met een Sweex draadje. En heel algemeen: even googelen.

Er is overigens ook vandaag een draadje gestart op FaqMan.

Bedankt voor de hulp en links.

Het was inderdaad mijn wan instelling. Hier moeten de juiste geg. van u provider ingevuld worden. Vooral de vpi/vci en encapsulation instellingen zijn belangrijk, en moeilijk te vinden. Vermits skynet ( en ook andere providers ) liever niet heeft dat je een router plaatst, vindt je deze geg. niet zomaar. Veel lezen en vragen, ook met google, brengen dus de oplossing.

Yes!!

In Belgie wordt veel gebruik gemaakt van 8/35 voor vpi/vci maar inderdaad moeten die gegevens wel juist zijn wil je een ip verkrijgen via de router.

Naar aanleiding van jouw laatste reply neem ik aan dat het je gelukt is inmiddels?
Prima! Alweer een blije adsl gebruiker.
Alleen jammer dat in Belgie statische ip's niet mogelijk zijn of anders peperduur.:(

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan