Installatie Windows XP

Z

Zoeper ABA

Ik heb bij mijn oom een computer upgrade gedaan. Hij had een pentium 3 500 etc. Nu hebben we samen een moederbord van Asus, een AMD Athlon 2200+, 512 DDR-Ram 400mhz en een nieuwe grafische kaart (Ati radeon 7000 64 MB) gekocht. Ik heb het spul in een nieuwe kast gedaan, want in die k*t kast van Dell paste het niet. Alles netjes afgewerkt en toen zouden we Windows XP even installeren .....

Tot mijn grote verbasing liep de installatie procedure al direct aan het begin vast. De harde schijf heb ik niet vervangen, maar XP heeft daar al eens opgestaan. Aan het geheugen kan het ook niet liggen want dat hebben we laten testen. Voor mij en de telefonische helpdesk van norrod is het een raadsel wat er aan de hand is.

Hebben jullie misschien mogelijke oorzaken?

Jan

Ohja. Windows '98 en office 2000 brand ie er zonder problemen op.

Geheugen testen.......... nja... vaag begrip, ik heb hier al geheugen gehad wat door een zware test kwam en toch mol bleek te zijn.

Loopt ie gewoon vast? Zonder verdere foutmeldingen ofzo?
Schijf helemaal leeg gemaakt gehad?

Als windows tijdens installatie vastloopt is het 9 van de 10x toch het geheugen.
Het kan ook nog de HD zijn, de processor, moederbord, temperatuur van een of ander, grafische kaart en zelfs memoryrefresh op het moederbord, maarja dat laatste valt dan ook weer onder moederbord.

Staan alle jumpers (voor zover aanwezig) op je moederbord goed? Ben je niet je processor aan het overklokken misschien? Of je pci bussen? AMD2200+ moet dacht ik ergens op 1700 mhz of iets meer draaien?
Heb je wel het juiste geheugen er op wat geschikt is voor je mainboard (ik vermoed in jouw geval pc2700 333mhz).

Er is overigens bij een bepaald nieuw type Asus mainboard een probleem bekend (hoorde ik van een Paradigit medewerker). Het betreft hier een Asus mainboard bedoeld voor geheugen van 400mhz pc3200. Het bleek dat dit toch problemen opleverde en dat men aldus beter kon werken met pc2700 333mhz geheugen.

Dat zou dus ook nog het geval kunnen zijn, in dat geval zou je bij iemand langzamer geheugen kunnen lenen en dat dan eens proberen.

Maar als ie gewoon gaat hangen zonder verdere foutmelding dan kan het echt wel eens een zoektochtje worden aangezien zoals je al ziet vele dingen hier oorzaak van -kunnen- zijn. Persoonlijk denk ik toch geheugen of hd.

Zet de klokfrequentie vande Rammetjes 400 Mhz maar eens een stuk lager bv 333Mhz (in de bios)

Vermoedelijke komen de moduletjes in conflict met de processor.

Heb dezelfde probs gehad

Daarna heb ik speed van de moduletjes langzaam opgevoerd en nu draait de boel stabiel op 350 Mhz

Geheel in overeenstemming met wat BT zegt.

zou ook kunnen zijn dat het geheugen niet samen werkt met dat moederbord, dat heb ik al zo vaak gehad.
naar norrod toe geheugen testen en blijkt dat het perfect is, weer naar huis alles weer opnieuw proberen, maar blijft maar vastlopen.

volgende dag toch maar een nieuw ddrretje gehaald en toen was het wel goed, het vorige geheugen kwam uit een merk pc en wou niet samenwerken met een asus van norrod, als je nog een ander geheugen heb liggen probeer die dan eens

groeten job

Het is opgelost. Er zaten fouten op de oude harde schijf, nieuwe er in en het was klaar.

Bedankt voor jullie mogelijke oorzaken

Jan

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan