Instelling SELFSAT HD-21

B

balak

Hallo ,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw in de satellite wereld , wie kan mij helpen met de volgende vragen

Ik heb een selfsat hd21 gekocht een hele mooi platte werkt tot zo ver zeer goed

als ik bijv: turkssat 42Gr. af stem dan heb ik voor sommige kanalen 90 kwaltiet en ontvangst maar sommige kanalen heb ik maar 10% en dat is te weinig om iets te zien.

ik heb alle kanten op gedraait en gedaan maar de kanaal show tv lukt het maar niet

bestaat er zo iets als een versterker of een ander oplossing zo dat ik als nog die paar kanalen kan ontvangen .

is er ook een groot verschil in recievers (beter ontvangst )

zou heel blij zijn als imand mij hierbij kan helpen alvast bendakt

Hoi balak, welkom op het Satellite FUN Board !

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen; showtv op Türksat ga je niet ontvangen met de schotel.

Veel mensen denken dat wanneer je eenmaal in de richting van een satelliet kijkt, je alle programma's van die satelliet kunt ontvangen.

Helaas is dat niet zo.

De satellieten werken iets anders dan andere zenders (eigenlijk niet, maar voor de beleving wel).

Die andere zenders, stralen meestal rondom.

Dus het maakt niet zoveel uit waar je staat, het uitgezonden signaal kun je ontvangen wanneer je binnen een bepaalde straal van de zender bent.

Als een satelliet rondom zou stralen, dan gaat heel veel straling rechtstreeks de ruimte in om nooit meer terug te komen.

Das nogal zonde van de energie.

Dus word de energie gebundeld en in een bepaalde richting gestuurd.

Dat resulteert erin dat de signalen in een bepaalde vlek op de aarde te ontvangen zijn, net waar de antenne op is gericht.

Zo'n vlek noemt met de footprint.

Onder andere op lyngsat kun je zien dat de Türksat twee richtingen op zendt, en dat deze twee richtingen elkaar wel overlappen.

Je hebt de west beam (klik !), en die is gericht op zo'n beetje geheel Europa plus Turkije.