Instellingen bios asus p4s533 moederbord

Henkie1

Jr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
69
Ik heb een beetje in de bios zitten rommelen met als gevolg dat mijn beeldscherm geen beeld meer geeft. Het vreemde is dat hij eerst met het opstarten wel het xp prof logo laat zien en daarna geen beeld. Verder start hij de computer wel op. Mijn computer is een intel 2.4 Ghz en een benq tft scherm en bovengenoemd moederbord. Wie zou mij de instellingen kunnen geven om weer beeld te hebben.Ik zou er dankbaar voor zijn want achter de laptop is ook maar niks

En wat voor grafische kaart gebruiken we ?
4x AGP ... 8X AGP ? Nvidia ...? Evil Kyro ?... is belangrijk hoor...

Cya ...

Volgens de bijgeleverde cd is het een asus v9180 Magic /t 64 mb Geforce 4MX 440-8. Als extra aanvulling het moederbord is een asus p4s533 wa ata 100 atx ddr s478. Ps green hornet ik zag dat je geen conax hebt. Ik bezit een conax 3.03

Je kunt proberen de standaard settings in te schakelen of de optimal settings en daarna de bios met het boekje erbij instellen op jouw situatie.

Start de pc wel op met beeld in veilige modus? Je kan ook nog je verversingsfrequentie fout hebben staan in Windows XP.

Rolo

Yep, dat laatste is het Rolo.

Wel windows logo maar geen beeld = resolutie te hoog voor de monitor en/of vernieuwingsfrequentie (refreshrate) te hoog, bijv 100mhz terwijl de monitor maar 85 aan kan.

Maar nu zie maar eens in XP in een veilige modus opgestart te komen, als je dat lukt kun je proberen de zaken weer standaard te zetten.

Lijkt mij derhalve ook geen gevolg van een gerommel in de bios, maar een verandering in resolutie of refreshrate alvorens af te sluiten, het probleem duikt dan inderdaad ook op als je weer opnieuw starten wil.:)

Of hij moet echt even strange gedaan hebben, gebeurd maar echt zelden maar het kan.

Om in XP in veilige modes te hommen is niet zo moeilijk.
Gewoon de computer een paar keer opstarten en reset knop drukken.
Op een gegeven moment krijg je drie keuzes, en daar zit veilige mode bij.

wat d8 je van F8 drukken tijdens opstarten, lijkt me wat beter voor je pc

Ja met F8 drukken gaat inderdaad een stuk gemakkelijker, dan krijg je meteen het keuzemenu.

Alleen heb ik laatst bij een pc met XP in veilige modus proberen te komen middels die optie en het keuzemenu maar hij vertikte het toch om in een veilige modus te komen.
Daarom dat ik niet 100% weet of dat wel altijd lukt, heb me toen al aardig met die pc bezig gehouden.:)
Vandaar mijn uitspraak.

Jongens allemaal leuk en wel maar ook in veilige modus wel het windows logo maar daarna geen beeld. En ik denk dat jullie wel gelijk hebben want ik was inderdaad bezig om de monitor in te stellen(softwarematig). Hoe kan ik nu weer beeld krijgen. Ook met de cd rom lukt het niet.

Dan is er nog de mogelijkheid om de computer aan een beeldscherm te hangen dat wel hogere frequenties ondersteund en dan vervolgens de frequentie omlaag te zetten.
Daarna weer aan je eigen monitor hangen en dan zou het moeten werken.

Rolo

Owja en kies de mogelijkheid VGA bij veilige modus (ben even niet zeker of dat alleen in windows 2000 is of ook in XP), dan wordt er met 16 kleuren opgestart.

Rolo

Er is wel zoiets ongeveer... maar blijkt ook niet altijd te werken. Ik dacht dat het basic vga mode heet maar kan ook anders zijn, ben het weer vergeten hoe het precies heet, maar het is dus dus wel, althans in xp.:)

Jongens bedankt voor de tips maar ik ben er niks mee opgeschoten want zelfs in de veilige modus heb ik geen beeld. Ook niet met een ander beeldscherm die hogere resoluties ondersteund. verder heb ik nog een andere video kaart ingebouwd maar ook dit helpt niet. Ik heb nu echt geen idee hoe verder.Ik denk dat het de computer leverancier moet worden. Maar vraag me wel af hoe hij dit oplost?

Misschien dat hij de Bios reset, met de switch op het moederbord, en dan van scratch af de boel weer aan de gang probeert te krijgen.

Rolo

even in de bios de default laden als dat niet wil dan even clear cmos doen waarschijnlijk heb je een manuele video input in de bios gegeven

yep als je in je bios heb zitten klooien
en je vertrouwd het niet meer kun je clear cmos doen
dit kan met een jumper of doormiddel van het batterijtje verwijderen
hierna laad ie weer de standaard settings in meestal de iets te veilige settings
dus mischien moet je wel weer je clocksnelhied instellen
of je onboard apperatuur weer uit/aan zetten
en je lpt ook weer op ecc/ehp

Jammer, maar als de refreshreate van je vga adapter in windows te hoog staat ingesteld, kun je met je bios rotzooien wat je wilt, maar dan is het gewoon jammer dan hoor.

Als je niet in veilige modus er in kan komen, moet je niet een monitor nemen die een hogere resolutie aan kan, maar liefst een grote moderne monitor, bijv 19" die een vernieuwingsfrequentie (dus refresh) van 100mhz aan kan.
Want hij zal nu wel ergens tussen de 80 en 100 mhz staan en dan heb je een probleem.

Kun je niet aan zo'n monitor komen, dan is er nog als oplossing windows er overheen installeren.
Normaliter blijft dan alles behouden, alleen je profile directory word dan gecopieerd, en misschien moet je hier en daar wat instellen.
Als alles eenmaal enigszins opgestart is, zorg dan als ALLEREERSTE dat je die refreshrate en resolutie goed hebt staan voordat je weer eens gaan booten anders kun je weer opnieuw beginnen.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan