Als je zeker weet dat het niet aan de hardware (de kabel) ligt, zul je het in je pc of de software moeten zoeken.
Tipje dat ik daarom voor je heb is zaken als screensavers even uit te schakelen wanneer je settings aan het overpompen bent.
Eventueel op dat moment ook virusscanners en dergelijike tijdelijk uitzetten.
(sommige scanners zijn wel heel nieuwsgierig, en bemoeien zich daarom echt overal mee).
Anders tipje dat ik voor je heb is kijk eens naar
Setedit voor de @sat.
Dat is een tooltje dat niet gratis is.
Maar het is wel gratis te gebruiken, zeker ook om de lijsten uit te lezen of terug te zetten.
Wanneer je met de gratis versie aan de slag gaat, kun je maximaal 19 wijzigingen doen in je lijst.
Vanaf de 20e wijziging, kun je je lijst niet meer opslaan of naar de @sat schrijven.
Maar dat is voldoende om vast te stellen of het tooltje beter werkt dan het originele tooltje dat je nu hebt.
En ik denk dat ik het antwoord daarop al weet
.
Aangezien de maker van dat programma dit voor heel veel receivers maakt, is ie ook heel ver met wat je zoal kunt zien en instellen.
Meestal is het zo dat je als je de lijst eenmaal hebt opgehaald, en je wil er wat aan wijzigen, dat je dat dan ook met het originele tooltje kunt doen (na opslaan natuurlijk).
Daarna kun je het resultaat noig even overzien met setedit, en dan weer terug in je @sat blazen.
Ik zou zeggen: probeer het eens!