internet, bellen en TV, wie helpt...

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
We hebben (uiteraard) dit draadje gevolgd.

We zijn op zoek naar een abonnement voor internet, bellen en TV voor onze zoon. Hij heeft op dit moment Casema maar is daar niet erg gelukkig mee. Uiteraard wil hij net zoals ieder ander: een betrouwbare verbinding, goedkoop en snel.

Heeft er iemand tips, voorbeelden e.d. Let wel het gaat dus ook om TV. Mogelijk dat daar waar hij woont, het niet mogelijk is om een andere aanbieder voor TV te nemen (gemeente politiek...pff). Hij woont in de regio Breda. Mogelijk dat ze alleen maar Casema via de kabel aanbieden dat weten we dus niet.

Volgens mij kun je in de regio waar jou zoon woont ook een compleet pakket nemen via de telefoonlijn.

Misschien moet hij een even bij de Primafoon binnenstappen.

En anders een postcodecheck doen, dan weet je het meteen.

Tja, wie heeft dat allemaal in 1 pakket KPN, UPC en Essent/Home.

Ik hou het v.w.b. internet en telefonie voorlopig bij Orange maar die doen niet aan TV.
Primafoon zou ik niet binnenstappen, die gaan uiteraard alleen het KPN abo adviseren, i.c.m. internetplusbellen dus da's geen onafhankelijk advies wat je daar krijgt.

Ik heb alles van UPC in een pakket.

maar dan met een 20mb internet pijp.

Ik heb ook geen problemen.

Bert

we dachten dat upc niet zo goed was omdat er altijd problemen zijn...?

Het valt wel mee hoor bij UPC. Hoe groter het bedrijf hoe meer klachten, dat zie je ook bij Home en Orange. Ligt er ook een beetje aan waar je ziet.
Bij elk bedrijf heb je wel situaties waarvan je denkt oeioei, daar moet ik niet zijn.

Als je de verhalen mag geloven heeft ook iedereen bij Orange problemen met zijn Livebox. Feitelijk is het op het aantal abo's gezien slechts een zeer gering aantal.

Black Tiger;173489 zei:
Het valt wel mee hoor bij UPC. Hoe groter het bedrijf hoe meer klachten, dat zie je ook bij Home en Orange. Ligt er ook een beetje aan waar je ziet.

Ik neem aan dat je bedoelt waar je zit... ;)

Maar afijn, ik krijg vaak als er een storing is van die irritante Limburgers aan de lijn bij de Home helpdesk... :biggrin::biggrin::biggrin: ( Waar leest men niet van een vast lijstje??? )

Nee even serieus, buiten dat er geklaagd wordt moet ik zeggen dat er zo affentoe eens een storing is hier bij @home, ik heb dit nu al een jaar of 5 mijn abbo, en heb het nog steeds maar uitgebreidt en versneld..

nu heb ik er intussen telefoon en internet van, digitale tv wil ik er ook nog van, maar dat komt nog. ;)

@Eendenteam, ik weet dus niet hoe het bij Casema zit, maar als ik nu een aanrader zou moeten geven bij mij in de buurt, zou ik toch voor @Home gaan.

@freggel: jij bent kennelijk tevreden met @home uiteraard rekening houdend met de mogelijkheden bij jou in de buurt, maar toch zijn er behoorlijk wat mensen met klachten. Dat is ook de reden dat we dit draadje hebben geopend. Immers we weten niet wat nu het verstandigste is, temeer als je een abo afsluit zit je daar een bep. tijd aanvast. Als je nu per maand op kan zeggen dan is het niet zo erg als blijkt dat je niet tevreden bent.

we hebben even gekeken bij @home, maar die is niet beschikbaar op de opgegeven postcode. @home valt dus af.

eendenteam;173484 zei:
we dachten dat upc niet zo goed was omdat er altijd problemen zijn...?

Freggel zegt al dat het aan de omvang van de diensten en gebruikers ligt.
Ja UPC heeft veel gebruikers en er zullen best een aantal zijn die niet tevredn zijn over de geleverde diensten.
Maar ik heb oook klachten gehad ik zal ze jullie vertellen.
Twee jaar geleden ben ik een paar straten verhuist ik had toen een redelijk snel internet en telefoon van UPC, maar wat bleek het account voor Internet was niet gelijk aan het telefoon account. Dus had ik geen telefoon en een super langzaam internet verbinding. Maar gelukkig had ik wel een mobile telefoon van de zaak en daar heb ik een aantal keren van gebruik gemaakt.
Het duurde twee hele weken voordat het account van de telefoon gelijk was aan het Internet account. Hier heb ik natuurlijk over geklaagd en heb toen twee maanden internet gratis gehad, was 100 euro bij elkaar.

Ik bel ook de helpdesk van Chello wel eens dat er problemen zijn met hun DNS servers, alleen die ik aan de telefoon krijg weet meestal niet wat een DNS server is, maar dan vragen ze dat ergens anders en dan blijkt dat de helpdesk ook niet alles weet, dan krijg je de vraag "hoe ik dat weet dat die servers er uit liggen".

De kabel TV en het Digitale kasje daarvoor werkt perfect, geen enkele klacht daar over.

Wat de prijs van mmijn snelle Internet verbinding, 60 Euro per maand, zou goedkoper kunnen, maar ik haal die snelheid heel vaak bij het downloaden van de Nieuwsgroepen, tussen de 2.0 en 2.4 MB per seconden.

Ik weet niet of een andere provider dat ook kan realiseren, dus denk ik dat ik niet slecht zit bij UPC.

Maar ik wens de @Eendjes veel wijsheid in hun keuze, en het hier vragen is zo slecht nog niet.

Groetjes Bert

Ha Eendenteam,

Ik zou orange 20 mbit nemen, en dan digitenne erbij!
Heb hier ook de kabel van UPC eruitgegooid, die kost ? 15,00 per maand, en digitenne ? 7,95.
Orange adsl en telefoon kost ongeveer ? 30,00 per maand, bevalt ons erg goed....

Ga je lachen, Essent TV aansluiting vragen, gemiddeld momenteel 6 weken wachttijd!!
UPC gemiddeld binnen 3 dagen.

Inderdaad kun je ook de tip van Technodad bekijken. Ik heb ook Orange 20mbit met telefonie, da's dan 29,95.
Alleen even opletten want ik heb nog KPN belbudget er onder liggen en de lijn dus niet laten overnemen door Orange, dat heeft in elk geval minimaal geen voordelen (buiten de aanbieding nu dan van eerste jaar korting).

Ze hebben echter bij Orange het nodige voor telefonie gewijzigd qua prijsstelling en abonnementsvorm.
Wat ik heb (en waarschijnlijk TD ook), is 20mbit + Telefonie voor 29,95 en da's dus lokaal en landelijk bellen tegen 4 cent starttarief en verder niks, 24 uur per dag.

Om hetzelfde te kunnen moet je nu dan het uitgebreide belpakket nemen en dat is nu het eerste jaar 29,95 daarna 39,95. Wij betalen na het eerste jaar nog 29,95 omdat wij de oude abonnementsvorm hebben.
Alleen internet kost dacht ik nog steeds 23,95.

bedankt we gaan eens kijken

@BT moet je nog btw bij tellen 29,95 +++ ik betaal mandelijk voor orange rond de 53 euro incl de lijn van kpn terwijl mijn eerste afspraak met wanadoo 29,95 + 9,95 voor de lijn van kpn dan kom je per mand zonder de 06 en 09 gesprekken op 39,90
now gelukkig ik heb orange all opgezegt en ik gaa lekker zoeken naar een goedekop provider en doe mij geen azelhome ze hebben een slecht service
grtz roufa!

Tja dan zou ik de rekening erbij moeten nemen, maar volgens mij is het gewoon 29,95 incl. b.t.w. uiteraard komt daar wel nog het aantal gesprekken bovenop.
Als jij rond de 53 euro betaald, dan heb je waarschijnlijk vergeten je lijn om te laten zetten naar belbudget, want belbasis van KPN kost nog steeds 18,95 of zoiets.
Of heb je soms de lijn laten overnemen door Orange? In dat geval ben je ook nog die 9,95 kwijt ja.

Maar 53 euro, dan moet je eens op je rekening specificatie kijken waarom dat zo duur is.
Ik betaal gewoon 29,95 en daarnaast nog 9,95 aan KPN. Maar dat moet je eigenlijk niet samen tellen want die KPN lijn heb je toch liggen en betaal je toch al.

Ik zeg nog effe wachten want orange komt ook met IP tv dit jaar dit is mij verteld door iemand van orange.
Anders tele2 bijmij thuis werkt dit prima uptime van 90% dus dat is heel redelijk orange heet ook een uptime van 90%.
telefonie van Tele2 is beter dan die van Orange.

En Mine tv van Kpn is ook van start gegaan sinds 19-01-07

@BT gelof mij ik moet elke mand extra btw betalen voor orange ik heb genoeg ervaren mte verschillende provider en ik moet zeggen dat orange is?????kijk hier onder

omschrijving van tot aantal totaal bedrag excl. BTW

Orange Internet toegang
vaste kosten
01-01-07 Orange ADSL Family abonnement 01-01-07 01-02-07 1.00 19,28
01-01-07 Doorbelasting lijnhuur 01-01-07 01-02-07 1.00 8,36
01-01-07 Draadloze verbindingsset (WiFi ? USB) huur 01-01-07 01-02-07 1.00 2,48
01-01-07 Livebox (standaard) huur 01-01-07 01-02-07 1.00 0,84

Orange Telefonie
vaste kosten xxxxxxxxxxxxxx
01-01-07 Telefonie Totaal abonnement 01-01-07 01-02-07 1.00 5,04

variabele kosten telephonexxxxxxxxxxxxxxx
Let op: de specificatie toont gesprekskosten op 2 decimalen afgerond. De berekening van het totaal gebeurt echter op 4 decimalen nauwkeurig. Dit betekent dat de optelling van uw individuele gesprekskosten kan verschillen van de totale gesprekskosten.
Gesprekskosten: nationaal (klik hier voor specificatie) 4,44
Gesprekskosten: mobiel (klik hier voor specificatie) 2,80
Gesprekskosten: 08XX service nummers (klik hier voor specificatie) 0,00
Gesprekskosten: 09XX service nummers (klik hier voor specificatie) 0,00
Overige gesprekskosten (klik hier voor specificatie) 0,03

Orange aanvullende diensten
vaste kosten
01-01-07 Antispam op hoofd e-mailadres (xxxxxxxx@orange.nl) 01-01-07 01-02-07 1.00 0,80
01-01-07 PC Antivirus 01-01-07 01-02-07 1.00 2,48

Totaal exclusief BTW 47,48
BTW 19.00 % 9,02

totaal maandelijkse rekening nr. B-92949663 56,50

ik heb nu gelukkig tiscali op de t4+telephonie voor maar 24,90 en na 6 manden betaal ik 29,90 alles inclusiv en geen start tarif ik heb zelf gebeld naar tiscali en ze hebben mij genformeert
grtz roufa!

Ja, maar jij hebt ook de wifi set en de telefoonkosten erbij geteld, dat moet je eigenlijk niet doen.
Het bedrag op de specificatie is incl. b.t.w. doch als je het gaat uittellen kom je toch hetzelfde uit.

Family abo 19,28
Livebox 0,84
Samen: 20,12
incl. b.t.w. is dat 23,9428, zij ronden dat af op 23,95 en dat is ook precies het bedrag incl. b.t.w. waar ze reklame voor maken op hun site.

Kijk mijn factuur:
01-12-06 Orange ADSL Family abonnement 01-12-06 01-01-07 1.00 19,28
01-12-06 Orange ADSL Family Actie: korting gedurende 12 maanden 01-12-06 01-01-07 1.00 -1,21
01-12-06 Livebox (standaard) huur 01-12-06 01-01-07 1.00 0,84

Orange Telefonie vaste kosten
01-12-06 Telefonie Totaal abonnement 01-12-06 01-01-07 1.00 5,04
01-12-06 Orange ADSL + Telefonie Totaal Actie: korting gedurende 12 maanden 01-12-06 01-01-07 1.00 -0,84

Zoals je ziet heb ik 1 jaar lang de huur van de Livebox gratis en korting op het abo, ik zou 27,50 per maand moeten betalen en vanaf maart wordt het 29,95 incl. telefonie.

We gaan rekenen:
Abo Family 19,28
Korting 1,21 blijft over 18,07
Telefonie abo 5,04
De 84 cent laat ik achterwege omdat die ook weer er af gaan dus blijft 0 over.
18,07+5,04=23,11 + 19% b.t.w. = 27,5009 oftewel 27,50, precies het bedrag wat mij incl. b.t.w. beloofd is.

Je betaald bij elke provider b.t.w. of je dat nu ziet of niet. Maar de bedrag op de website van Orange zijn zoals je ziet gewoon inclusief b.t.w.
Alleen op de specificatie worden ze excl. b.t.w. vermeld, die word er dan bijgeteld maar het komt op hetzelfde uit.

Logisch dat hoe meer telefoongesprekken je voert, hoe duurder je uit komt.
Ook als je extra dingen gaat doen zoals een Wifi set kopen/huren.
Als je de lijn laat overnemen door Orange (heb ik bijv. niet gedaan), dan komt er uiteraard dat bedrag van 9,95 (incl. b.t.w. oftewel 8,34 ecl. b.t.w.) dat is logisch.

Dus ik zie niets fouts aan de afrekening, noch aan wat op de website vermeld staat.

Bij Tiscali ben je verkeerd geinformeerd, kijk maar eens hier:
http://portal.tiscali.nl/producten/adsl/adslt6.html

En kijk dan eens rechts bij die grijze lettertjes onder het bedrag van 24,95 wat staat daar? Juist! Zonder KPN-abonnement ? 9,95 extra per maand.
Dus laat je lijn overnemen en je stijgt gelijk naar 34,90 per maand, en dat voor maar een 6mbit abonnementje.
Het is wel zo dat je bij Tiscali gratis belt naar gewone vast nrs. binnen Nederland dus die 4 cent starttarief spaar je wel uit.

ja dat klopt bt bij tiscali ik heb de T4+telephonie en deze kost de eerste 6 manden 14,90 zonder de kpn kosten dus de totale kosten per mand voor een 4mb snelheid +telephonie onbeperkt bellen naar alle vaste nummer in nederland gratis start tarif behalve 09,06 en dergelijke betaald nummer inklusiv kpn lijn 24,90 en na 6 manden betaal ik 29,90 zo kom ik veel maalen goedkoper dan orange dat is wel langzamer maar goedkoper en dat bedrag is vast kom geen andere kosten bij.
alles u goed kijkt naar mijn rekening dan zie je dat ik echt goedkoper kom bijvoorbeeld de (Gesprekskosten: nationaal (klik hier voor specificatie) 4,44)
grtz roufa!

Ja dat klopt zonder meer, aangezien je bij Tiscali geen gesprekskosten meer hebt ben je met telefonie goedkoper uit, alleen langzamer internet, maar als je dat niks uit maakt, dan zit je bij Tiscali beter.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan