Internet Explorer: verplaatsen in Favorieten en Programma's

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
We hebben opeens iets vreemds in Internet Explorer (v6.0). Opeens kunnen we geen items meer verplaatsen in de Favorieten en ook niet meer in Programma's. Het lijkt wel alsof alles opeens geblokkeerd is.

Wat kunnen we hier tegen doen zodat we weer kunnen verplaatsen?

Firefox of Linux?

Grtz.

Geen van beide; windows xp

Firefox of Linux?
Whahaha, sorry maar nu maak je een mooie blunder Kilroy.:applaus:
IE6.0 staat er, en er is geen IE 6.0 voor Linux, ook niet voor Firefox. Kon het toch even niet laten.:biggrin:

@Eendenteam: Ik neem dat je opnieuw opstarten al eens geprobeerd hebt? Kan helpen om eens goed alle rommel op te ruimen vooral tijdelijke bestanden.
Hiervoor is CCleaner een goede tool. Wel even opletten met cookies die je wilt bewaren want met het verwijderen van temp files kiept deze ook login cookies er uit, ook als je cookies uitgevinkt hebt staan.:)
CCleaner draaien, opnieuw starten en kijken wat ie dan doet.

Oh, een weinig succesvolle poging om iemand tot een goede browser of OS te bewegen.
Waarbij je geen CCleaner nodig hebt!
Maar dat weet je ook wel allemaal!

Grtz.

Ja we hebben een week geleden de complete harddisk gefdisk en geformateerd, dus een complete nieuwe installatie, maar we gaan CCleaner eens proberen. Overigens na een reboot hetzelfde, eens kijken wat CCleaner doet...

we hebben de standaard instellingen van CCleaner gebruikt en dus ook de cookies zijn verwijderd. Helaas zelfde resultaat, we kunnen b.v. geen icons op het bureaublad verplaatsen.

Ook geen iconen meer op het bureaublad plaatsen? Da's vreemd.

Dit is wel een hele aparte, heb ik nog niet meegemaakt eerlijk gezegd.
Misschien is het handig om de vraag eens op het CID (computeridee) forum te plaatsen....

Black Tiger;181551 zei:
Ook geen iconen meer op het bureaublad plaatsen? Da's vreemd.
Nee we hebben het over VERplaatsen. We hebben ook al naar de rechten gekeken door van de prompt dcomcnfg op te starten. Mocht ook niet helpen. Het lijkt net of ze gelocked zijn. We kunnen ze wel verslepen, maar zodra we de muistoets los laten gaat het icoon weer terug waar die stond.

Klik eens ergens rechts op het bureaublad (niet op 'n icoontje) en dan kiezen voor "Pictogrammen schikken op":
Staat d'r een vinkje bij automatisch schikken?

Nee, al die opties hebben we al geprobeerd, tot vervelens toe
op het internet hebben we gelezen dat bij sommige dit wordt veroorzaakt door het muis wieltje. We hebben de muis losgekoppeld opnieuw de pc opgestart en hetzelfde helaas. Dus aan de muis ligt het ook niet.

Wat Mr Blue Sky zegt klopt wel.
Rechter muisknop op buraublad en dan kun je arrange icons en auto arrange uitvinken (bij mij engels zoals altijd).
Als het aangevinkt staat kun je ze inderdaad niet verplaatsen.

Grtz.

Kilroy;181573 zei:
Wat Mr Blue Sky zegt klopt wel.
Rechter muisknop op buraublad en dan kun je arrange icons en auto arrange uitvinken (bij mij engels zoals altijd).
Dat hebben we allemaal geprobeerd, helaas dus geen verandering.

Ik blijf bij mijn idee... stel de vraag eens op het CID forum of het Tweakers forum.

Misschien heb je hier wat aan,,gevonden op google.Ik ben geen expert op dit gebied,maar misschien lost dit het probleem op.

There are 3 reg keys relevant to this problems. Do a regedit and make sure that you have all 3.

HKEY_CLASSES_ROOT\\Interface\{0000010E-0000-0000-C000-000000000046}\NumMethods

SHOU BE: unnamed Value of type REG_SZ which is set to 12.

HKEY_CLASSES_ROOT\\Interface\{0000010E-0000-0000-C000-000000000046}\ProxyStubClsid

SHOU BE: unnamed Value of type REG_SZ which is set to {0000030C-0000-0000-C000-000000000046}

HKEY_CLASSES_ROOT\\Interface\{0000010E-0000-0000-C000-000000000046}\ProxyStubClsid32

SHOU BE: unnamed Value of type REG_SZ which is set to {00000320-0000-0000-C000-000000000046}

Reboot and you should be good to go.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan