internet perikelen

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
6
Punten
38
Leeftijd
60
Ik heb thuis een netwerkje met 3 vaste en en draadloze computer.
de draadloze, en twee vaste computers geven eigenlijk nooit problemen, maar die laatste (natuurlijk de mijne:biggrin:) doet vervelend.
Internet valt langzaam uit......
Als ik op b.v. duckfiles zit, voor een wat langere tijd, kan ik binnen Duckfiles alles zien, maar zodra ik naar b.v. google ga, krijg ik geen verbinding.
Ik sluit dan de internet explorer, ga naar de start promt. Dan even cmd en dan ipconfig/renew, en alles gaat weer een poosje goed. Dat kan 5 minuten of een hele dag zijn, maar op een gegeven moment is het weer over.

Ik heb geen flauw idee.

Iemand?

Vaagheid.
Zijn er misschien ergens instellingsmogelijkheden voor die kaart betreffende energiebeheer ofzo? Daarmee heb je zoiets wel eens.

wat blacktiger zegt kan inderdaad een oorzaak zijn. Maar als je toevallig een netwerkkaart over hebt zou ik eens een andere inbouwen en kijken of het met die wel goed blijft gaan. Ik heb in het verleden al vaker mee gemaakt dat netwerkkaarten wel eens klachten krijgen en dan zelf de ip lease loslaten maar niet vernieuwen. Hier is dan verder niets aan te doen behalve dan een nieuwe netwerkkaart te plaatsen.

verder wens ik je succes er mee

greetz phantom

Bij Apparaatbeheer-Netwerkadapters-intel(R) PRO/100VE Network Connection-Eigenschappen-energiebeheer staat een vinkje voor "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".
Ik heb dat vinkje uitgezet, en nu maar afwachten.

Ik zat nog even te denken aan de hint van Phantom_NL, gewoon even ter informatie; ik heb nog wel een netwerkkaartje liggen, kan ik die dan gewoon inbouwen, naast die andere, en heb ik dan ook twee netwerkaansluitingen tot mijn beschikking, met twee ip adressen e.d.? Of moet ik die andere in de Bios uitzetten?

Het beste kun je er maar 1 tegelijk gebruiken. Je hoeft dan die andere niet in de bios uit te schakelen. Bij XP kan dat gewoon onder eigenschappen van de netwerkverbinding van die kaart, en dan uitschakelen.

maar is het mogelijk om 2 verschillende netwerkverbindingen op 1 pc te hebben?

Ja, geen probleem. Alleen weet ik niet of windows het wel altijd begrijpt.

2 of meer verschillende neterkverbindingen is zeker helemaal geen probleem, ook voor windhoos niet.
Maar zoals jij je vraag stelt, ga je die twee kaarten in hetzelfde netwerk opnemen.
Das niet echt een logische aanpak (naturlijk wel als je ze wil vergelijken).

Ik vermoed dat de vorige "spreker" dit bedoelt.
Want hoe moet je nou weten waar je heen moet als beide wegen naar rome leiden.

Toch zou het niet veel problemen mogen opleveren, zolang je maar niet gaat proberen ze hetzelfde IP te geven of erger nog, hetzelfde MAC adres.
MAC adres is wat lastig te manipuleren, maar niet onmogelijk.
Maar goed ik neem aan dat je dat inmiddels wel wist en anders hebt opgezocht in het grote BT naslagwerk annex netwerk cursus alhier te vinden.
Och, zo blijft het een leuk experiment.

Nee, ik ga het niet proberen, het was meer dat ik me af zat te vragen of het mogelijk was. Ik zou nu even geen toepassing kunnen verzinnen.

Een toepassing verzinnen? Gemakkelijk. Als je geen router hebt en je gebruikt een pc als router. Het Connection sharing bijv. Dat werkt met 2 netwerkkaarten waarbij deze verschillende netwerken gebruiken.

Een andere toepassing is als je bijv. apart zaken wilt regelen. Je eigen netwerkje (je eigen pc en bijv. een server) en de pc van de kinderen. Zodat je die bijv. apart kunt afsluiten van het netwerk wanneer je dat wenselijk acht.

En zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken. Niet dat je ze gebruiken moet of hoeft, het zijn maar wat voorbeelden.

tja, dat zou kunnen ja.

Maar om even op het probleem terug te komen, mijn internet aansluiting valt nog steeds (on)regelmatig weg.
Opvallend is dat mijn netwerkaansluiting gewoon blijft werken. Ik kan gewoon alles doen binnen het netwerk, alleen het internet niet meer???

Hmmz.... daarmee kunnen we in elk geval alvast een aantal oorzaken uitsluiten.
Welke internet provider heb je?
Heb je een modem/router? Of heb je een modem en aan dat modem een router verbonden?
Check ook eens of het ip adres gewijzigd is op de pc's. Want waarschijnlijk is dat niet het geval als je internet netwerk het wel nog doet.

In dat geval kon je router wel eens niet meer helemaal lekker zijn omdat het na een ipconfig /renew wel weer werkt, daarmee spreek je de dhcp van de router aan.
Soms kan dan een firmware upgrade van de router helpen. Een andere optie is om een router ergens te lenen en het daarmee eens te proberen of het probleem zich dan ook voordoet.

Tja, ik zat zelf ook al aan mijn router te denken, ik zit bij Chello, en heb een los modem, en een aparte router.
Ik heb de router al eens bekeken, gereset en een andere poort voor deze pc geprobeerd, tot nu toe geen resultaat.

Ik zal morgen mijn oude router eens opzoeken. Ik heb deze pas een maand of 4 omdat ik een wireless acces point erbij wilde. Het was ook wel een heel goedkoop geval van e-tech. Ik geloof dat ik er 39 euro voor betaalde, maar het zal wel weer goedkoop = duukoop worden.

Affijn, bedankt tot zover, en ik houd je op de hoogte!

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan