internet poorten probleem

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
We zitten op ons werk via een windows omgeving op het internet.
Het probleem dat zit voordoet is dat we alleen webadressen kunnen intikken of technisch gezien dat we alleen poort 80 mogen gebruiken.

Onze eigen servers (linux) staan sommige applicaties die via een andere poort bereikbaar zijn. De pagina's e.d. die op onze server via poort 80 bereikbaar zijn zijn toegankelijk vanaf ons werk door gewoon het internetadres in te tikken.

Hoe krijgen we nu toegang via de browser naar die zaken die via een andere poort bereikbaar zijn (b.v. een webcam die opereert via poort 7000). We mogen immers niet onze dyndns in de browser in tikken gevolgd door :7000.

Bestaat er ergens een mogelijkheid om een dyndns direct naar een webadres en poort te laten verwijzen want dan maken we een nieuwe dyndns aan die verwijst naar poort 7000 op onze server. Dan tikken we die nwe dyndns in en voila...

of is er een andere optie....

Even denken. Vermoedelijk is niet alleen poort 80 vrij maar ook poort 8080, een standaard proxy poort die door webbrowsers ook vaak gebruikt wordt. En vrijwel zeker zal poort 443 open zijn, aangezien over die poort SSL verbindingen worden gemaakt.
Is deze open, dan is er de mogelijkheid voor een reroute. In de firewall (of router) kun je dan een portforward maken van externe poort 8080 naar interne poort 7000, of welke interne poort je dan ook wilt.

Er is ook nog een andere manier. Ik weet niet of dat bij dyndns ook kan, maar in elk geval bij no-ip.com kun je ook een poort route laten maken.
Zo ken ik iemand die zijn webserver op poort 81 heeft draaien. Voor hem heb ik gewoon een domeinnaam aangemaakt die verwijst naar zijn ip adres op poort 81.
Met netstat zie ik echter wel verkeer via of naar poort 81 dus of dat echt gaat werken is maar de vraag. Maar no-ip is gratis dus het is het proberen waard.:)

Virtuele hosts kun je in apache ook naar andere poorten laten verwijzen, maar dat gaat dacht ik niet met named-based virtual hosts maar alleen met ip based virtual hosts.
Nu kun je zelf wel interne ip's aanmaken zoveel je wilt maar ik heb me daar nooit op toegelegd of dat echt gaat werken.

Daarom denk ik dat je met methode 1 de meeste kans hebt en dan methode 2 vermoedelijk... als ze het niet TE dicht hebben gezet.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan