Internet-probleem met Dreambox 7025

Chrisjan

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
82
krijg geen Internet-verbinding met mijn DB 7025(rood licht brandt niet)en met dezelfde kabel heb ik met mijn DB 7020 wel perfekte verbinding.....Wat kan er hier fout lopen met mijn DB 7025?????
1000 X thanks

Kijk even bij je instellingen misschien staan deze niet goed?

Suc6,

;)
Nr.10

wat moet zeker aanstaan en op wat?????? veel dank ben een leek en ken er niets van groeten paul

Je gaat naar menu of dream. Dan ga je naar instellingen en druk je op OK -> geavanceerde instellingen druk op OK -> communicatie instellingen OK.

Nu zie je het IP adres van je box zorgt dat deze in de range van je router zit.

bv.
IP: 192.xxx.xxx.xxx
netmask: 255.xxx.xxx.xxx.0
type: LAN
name server: 192.xxx.xxx.xxx.xxx
gate way: 192.xxx.xxx.xxx.xxx

DHCP staat bij mij uit.
netwerk inschakelen.

suc6.

;)
Nr.10

hier ben ik terug dank maar ik krijg mijn 7025 geen internet binnen en zelfde internet 7020 wel gedaan wat je zegde enable/disable httpd aan en status running....... daarna nfs server aan ip 192................. netmask 255...........dan disable port uit en status portmap running en mountd status running........ daarna inadyn aan daar enable disable system uit en enable/disable logtyp uit en status running..... wat doe of is niet goed gedaan en 7020 met bijna zelfde soft werkt perfekt antenne goed vrije zenders werken internet werkt perfekt maar rood lichtje in decoder wil maar niet branden en in 7020 wel

Het antwoord van Nummer10 goed lezen!!!!!!!!!!
Daar ligt je probleem.
DHCP uit!
Bovenste ip die van je box evt nazien in router welke deze aan de box toewijst of met het ftp progje DCC2.... laten zoeken.
volgende 2 ip's zijn die van je router.
Grt. jacob.

dcc2 kun je vinden bij luxsat
gr frans

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan