Internet traag

Multispeed †

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zit al tijden te zoeken waarom op verschillende momenten

de internetverbinding via mijn kabelmodem zo traag is.

Ben er inmiddels achter hoe dat komt.

Ik heb naast mijn satelietontvanger ook de kabel omdat mijn

echtgenote met de satellietontvanger niet overweg kan c.q. wil.

Het blijkt dat zodra zij beneden een TV-zender op heeft staan

die boven ± 540 MHz via de kabel binnenkomt mijn snelheid

via het kabelmodem praktisch tot nul wordt gereduceerd.

Als de TV op de eerste etage aanstaat heeft dat geen invloed

op de snelheid van het modem. Zelfde coax-kabel als het modem.

Ik moet toegeven de lengte van de coax-kabel naar de eerste

etage is lang ± 10meter.

Ik zal in ieder geval het hele traject nalopen en nieuwe aansluitingen

moeten maken of overstappen op een router die beneden geplaatst is.

Als de PC beneden is aangesloten werkt het wel goed.

Wat ik me afvraag waarom een trage verbinding als de TV-zenders

aan staan in dat hogere gebied en niet in het lagere gebied?

De TV-signalen komen toch constant binnen.

• Weet iemand in welk gebied het kabelmodem werkt?

• Is er software om de sterkte van het signaal te monitoren?

BT email is aangepast.

Multispeed

Bedankt voor de aanpassing!

Dan even over je verhaal. Wat ik hier lees mag bij mijn weten niet gebeuren. Ik dacht zelfs dat de kabel in het lage frequentiebereik werkte en de TV in het hoge gebied of omgedraaid maar het mag elkaar niet storen.

Dat is net ook de reden dat bij kabel-abonnee's een filter word geleverd die eigenlijk deze signalen van elkaar gescheiden zou moeten houden.

Het lijkt me dat in dit geval ofwel de kabelmaatschappij een foutje gemaakt heeft of misschien iets in de straatkast stuk is. Alleen begrijp ik dan niet waarom de TV van boven geen invloed heeft.

Misschien omdat de TV van beneden korter bij de filter zit en wellicht de filter niet helemaal lekker meer is?

Hopelijk kan onze Mas3 hier ook nog iets aan toevoegen, die is meer thuis in het frequentiegebruik gebeuren etc.

Ik heb altijd geleerd dat het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitingspunt van de kabel tv telefoonlijn moet staan.

Het uploaden geschied trouwens via de lage band en het downloaden via de hoge frequentieband.

Het kan best zijn dat één der tv's een HF-lek heeft in één van de tuners, die dat stukje spectrum van het up of downloaden beïnvloed.

Een scherper filter kan uitkomst bieden, of inderdaad het modem verhuizen naar het punt waar de kabel-tv het huis binnenkomt, om vervolgens met een router en UTP verder te gaan.

Misschien kun je iets met deze info.

Dank voor jullie reacties.

Het is de beste oplossing zoals drz schrijft en zal dat dan ook doen.

Dat het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitingspunt moet, staat

ook in de installatiehandleiding. Eigenwijs geweest dus.

Multispeed

Houd ons op de hoogte van de resultaten, dit i.v.m. anderen die met het zelfde probleem te kampen hebben! :biggrin:

Zowel BT als drz hebben gelijk met hun verhaal.

Het signaal van je internet zit op een andere plaats dan dat van de tv in het spectrum.

Verder is het inderdaad zo dat de tv signalen constant aanwezig zijn en de ontvanger (tv) zulke signalen niet mag beïnvloeden.

Het is zeker niet zo dat je tv het stukje van het signaal "opvreet" waar ie op afgestemd is.

Natuurlijk kan het wel zo zijn dat een of andere fout in je tv een storing veroorzaakt.

Dus zet die tv van boven eens beneden neer om te zien of dat het gedrag verandert.

Kabel heeft ook filterende eigenschappen, maar dat is over het algemeen niet het primaire doel van die kabel.

Wel kan het filter dusdanig ontworpen zijn dat je een bepaalde lengte kabel na het filter moet hebben voor maximaal resultaat.

Aangezien dit in elk huis afwijkt, zou het getuigen van een slecht ontwerp als dit bij jou ook het geval zou zijn, maar het kan dus.

Je hebt er niet over gerept, maar het gaat beneden toch niet om een digitaal tv signaal (met aparte ontvanger) he ?

Want dan is het best mogelijk dat dat bandbreedte van je internet afsnoept.

Dat zijn namelijk wel vergelijkbare technieken.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan