Internet

des

Jr. Member
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
72
Hallo,

Wie kan mij vertellen welke dreambox geschikt is voor internet tv.

Ik heb één experiabox van kpn daar wil ik de dreambox op aansluiten als dat mogeijk is.

De dreambox 800 lijkt mij wel wat om mee te beginnen.

Of heb ik meer dingen nodig?

Ik hoor graag van u?

Alvast bedankt voor de moeite.

Gr Dés

Hoi Des en welkom op Satellite Fun.

Leg eens uit wat je precies bedoeld met "internet tv"?

Als je daarmee bedoeld dat je beeld krijgt via internet (dus middels cardsharing) dan gaat het over externe cardsharing. Dat is met elke Dreambox mogelijk in principe, maar gezien onze regels geven wij geen ondersteuning aan externe cardsharing.

Vandaar dus de vraag wat je bedoeld met internet tv.

Hallo,

Ik ben van plan morgen of overmorgen één dreambox 8000 te halen in Zoetermeer.

Mijn vraag is hoe kan ik de box het beste inrichten!

Ik wil de box in één netwerk plaatsen.

Welke progrmma`s moet ik er dan op zetten?

Bestaat er één vast systeem voor.

Ik kan hier niets over vinden op de site.

Alvast weer bedankt.

Met vriendelijke groet des

Beste Des. Het blijft toch moeilijk de vraag te beantwoorden. Op zich is het geen enkel probleem om de Dreambox 8000 in een netwerk te hangen want hij is al voorzien van een UTP aansluiting voor netwerk.

Welke programma's er dan op moeten is afhankelijk van wat je zelf wilt bereiken ermee. Het meeste wat je nodig hebt staat gewoon standaard al in de firmware die er op staat of die je er op kunt zetten.

Programma's voor op je PC zoals DreamboxEdit om de zenderlijsten mee te beheren zijn eigenlijk wel een must. DCC kan ook handig zijn aangezien je daarmee ook naar de Dreambox kunt ftp'en en telnetten. Maar dat zijn allemaal programma's voor op je pc, niet voor op de Dreambox.

Wij hebben op dit moment inderdaad nog geen firmware voor de DM8000 beschikbaar op onze site, maar de Pli is een goed begin en kun je hier (klik) downloaden.

Een handleiding hoe deze firmware op je ontvanger te zetten kun je in onze handleidingen sectie vinden.

Misschien dat het beter is om eerst de ontvanger in handen te hebben, dan is ook overzichtelijker welke vragen je tegen komt.

Hallo Black Tiger,

Hartelijk dank voor reageren.

Ik heb de doos met de 8000 in huis, vandaag gekocht.

Het ziet er gelikt uit.

Mijn eerste plan is eigenlijk, om er internet op te zetten. (draadloos)

Dan ga ik kijken of ik op de kabel kan.

Want ik heb nog geen schotel dat komt later.

Dan wil ik één Visiosat schotel kopen.

En ik ga op zoek naar iemand bij uit de buurt die veel van dreamboxen af weet die mij kan helpen,hoop ik.

Gr Dés

Draadloos met de Dreambox? Lijkt me niet het verstandigste plan, die kun je beter gewoon met een netwerk kabel aansluiten.

Veel plezier alvast met het ontdekken van deze mooie nieuwe ontvanger!

Bedankt Black Tiger,

Om even terug te komen op internet tv.

Ik heb twee collega`s die hebben één setup box met kaartje.

En hebben via één netwerk en router internet tv.

Met ik weet niet hoeveel kanalen.

Begrijp me goed ik wil niet het wagenwiel opnieuw uitvinden hoor.

Ik wil gaan proberen om draadlos tv te krijgen.

Wat ik eerst ga doen vandaag is contact proberen te leggen met mijn experiabox.

De dreambox,experiabox moet één afstand van 10 mtr tussen elkaar gaan overbruggen.

Dat wordt de eerste stap.

Ik weet niet of dat allemaal mogelijk is,maar ik ben leuk bezig en daar gaat het toch om?

Gr Dés

Yoo Dés.

Nu begrijp ik beter wat je bedoeld. Het internet TV waar jij over spreekt is bij ons beter bekend als cardsharing. Wij mogen hier alleen over interne cardsharing praten. Als buren ofzo mee kijken is het externe cardsharing en dat is dus illegaal en spreken we hier niet over.

Maar het is zeker leuk om eens naar de mogelijkheden te gaan kijken. In het verleden is er ooit wel eens iemand geweest die de Dreambox draadloos verbonden heeft gekregen. We hebben hier dacht ik in onze downloadsectie ook nog ergens iets van staan maar dat is wel verouderd. Maar wie weet.

Het is precies zoals je zegt, je bent leuk bezig en er zijn allerlei mogelijkheden en het zou zelfs zomaar kunnen dat je iets tegen komt wat wij niet weten of niet aan gedacht hebben. Dat is net het leuke van het experimenteren met zo'n Dreambox.

En gaat het de mist in? Ach, dan is niets verloren, het is net als met een pc, even weer opnieuw de firmware er op zetten en dan van daar uit weer verder experimenteren. Zo leer je de ontvanger ook het beste kennen.

Veel plezier alvast!

Vind het wel een leuke naam, kunnen we hier ook gaan kletsen over internet tv, delen met mijn ver weg buren. :biggrin:

:biggrin:

Nr.10

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan