Internetpaketten, misschien een tip? ( Ziggo )

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
In dit bericht wil ik jullie misschien een tip meegeven.

Na een gesprek met een goede kameraad van mij die bij Ziggo werkt, gaf hij mij de tip om eens mijn abonnement wat ik daar heb lopen eens goed te bekijken, want volgens hem deed ik mezelf een nadeel aan.

Nu heb ik dit dus vanavond gedaan...

Nu is dit niet een reclameboodschap om de beurs van mijn internetprovider/televisie en telefonie te spekken, maar om uw eigen beurs onder controle te houden.

Wat ik dus voorheen had:

Z1 volop bellen altijd tegen €19,95 p/mnd ( incl. €10,- voor bellen naar alle vaste nummers. )

Z2 internet €29,95 p/mnd voor een donwload van 5mb per sec.

En analoge tv voor €16,25 p/mnd.

Mijn abbo kwam p/mnd uit op €66,15.

Nu heb ik het dus zojuist omgezet naar het zgn Z3 pakket. Dwz. : internet naar 20mb download, 4 keer sneller, tv naar digitaal incl. gratis decoder, en 60 zenders plus 5 extra ( is niet veel bijzonders, maar de kabel laat hier te wensen... )
telefoon hetzelfde, 24/7 volop bellen naar alle vaste nummers in nederland.

Totaal ben ik nu €64,95 p/mnd kwijt plus €10,- voor het volop bellen, en de €16,25 voor de kabeltv zit erbij!

Onbeperkt downloaden in de nieuwsgroepen zit er ook bij alleen de retentie is nog steeds daar te laag, dus de kosten voor een eweka heb je nog steeds, maar dat ga ik nog testen.

Al met al, misschien de tip, om al je losse abonnementen eens te bekijken en naast een pakket te leggen. ;)

[Ik kan je helaas niet helemaal volgen.
Je schrijft: "Mijn abbo kwam p/mnd uit op ?66,15", tot zover snap ik dat; geen discussie over mogelijk, maar dan schrijf je: "Totaal ben ik nu ?64,95 p/mnd kwijt".
Da's dus 1.20 pleuro's verschil; maak je je daar echt druk over, daar koop je nog niet eens 'n pilsie voor??
Ik denk (heel eigenwijs) dat je ergens 'n foutje in je vergelijking hebt gemaakt.

Maar nou ff iets anders.
Ik zit dus ook bij die gasten en ik word overspoeld met aanbiedingen om over te stappen naar digitale TV.
Komen ze met 'n waslijst aan (FTV) zenders die ik al via de schotel al heb, maar (meneer sonneberg, mag ik u nog ff van uw tijd beroven) mijn grote vraag is, hoe sluit je dan 2 digi ontvangers aan op je TV?
Moet je dan via de AB de ene aanzetten en dan de ander tegelijk weer uitzetten?
Zit je dus constant met 2 AB's in je handen.
En kan je dan toch nog doorlussen naar je PCI Starskicart2.?
En dan, die digi ontvanger die mijnheer Ziggo ondersteunt; die slurpt in slaapstand wel effies 35 W; echt belachelijk veel.
Vragen, vragen, maar voor antwoorden moet je niet bij meneer Ziggo zijn.

Da's dus 1.20 pleuro's verschil; maak je je daar echt druk over, daar koop je nog niet eens 'n pilsie voor??
Ik denk (heel eigenwijs) dat je ergens 'n foutje in je vergelijking hebt gemaakt.
Nee de berekening klopt wel, alleen moet je even goed naar de verschillen kijken.

Hij is nu bijna 2 pleuro goedkoper uit en hij heeft een 4x zo grote downloadsnelheid dan wat hij had.
Dus meer snelheid en iets goedkoper erbij.

Overigens kan het nog veel goedkoper als je zelf je voip gaat regelen.:)

V.w.b. je vraag over digitale TV, die sluit je niet zomaar even door het hele huis aan. Daar moet je voldoende signaal voor hebben en da's niet overal aanwezig.
Wel het analoge signaal kun je zo doorsplitsen. Met een beetje fatsoenlijk materiaal hou je dan soms ook nog wel genoeg signaal over om boven een digitale decoder te zetten.

Bij UPC kun je dat bijv. weer vergeten. Voor zover ik dat vernomen heb van iemand die daar bij de helpdesk gewerkt heeft, kun je slechts 1 digitale ontvanger plaatsen en moet je voor meerdere ontvangers gaan bijbetalen.

Uiteraard kun je ook je eigen gekochte digi ontvanger gebruiken. Ik weet niet wat de mijne gebruikt, maar ik heb een Humax IR-Fox C ontvanger, die zwarte dus.
Geen idee wat het ding aan stroom verbruikt jammer genoeg maar wel een leuk kastje.

Black Tiger;201534 zei:
Nee de berekening klopt wel, alleen moet je even goed naar de verschillen kijken.

Hij is nu bijna 2 pleuro goedkoper uit en hij heeft een 4x zo grote downloadsnelheid dan wat hij had.
Dus meer snelheid en iets goedkoper erbij.

En digitale tv, en een gratis decoder daarbij.

Mr.Blue Sky zei:

Bt schrijft het al, dat foutje valt wel mee...

Wat ik dus zeggen wil is dat er wellicht meer mensen zijn die een abbonnemt hebben wat op dat van mij lijkt, je zit te betalen voor iets wat voor hetzelfde of minder alleen maar beter wordt, want het internet wat ik had, zit niet in een pakket...

Jammer dat Ziggo daar zelf niet meer duidelijkheid over verstrekt.

ik dus, ga er gelijk achteraan.
gr blokker

Niet dat ik er belangstelling voor heb, maar die ziggo is toch de oude athome?
En die doen dan internet, telefoon en tv over de kabel?
Dat kan met 20MB, en is betrouwbaar?

Grtz.

Kilroy;201544 zei:
Niet dat ik er belangstelling voor heb, maar die ziggo is toch de oude athome?
En die doen dan internet, telefoon en tv over de kabel?
Dat kan met 20MB, en is betrouwbaar?

Grtz.

Voorheen had ik dit ook en eigenlijk geen problemen gehad.
Nu met telfort is dat wel anders. Gewoon K*T.
We zijn ook bezig wat anders te nemen.
We hebben nog analoge TV van Ziggo maar kijken veel met schotel.

Kijk waar het me om gaat is het volgende.
Zover ik weet wil KPN de komende jaren overal glasvezel gaan aanleggen en aanbieden.
Ik kan me niet voorstellen dat de kabel aanbieders dat ook nog een keer gaan doen.
Wat moet je nou met twee glasvezels?
Of gaat KPN die aanleggen en mogen de kabelaars erover reizen?
Ik weet het niet.

Grtz.

freggel1;201520 zei:
Z1 volop bellen altijd tegen ?19,95 p/mnd ( incl. ?10,- voor bellen naar alle vaste nummers. )

;)

Ik maak hier dus even een foutje.

die 19,95 is bellen naar andere abonnees, volop bellen, naar alle vaste nummers, kost een tientje extra!

Ben zelf geen voorstander van kabel maar 120Mbit lokt wel, helaas is de prijs van 80 per maand minder.

Gelukkig zit ik bij surfdiensten met een directe koppeling op een backbone op mijn werk dat zijn complete dvd's in 5 min.

En digitale tv, en een gratis decoder daarbij.
Dat mag je niet meetellen, want digitale TV heb je er sowieso al bij. Alleen kun je dat niet zien zonder digitale decoder.
Als je die echter hebt, ook al heb je die bijv. gratis (oude DM500C of iets anders) kun je ook digitale TV kijken van Ziggo, dus dat is niets extra's.

De gratis decoder krijg je ook bij Digitenne dus dat mag je ook niet meetellen als iets extra's.
Daarnaast krijg je deze gratis decoder alleen bij het volledige pakket (dus internet, telefonie en tv) en niet bij andere pakketten, daar krijg je alleen korting op de decoder. Terwijl andere providers (zoals dus Digitenne) altijd een gratis decoder leveren of zoals in het geval van UPC je een decoder krijgt op huurbasis en zelf niets hoeft te kopen.

Killroy: Ja dat is voldoende, want 20mbit bij de kabel is tegenwoordig ook 20mbit en niet zoals met ADSL dat je er maar 15 of minder van overhoudt afhankelijk van de afstand tot de centrale.

Zover ik weet wil KPN de komende jaren overal glasvezel gaan aanleggen en aanbieden.
Ik kan me niet voorstellen dat de kabel aanbieders dat ook nog een keer gaan doen.
Wat moet je nou met twee glasvezels?
Die vraag kun je dan beter aan KPN stellen want de kabel heeft al glasvezel liggen.:)
In elk geval athome (nu dus Ziggo) wel.
Andes konden ze ook die snelheden tot 120 mbit niet halen want dat gaat je over gewone koper niet lukken. Vandaar dat die adsl verbindingen ook bij de snelheid van 20mbit zo'n beetje blijven steken.

KPN wil niet alleen glasvezel maar ook een heel andere struktuur. Ze willen ook af van de wijkcentrales en in plaats daarvan meer kleine kastjes in de wijken op zich.
Maar nu zijn er afspraken over hoe de verschillende (adsl en telco) providers met wijkcentrales om gaan, die afspraken zijn bij mijn weten nog niet afgrond v.w.b. die nieuwe structuur.

@agamenon: Wat wil jij nu nog met 120 Mbit als je al een complete dvd in 5 minuten binnen trekt? Dat gaat je met 120 mbit ook niet lukken.
Want met 20mbit is het 40 minuten. 120 is 6x zo snel. En 40/6=6,6 minuten, ben je toch nog altijd anderhalve minuut langzamer.:biggrin::biggrin:

hahahaha leve de wiskunde, maar aanlokkelijk is het wel. Echter is het wel de vraag wat de reeele snelheid is die behaald kan worden over koper. Het is immers een indicatieve snelheid die wordt geboden. Neem bijvoorbeeld de reclame van tele2 en consorten waarbij tegenwoordig tot 20 mbit staat en met hele kleine letters dat het toch van het een of ander afhangt

uiteindelijk zal fiber de toekomst zijn maar de wijken die daar al klaar voor zijn bijvoorbeeld in amersfoort heeft tot op heden nog steeds niet de verbinding zoals beoogd. Ik denk dat het zijn tijd nog nodig heeft volwassen te worden qua techniek en kosten.

Ik bedoelde eigenlijk iets anders BT.
Ik had gelezen dat KPN glasvezel tot binnen bij de klant ging aanleggen.
Dus glasvezel i.p.v. de koperen telefoonkabel in de straat overal.
Kijk, er liggen al jaren glasvezel ringnetten door heel het land.
Dus dat is niet het probleem.
Zo kunnen en zijn ook op dit moment scholen of overheidsgebouwen of bedrijven op glasvezel aangesloten.
Die krijgen dus glasvezel bij hun het gebouw binnen
Daar kan dus geen koperdraad tussen zitten.

Wat de kabelaars betreft, die zullen hun hoofdleidingen wel vervangen hebben door glasvezel.
Van koppelstation naar koppelstation.
Maar ik heb nog nergens de koperen coax in de straat zien vervangen.
Dus dat deel van het netwerk is nog in de oude koperkabel.
Je zult dat dus ook net als bij de KPN moeten vervangen door glasvezel.

Die 20Mbit bij KPN wordt volgens mij ook nergens gehaald.
Ik heb gelezen dat bij velen (net als bij mij) maar maximaal 8Mbit mogelijk is.
En dat bij "gunstigere" omstandigheden inderdaad maar 15 a 16 Mbit gehaald wordt.
Eigenlijk is zelfs dat opmerkelijk met het oeroude spul wat nog in de grond ligt.

Grtz.

Ik geloof niet dat KPN het tot binnen bij de klant gaat aanleggen maar gewoon tot die verdeelkastjes in diverse straten in de diverse wijken.
Van daaraf zal het denk ik net als met de kabel gaan, klanten die het willen hebben krijgen het tot binnen gelegd. Ik denk niet dat ze dit standaard voor iedereen gaan doen want dat zou te zeer een kostenpost worden.

Wat de kabelaars betreft, die zullen hun hoofdleidingen wel vervangen hebben door glasvezel.
Van koppelstation naar koppelstation.
Maar ik heb nog nergens de koperen coax in de straat zien vervangen.
Dat ligt er aan wat je bedoeld. In elk geval in heel Limburg is het overal vervangen tot aan de alle stations die voor een straat de aansluiting verzorgen.
Het enige waar het nog niet ligt is van dat straatstation tot binnen in huis. En volgens mij is vervanging van dat laatste stukje door glasvezel niet nodig want nu leveren ze ook al op die wijze 120mbit.

Die 20Mbit bij KPN wordt volgens mij ook nergens gehaald.
Ik heb gelezen dat bij velen (net als bij mij) maar maximaal 8Mbit mogelijk is.
Ja maar dan heb je het niet over glasvezel maar over adsl en adsl2(+).
Die 20mbit (er zijn er meer dan alleen KPN die dit verzorgen) wordt wel degelijk gehaald, maar dan moet je wel dicht bij de centrale zitten (binnen 300 meter).
Ik zit zelf 1911 meter van de centrale en ik haal 16,4 mbit op het moment. Dat was eerder nog 18,8 mbit. Maar bij alle providers zijn de profielen omlaag geschroef omdat adsl een aflopende zaak is en zo proberen ze plaats vrij te maken voor meer abonnee's.

Het 8 mbit waar jij over spreekt is gewoon adsl oftewel een bitstream aansluiting. Die kunnen niet hoger dan 8mbit. Nja... 10mbit maar dat kunnen ze niet garanderen daarom zeggen ze 8mbit. Dat is inderdaad op plaatsen waar het oudere spul nog ligt, centrales nog niet zijn omgebouwd danwel leidingen niet geschikt etc.
Het heeft ook geen zin meer daarin nog te investeren als je toch van plan bent om glasvezel te gaan leggen met wijkverdeelkastjes.

Nou die KPN official zei dat ze de hele koperkabel gingen vervangen door glasvezel tot bij de klant binnen.
Op dit moment zal het tot de KPN ptt telefooncentrale wel met glasvezel gaan, maar dat weet ik niet.
Van de centrale naar de klant zal nog wel in koper zijn denk ik.

Nou snap ik ook waarom indertijd de kabelaars zo snel de coax in de grond wilden hebben.
Dan lag het net(werk) er tenminste, en kon er later veranderd worden.
En dat is dus bij deze gebeurd.
Dat je dan van een koppelstation naar elke klant met galsvezel moet gaan vind ik vreemd.
Je zou dan voor elke klant weer de straat moeten opgraven.
Maar dat gaat dan natuurlijk voor KPN ook gelden.
Echter dat over het laatste stuk coax 120Mbit zou kunnen kan ik me niet voorstellen.
De ketting is zo zwak als de zwakste schakel.

Die adsl is wel degelijk adsl2, en de centrale is ook naar adsl2 omgezet.
Echter is het G992_3_A wat de livebox zegt.
En dat is adsl2, maar deze kan maar tot 12Mb gaan, en zetten ze vast op 8Mb.
De G992_5_A is de adsl2+ variant en kan tot 20Mb theoretisch.
Misschien kan of wil KPN in dit geval de zaak niet naar adsl2+ omzetten.
Anyway ik zat eerst via kpn/orange op 4Mb in adsl1.
En pas na lange tijd en ombouwen kwam ik op adsl2 oftewel G992_3_A.
En werkte het speedtouch modem niet meer en moest de livebox gebruikt worden.
Orange (nu online) heeft toendertijd klanten gelokt met die 20Mb.
Maar kon dat in veel gevallen niet waarmaken omdat ze van de hardware van KPN afhankelijk waren.
Met als gevolg een eindeloze stroom klachten.

Grtz.

Die adsl is wel degelijk adsl2, en de centrale is ook naar adsl2 omgezet.
Echter is het G992_3_A wat de livebox zegt.
En dat is adsl2, maar deze kan maar tot 12Mb gaan, en zetten ze vast op 8Mb.
De G992_5_A is de adsl2+ variant en kan tot 20Mb theoretisch.
Dat is wat ik ook al zei dat KPN de zaak op een lagere snelheid vast zet om het zo te kunnen garanderen min of meer.
Er zijn inderdaad 3 vormen van ADSL
ADSL = tot max. 8 mbit
ADSL2 = tot max. 12 mbit
ADSL2+ = tot max. 24 mbit maar de meeste providers geven tot max 20 mbit. Bij Tweakdsl kun je bijv. zien dat het wel tot 24 mbit kan.

Verder kan ik me niet voorstellen dat jij op een ADSL2 centrale zit i.p.v. ADSL2+ omdat je een wanadoo/orange/online klant bent. Online heeft zijn eigen netwerk liggen net als BBNed.
Als ze gaan upgraden van adsl1 kan ik me ook niet voorstellen dat ze nog die tussenstap van adsl2 zouden maken in plaats van meteen te upgraden naar adsl2+.

Of je moet tot de nieuwere klanten behoren vanaf de tijd dat Online ruimte is gaan huren van het bitstream werk van kpn (inderdaad om ook adsl1 klanten te kunnen voorzien van een online aansluiting).

Het afhankelijk zijn van de hardware van KPN was voor iedereen voor een deel zo, aangezien er nog 1 ding is, wat toch van KPN is, ook al heb je je eigen netwerk liggen zoals BBNed en Online. Namelijk de wijkcentrale.
Daar kun je dan wel je eigen apparatuur in gaan hangen, maar de centrale v.w.b de aansluitingen naar andere centrales, zal dan ook geschikt moeten zijn voor datgene wat je aan gaat bieden als provider.

Daarom kan ik me ook niet voorstellen dat ze nog van adsl1 naar adsl2 i.p.v. 2+ gaan upgraden.

kwam ik op adsl2 oftewel G992_3_A.
Deze melding zie je overigens ook als je op een adsl1 netwerk zit.
Wat ook kan zijn (en wat veelvuldig is voorgekomen) is dat je nog op het oude profiel zit bij Online zelf.
Ik ben beheerder geweest van het online.gebruikers.eu forum en daar zagen we dat vaker terug komen. Na een telefoontje met de helpdesk van Online bleek het euvel dan al snel in orde gemaakt te zijn doordat ze het profiel correct zetten.
De livebox gaf daarna ook 5A aan.

Ik weet niet of je dat al eens nagevraagd hebt bij de Online helpdesk, wie weet... Proberen kost niks he... nja, een paar centen om naar het 09xx nr. te bellen.:)

Echter dat over het laatste stuk coax 120Mbit zou kunnen kan ik me niet voorstellen.
De ketting is zo zwak als de zwakste schakel.
Tja ik vond het ook al vaag, maar je kunt zelf bij UPC kijken. Bij Ziggo heb ik het een tijd lang ook al gezien onder de naam Z3+ alleen kan ik het nu niet terugvinden op hun website.
Ik kan me moeilijk voorstellen tot ze dan ook tot binnenshuis zouden moeten graven. Als dat het geval is moet je namelijk ook glasvezel apparatuur binnenshuis krijgen en bij mijn weten werkt e.e.a. gewoon over de nieuwe docsys3 modems.
En de TV blijft ook op dezelfde wijze aangesloten.

Misschien dat iemand uit Enschede of elders die al een glasvezel aansluiting in huis heeft, ons hier iets meer over kan vertellen hoe dat precies in elkaar steekt.

Ja hoor BT, de centrale is echt omgezet naar adsl2.
Ik heb het echt fysiek gemerkt die omzettingen.
De speedtouch kon ik niet meer gebruiken (hoewel die ook 8Mb aankon).

De adsl2 is zoals ik zei de G992_3_A norm (ITU).
Terwijl de adsl1 de G992_1_A norm is.
Maar ook de postcode checks leverden steeds de waarde tot 8Mb op.
Het heeft wel lang geduurd voordat ze omgezet was (langer dan een half jaar).
Toendertijd was het adsl abo voor de helft gedeeld door KPN en de provider.
Dat kon je toen omzetten naar helemaal de provider.

Ik heb dan ook geen reden aan te nemen dat het niet G992_3_A maar G992_1_A is.
Waarschijnlijk kan de centrale gewoon geen G992_5_A (adsl2+) van 20Mb aan.
Of wilde kpn dat gewoon niet doen.
Of moest het minimaal G992_3_A zijn voor het netwerk van orange/online.
Anyway, G992_1_A kan tot 8Mb aan en G992_3_A tot 12Mb aan.

Overigens zijn er 6 adsl G normen (ITU).

Grtz.

Om het een stuk simpeler te houden geef eens aan op welke centrale je aangesloten bent.
Allemaal veronderstellingen dat KPN van ADSL2 geen ADSL2+ wil maken waarschijnlijk zit je nog op een gewone ADSL centrale.

Je kunt op geupgrade centrales klikken of op de kaart kijken, helaas weet ik niet of de site up to date is.

http://www.adslcentrale.nl/

Zucht, sommige lieden zijn toch hardnekkig!

Ja, die site ken ik ook al jaren en heb ook al jaren gecontroleerd.
En ja, hij geeft ook aan dat de centrale geupgraded is.
Zoals ik ook gemerkt heb.
Het is dus precies zoals ik omschreven heb.
En het is een veronderstelling dat het een adsl1 centrale zijn.
Schijnbaar zijn wat mensen nogal selektief in wat ze willen geloven!

Grtz.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan