Internetradio luisteren

C

cliff

Vraagje,

Ik heb een Linksys BEFDSR41W router en nu wil ik naar Shoutcast zenders luisteren.
Mijn ervaring is dat veel zenders het niet doen of dat het signaal niet door de router heen komt.

Moet ik soms poorten openzetten om dit te laten gebeuren?

Het vreemde is....sommige zenders doen het wel maar de meeste niet.

Alvast bedankt voor de uitleg !!

Groetjes,

Cliff

de meeste shoutcast gebruikers draaien op de standaard port 8001 en is dus te beluisteren over 8000
het probleem met shoutcast is dat het altijd een pl bestand is
en dus niet met een mediaplayer op je site te openen is
daarom gaan ze vaak op andere porten zitten
zoals 7025 << voorbeeld blijkt dat men op die porten wel via mediaplayer (op een site) kan luisteren
anders kan je makkelijk even kijken op welke port ze draaien
als iemand via shoutcast zit volg dan even zijn ip om te kunnen luisteren zal dan normaal zijn : http://zijn.ip.adres.hier:8000/listen.pl
maar normaal gesproken zou je dus ook via je router alles moeten kunnen luisteren mits ze natuurlijk op porten draaien die je in je router gesloten heb
dus mischien dat je even kan kijken welke zenders het niet doen dus ff naar port kijken .. is dit steeds dezelfde port dan die ff in je router opengooien
zo heel erg veel weet ik er niet zo van .. heb hier zelf ook wel eens gedraaid op shoutcast maar ben nu overgegaan op media encoder 9 .. daar heb ik veel minder buffers bij in stereo
maar ja dat doet nu niet ter zaken hehe
suc6

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan