Internetruimte gezocht!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Op dit moment ben ik aan het zoeken naar een provider die ruimte geeft op internet voor bestanden die geupload worden, en ook gedownload kunnen worden door anderen.

Er worden wel wat eisen gesteld aan degene die de ruimte biedt:

* Niet teveel vragen en verplichtingen richting de gebruikers, het lieftst zo annoniem mogelijk.

* Bestanden die geupload zijn moeten er mogen staan. ( denk aan illegaliteit zoals keys of bestanden met cracks.)

* Er moet voldoende ruimte zijn voor bezoekers, de zgn datastream.

* Niet te gek duur.

* Stabiel.

* En makkelijk in onderhoud en beveiliging.

Wie weet er zoiets, of heeft een aanrader?

Niemand???

Geen idee, keys zou nog gaan, bestanden met cracks zijn toch velen huiverig voor.
Misschien ergens goedkope webhosting? 1 eurohosting ofzo? Ik heb geen idee.

wat dacht je van een NAS BOX met harde schijf en webserver mogelijkheden
Heb je zelf alles in de hand.

QNAP is een aardig dingetje

Volgens mij bedoel je de normale nieuws groepen.

@Bert50: Nee hij bedoeld echt webruimte, om een filessectie te beginnen zo is uit zijn post te begrijpen.

@Matrix: Da's aardig, maar daarvoor is je upstream niet groot genoeg. Zelfs met 2mbit aan upstream (als je bij upc zou zitten) raakt alles verstrekt als je de toevoer van users krijgt die zoiets aan gaat trekken. Daarom dat freggel1 echt voor webspace vraagt, een servertje thuis kan iedereen opzetten, maar daarmee heb je gewoon die bandbreedte niet.

Ja zo'n soort iets, ik zit zelf al wat rond te lezen, maar er is zoveel keuze, dus ik weet even niet wat precies te doen?

Een paar voorbeeldjes:

yourhosting

one.com

strato

Yourhosting -> Slechts 100mb ruimte voor 5,50 per maand, slechts 5 gig dataverkeer. Daar red je het niet mee.

One.com -> Tenminste al 4 gig ruimte voor 4,90 per maand met onbeperkt dataverkeer, dat scheelt dus al behoorlijk met de vorige. Ik ken hem verder niet maar ziet er interessant uit.

Strato -> 1 gig website, 5,99 per maand (eerste jaar 1 euro), 20 gig dataverkeer per maand.

Dus de eerste is niet interessant, de beide anderen wel en dan is de middelste, dus one.com wel heel erg leuk. Doch hoe zit het met betrouwbaarheid van die hoster en voor hoe lang moet je vooruitbetalen etc.? Dat is dus wel nog iets om naar te kijken.

Ik zit zojuist de algemene voorwaarden te lezen, en zie dat bij one.com voor 12 maanden vooruitbetaald moet worden.

Nou weet ik dus niet wat normaal is, maar ikzelf vindt het een beetje vreemd dat als je een abbonement aangaat wat per maand geprijst is, je meteen voor 12 maanden moet betalen?

Dus vwb mij betreft is ook one.com afgeketst.

Nog even verder zoeken dus, denk ik.

@Freggel1: Kijk maar goed naar de kleine lettertjes. Het komt vaker voor bij die budget providers waar je dergelijke kleine bedragen per maand moet betalen, dat je voor een half jaar of een jaar vooruit moet betalen.
Dat doen ze om te voorkomen dat ze werkzaamheden moeten verrichten voor iemand die dan 1 maand z'n website daar zet of 2 maanden en dan weer verhuist naar een andere provider.
Kost hun werk en dataverkeer terwijl ze het dan niet terug kunnen verdienen. Vergelijk het een beetje als met die prepaid telefoons die zo goedkoop zijn en dan een jaar een simlock er op hebben, zelfde principe.
Dus dat komt echt wel vaker voor, vandaar altijd goed lezen.

Maar die tip van dvdtotal lijkt me wel heel interessant.

Ik zal ook eens gaan kijken naar die links van dvdtotal...

Maar mischien een domme vraag, want ik zit hier nu goedkoop te zoeken, maar wat kost nou eigenlijk een abbo waar een site als deze op draait? ( een beetje indicatie... )

Ligt er een beetje aan of je iets kunt regelen ja dan nee. Het valt nog reuze mee, als je een beetje uitkijkt kun je voor 35 a 40 euro per jaar al geritseld zitten.
Afhankelijk van je dataverkeer, dus met een forum is dat nog wel te doen. Ga je er een downloadsectie bij koppelen moet je al weer meer dataverkeer per maand hebben en dat is meestal al gelijk weer duurder.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan