Internetten in een gezins vervangende woning.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
378
Punten
83
Leeftijd
72
IK weet nog heeeeeel weinig van dit gebeuren en hoop dat jullie heel eenvoudig mij kunnen begeleiden.

Mijn schoon zus zit in een gez.verv.thuis en wil graag internetten.

Er staat een router voor draadloos internet maar op haar kamer heeft ze geen ontvangst.

Nou heb ik iets gelezen om het via de netspanning te doen.

Hoe dit werkt weet ik niet en misschien kunnen jullie wat uitleg geven.

En de volgende vraag, is zoiets fase gevoelig.

Ik heb je onderwerp even verplaatst naar een naar mijn idee beter passende plaats.

Deze powerline netwerken werken prima.

Ik weet niet hoe groot het gebouw is waar ze zit, als dat een groot gebouw is kan dat wel wat problemen opleveren.

Daarbij moet je dan denken aan stoorpulsen door zaken als stofzuigers en föhns enzo.

Inderdaad heb je standaard alleen een netwerkverbinding als je op dezelfde fase zit.

Maar daar is wel een oplossing voor.

Sommige merken hebben namelijk ook "bruggen" in het pakket.

Die maken het dan dus mogelijk om ook tussen de verschillende fases te kunnen werken.

Uiteraard moet men je wel toegang tot de router geven en stel je de zaken zo in dat je powerline adapter gewoon deel word van het interne netwerk van die router (en dus niet een eigen netwerk gaat worden).

Denk er wel om dat iedereen binnen dat huis, zo'n stekker in het stopcontact doet en internet heeft...;)

Dus als ze met meerdere mensen woont (Ik weet niet goed wan een gezins vervangende woning is) :$, dat iedereen gratis kan internetten onder haar abbo. ;)

Daar had ik wel aan gedacht hoor.

Maar de abo is van het tehuis.

Uiteindelijk zou iedereen er dan mee geholpen zijn.

Alleen weet ik niet of het onbeperkt uit te breiden is.

En wat kost een uitbreiding via het net die een beetje betrouwbaar is.

En men moet het wel toestaan om het te doen.

De prijzen zijn heel wisselend. Ikzelf kijk vaak bij salland.eu, een goed bedrijf vindt ik. Maar soms is het 2 tientjes. Soms ook wel 50 € voor een adapter. wat ga je er mee doen. Alleen simpel surfen of ook echt downloaden enzo ?

De prijzen zijn heel wisselend. Ikzelf kijk vaak bij salland.eu' date=' een goed bedrijf vindt ik. Maar soms is het 2 tientjes. Soms ook wel 50 € voor een adapter. wat ga je er mee doen. Alleen simpel surfen of ook echt downloaden enzo ?[/quote']
Denk denk dat ze niet gaat zoveel zal downloaden.

Ik denk het ook niet. Verder is het ook niet zo dat zomaar iedereen dan mee kan internetten. Bij de meeste van deze stroomadapters zit er toch wel een soort van beveiliging op.

Je moet meestal op het tweede apparaat een code ingeven die zich op het eerste stroomapparaatje (wat de verbinding maakt) bevindt.

Zoals Janblues al aangeeft zal dat in een verzorgingstehuis ook niet echt voor grote problemen zorgen daar de verbinding van het tehuis zelf.

Het lijkt mij wel een passende opstelling. In het andere geval zou je moeten gaan werken met repeaters of accespoints die als repeaters dienen en dat soort zaken.

Afhankelijk van hoeveel mensen er nog meer op het internet wensen te gaan kan dat uiteindelijk wel een goedkopere oplossing worden.

Want als Accespoint kun je ook draadloze routers gebruiken vaak. Neem de Linksys bijv. Of desnoods een Accespoint van Linksys (rond de 55 euro). Dan zit je net wat duurder dan met zo'n Powerline apparaatje, maar je kunt er veel meer mensen mee bedienen.

Stel je neemt 5 mensen, da's dan 5x een draadloze netwerkkaart a 10 euro is 50 euro.

Samen met de router kom je dan op 100 euro uit.

Daar heb je met wat geluk slechts 3 of hooguit 4 van die Powerline adapters voor, waar je maar 3 mensen mee kunt helpen want eentje moet bij de inititiele router in het stopcontact.

Het is een overweging die het tehuis zal moeten maken.

Doch als je zelf iets mag kiezen en zelf iets mag aanschaffen, dan is zo'n Powerline een prima alternatief.

Om het gebouw te bouwen is er veel staal gebruikt.

Misschien is dat ook wel een beetje de reden dat ze op kamer geen signaal heeft.

Maar misschien krijg ik nog de gelegenheid om te kijken welke draadloze router wordt gebruikt.

En is deze te vervangen voor een betere.

Ook weet ik niet op welke afstand de router staat t.o.v.van haar kamer.

Kan ook te ver zijn misschien.

Dat weet ik niet.

Hoe kan ik dat zien?

Dit moet zelf aanmaken en wordt dus niet toegewezen maar in dit geval heeft dit gedaan?

Wordt het netwerk gewoon gevonden op de pc/laptop?
Kan ik op dit ogenblik geen antwoord op geven.

We zijn bezig om daar de boel op te knappen.

Kamer staat leeg en zelf woont ze nu even ergens anders.

Maar het zou leuk voor haar zijn als het gewoon kon in haar opnieuw ingerichte kamer.

Maar in de grote zaal kan ze gewoon internetten op haar labtop.

Is er een zend of ontvang apparaat, bijvoorbeeld een radio? Of filmcameras! Die storen ;)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan