Invalideauto.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
716
Punten
113
Leeftijd
59
Gezien de klachten die ik overgehouden heb naar mijn operatie aan een hernia, en nu dus een Caudaleasie, ben ik waarschijnlijk genoodzaakt om mijn auto op te gaan ruimen en een invalide auto aan te gaan schaffen, mijn rechterbeen en voet is hier en daar gevoelloos, vooral met gas geven en remmen, ik wil nog wel mobiel blijven maar dan wel veilig

Maar er rijzen bij mij wel wat vragen, want ik zie op internet diverse aanpasmogelijkheden en en diverse leuke 2de-hands auto's/bussen.

1: Keuring bij het RDW voor de aanvraag of korting op zo'n auto of bus.

2: Wegenbelasting diesel: Kwart tarief, of volle bak?

3: Kosten ombouw huidige auto?

4: Vergoedingen via het WMO ?

Voor zo'n "invalide auto" betaal je altijd een aangepast tarief, vergelijkbaar met grijs kenteken.
Ook handig, je kunt zo'n invalide kaart verkrijgen zodat je overal kunt parkeren.

Dat klopt niet.
Je moet inderdaad eerst een invalidenkaart zien te bemachtigen.
De invalidenregeling is echter uitsluitend van toepassing op busjes voor zover ik dat bij de belasting kon zien. Niet op personenauto's.

Een vergoeding via de WMO zou kunnen maar als jij denkt vroeg of laat nog te kunnen werken @Freggel1 dan kan het zijn dat je bij het UWV moet zijn voor een vergoeding voor aanpassingen aan een auto. Ik denk dat jij zelf ook al het ??n en ander hebt opgezocht maar hier staat wat meer uitleg. 

Verder moet je zelf niks aanschaffen/aanpassen voordat je een aanvraag hebt ingediend bij jouw gemeente anders vervalt het recht op een vergoeding via de WMO.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan