Inverto; de nieuwe (Nokia) Mediamaster?

G

Gerard6592

Hebben jullie deze al gezien?

Engels:

http://www.inverto.tv/ProductsCategory.asp?CategoryID=31

Nederlands:

http://Dit was een link naar een webshop en dus niet toegestaan

Volgens mij wel heeeel mooi!

Let ook op de dubbele tuner met slechts 1 coax kabel, mits je de juiste LNB hebt; Unicable Technology.

//edit//

De 2e link was niet reglementair, en daarom heb ik die verwijderd.

//edit off//

Laatst bewerkt:
Nog niet gezien, ziet er inderdaad wel erg mooi uit met mooie opties en mogelijkheden, dat zeker.

Maarja... euh... geen linux, geen utp aansluiting...zal voor de doorgewinterde hobbyist ietwat minder interessant zijn wellicht.

Doch zeker het vermelden waard!

Hij heeft trouwens ook al een eigen forum:

http://www.invertoforum.co.uk

Misschien een domme vraag maar wat kun je nou precies met een Linux aansturing?

En wat is een UTP aansluiting precies?

Waarom is een Nokia nou eigenlijk nog steeds de beste decoder?

Ik zit me steeds af te vragen wat ik zal doen, heb nu een Nokia 9500 en ik weet dat er een software/hardware aanpassing voor is (Solosammy/ Wanissa) zodat-ie Seca 2 aankan alleen krijgt-ie de updates (nog) niet door. Ik vind de Nokia een gaaf ding (alleen dat prettige display al) en vraag me af of ik

1. een gebruikte 9200 moet kopen voor reserve onderdelen.

2. een gebruikte 9600 voor het geval dat met met de 9500 en Seca 2 nooit 3. echt wil lukken.

4. een extra Irdeto 2 kaart voor het geval dat Canal Digitaal moeilijk doet met mijn huidige. (Ik woon in het buitenland)

5. en een paar extra afstandsbedieningen die nu nog te koop zijn

OF

1. Gewoon wanneer Irdeto 2 stopt of Seca 2 veel interessanter wordt pakket-technisch gewoon op zo'n Inverto over te stappen.

Misschien een domme vraag maar wat kun je nou precies met een Linux aansturing?En wat is een UTP aansluiting precies?

Waarom is een Nokia nou eigenlijk nog steeds de beste decoder?
Domme vragen bestaan niet. Linux is een operating system, net zoals windows ook een operating system is. Linux kun je net als windows zelf programma's voor schrijven, en het is zo gemaakt dat je dit dus ook in de firmware van de ontvanger kunt stoppen omdat het open source is. Daarom is er zoveel mogelijk met de Dreambox en Dbox2 bijvoorbeeld.

Een UTP aansluiting is een netwerk aansluiting op basis van zo'n RJ-45 stekker (lijkt op een telefoonstekker alleen dan wat breder).

En de Nokia is al een tijdje niet meer de beste decoder. Het is wel nog een van de beteren, maar door zijn irdeto beperking heeft de Humax de Nokia inmiddels al ingehaald, met uitzondering van de Nokia 9600 omdat dit ook een CI ontvanger is.

Om je andere vragen te beantwoorden:

1.) Dat zou wellicht wel verstandig kunnen zijn alhoewel er niet vaak iets stuk gaat aan de Nokia's. Als je iets ziet is het meestal het tunerblik waar men om vraagt.

2.) Ik zou, indien mogelijk, de 9500 omruilen voor een 9600. Daarnaast is Irdeto/2 een must geweest van C+ geen wens, ze willen er nog steeds vanaf en nieuwe zenders komen dan ook uitsluitend nog op Seca2, er zijn inmiddels al een paar zenders die gewoon niet te krijge zijn op Irdeto2 in het C+ pakket.

3.) <- die vraag zie ik er niet tussen.:)

4.) Nja, overbodige luxe, het gaat om het adres van die kaart, als je daar bij kunt, dan kun je via dat adres ook weer een nieuwe ontvangen als er met de huidige iets zou gebeuren.

5.) Kan, alhoewel er tegenwoordig ook wel universele a/b's te krijgen zijn waarmee je de Nokia kunt besturen.

Zelf zou ik misschien de 9500 omruilen voor een 9600, dan daar een Magic of Matrix module bij kopen, iets wat goed werkt, ook met updates en irdeto2 en seca2. Het is met niet bekend welke dat is, maar die wat het dan goed zou doen zou ik nemen, en dan was ik van alles af. Dan kon ik ook naar Seca2 als het zou moeten, hoefde ik daar alleen een kaart voor etc.

OF......en dat ligt meer voor de hand, zou ik overstappen op een Humax 5400 aangezien die ook irdeto intern heeft, deze werkt ook goed met de Irdeto2 kaart in het interne slot en indien nodig heeft deze daarnaast nog CI slots zodat je op seca2 kunt overstappen indien je dit nodig vind.

Dan naar het OF gedeelte:

Tja, er komen zoveel nieuwe ontvangers uit tegenwoordig, het is maar wat je wilt en moet kunnen, de Topfield 5000 is ook erg mooi en goed, deze Inverto ziet er ook heel bijzonder uit, dat is een persoonlijke keuze, mede op basis van je eigen afwegingen.

Ik weet wat Linux is maar waarom willen sommige mensen dan zelf programma's schrijven voor hun decoder als-ie gewoon goed is;

snel zapt, je eigen lijstjes kunt maken en hij SCPC en feeds enzo aankan?

Alleen om gecodeerde kanalen te kunnen kraken?

En waar is zo'n netwerk aansluiting dan voor? Computer aansluiten om op te nemen ofzo? Dat kan via SCSI toch?

De voeding is soms een probleem waar ik woon (Malta), geen al te best electriciteits net, pieken enzo. En wanneer het flink regent dan valt de stroom nog wel eens uit en vaker dan gemiddeld maakt bliksem het een en ander kapot. De voeding heeft hier vaak te lijden, vandaar. Ik heb er nu een beveiligingsstekker op zitten maar dat houd natuurlijk ook niet alles tegen.

Een gebruikte 9200 kost hier tussen de 25 en 40 Euro.

Verder vind ik het prettig om gewoon met de originele afstandsbediening te werken.

Dat Seca, ja ik vraag het me af of er echt nog betere pakketten zullen komen. Alleen die paar muziek zenders zijn nu het verschil.

Ze willen nu via de set-top box truuc van de commercielen meer mensen verleiden een basispakket te nemen. Het voelt nu eenmaal beter iets te betalen en ook iets extra te hebben dan alleen maar betalen wat voorheen gratis was! Slim. Maar daarvoor hoeven ze het basispakket opzich niet uit te breiden.

Ik mis zelf NBC, Belgie 1 &amp; 2, BBC &amp; 2 en bv de Franse publieken, TF 1 France 2 &amp; 3 maar dat zie ik niet gebeuren dat die erbij komen!

Ook kan ik op de een of andere manier Rai Uno en NBC niet ontvangen hier via de Astra. Vroeger wel...?!

Een Seca 2 kaart heb ik trouwens al liggen voor het geval dat...:)

En een extra Irdeto 1 kaart ook...:)

Door omstandigheden zit ik nu al een half jaar zonder NL TV en dat overkomt me niet nog eens.

Volgens mij gaan ze trouwens nog de komende 10 jaar door met Irdeto 2.

Ik denk dat omdat het CD via hun contract met de commercielen en de publieken gedwongen worden tot overleg over de versleutelsystemen.

En blijkbaar is er besloten om Irdeto 2 aan te laten in hun nieuwe contract.

Dat zegt CD natuurlijk niet maar het moet haast wel.

Anders hadden ze wel EN een datum genoemd maar zeker niet zoveel kunnen rekenen voor nieuwe Irdeto 2 kaarten en die vlak erna weer zwart te schakelen.

We zullen het zeker weten als ze het basispakket de komende 6 maanden NIET interessanter maken voor Seca bezitters. Doen ze dat namelijk niet dan zijn ze blijkbaar niet meer geinteresseerd in Irdeto kijkers over te halen.

En die desinteresse kan alleen maar zijn omdat het toch al is besloten om 10 jaar te verlengen.

Ok, het is mijn mening maar ik denk dat ik er heel dichtbij zit.

Dat mensen zelf software willen schrijven voor hun decoder, is pure hobby.

Doordat je de mogelijkheid hebt om dergelijke software te schrijven, of bestaande stukken software te combineren tot een nieuw geheel, kun je erg veel leren van hoe zo'n receiver nou werkt.

En met dat soort van hobby-isme heb je te maken op boards zoals deze.

Hetzelfde geldt voor het maken van lijstjes (erg veel werk voor een uitgebreide installatie) en feedhunten is weer een andere kant van de hobby.

je ziet dus hoe veelzijdig deze hobby kan zijn.

Inderdaad, het "kraken" van coderingssystemen is ook een stuk van de hobby.

Maar je bent helemaal niet verplicht om alle disciplines te beginnen laat staan beheersen.

De door jou genoemde SCSI aansluiting is uniek voor de nokia's.

Een netwerk aansluiting is veelzijdiger als een SCSI bus.

Zo kun je gewoon met een browser naar een linux ontvanger verbinden en dan krijg je dus een normale pagina te zien.

Je kunt op allerlei manieren verbinden met je ontvanger.

Programmalijsten erin doen of andere zaken ermee uithalen.

Zo staat menig dreambox ook internet radio af te spelen, want als je ADSL ofzo hebt kan je linux ontvanger dus ook het internet op.

Voor een aantal van de door jou genoemde kanalen die je mist kun je op een buur satelliet terecht; de Hotbird.

Volgens de lijst in mijn dreambox is RAI uno en NBC niet meer vertegenwoordigd op de astra.

Maar recente berichten alhier gingen over een binnenkort te verschijnen NBC op astra.

Als de oudere receivers zo weinig geld kosten, kun je je er nooit echt een buil aan vallen, toch?

Meer pakketten, ga daar maar niet al teveel van uit.

Nederland is niet groot genoeg om een grote varieteit aan pakketten te hebben.

Dat zou simpelweg nooit genoeg opbrengen voor een exploitant om daar een leuke boterham mee te verdienen.

En das wel waar die het om doet.

Nou wordt het duidelijk ja. Als echt verlengstuk van je computer dus.

En ik maar denken dat een Nokia goed is omdat-ie nooit stuk gaat! :)

Bij mij gaat namelijk alles naar de haaien,

EPOS es12 speakers uitgedroogde randen

Densen Beat versterker, 2 keer naar Denemarken gestuurd voor reparatie

Nakamichi DVD speler is nu voor de 3de keer voor calibratie

Etc etc.

strijkijzers, wasmachine...:)

Alleen mijn Nokia 9500 en mijn koffiezet apparaat (Braun) gaan nooit stuk!

Maar goed ook, tenminste altijd koffie en TV!!!!

Dus kun je met Linux ook helemaal je eigen menu's ontwerpen met eigen kleuren en vormen en lettertypes e.d.?

Dat zou ik nou wel leuk vinden alleen snap ik niets van programmeren....

Het hacken van de codering is inderdaad maar een bijkomstigheid van de hobby, een deel van de hobby is om de versleutelingstechniek te leren en te begrijpen en daar volgt automatisch dan het ontsleutelen bij.

Omdat je zelf software kunt schrijven in Linux, kun je ook leuke dingen maken, zoals betere settingslijst editors, rss feeds, web utility's, ftp programma's, een webserver, spelletjes, mp3 speler, radio, er is echt al ontzettend veel aan leuke dingen voor de Dreambox.

Vergeet niet dat DIT ook de oorzaak was van de doorbraak van de Nokia series. De dr. Overflow oftewel DVB2000 software.

Zonder deze software was deze ontvanger nooit zo veel verkocht geworden want net als de Nokia 9800, zijn deze ontvangers origineel vreselijk trage machines zonder mogelijkheden.

Dus kun je met Linux ook helemaal je eigen menu's ontwerpen met eigen kleuren en vormen en lettertypes e.d.?
Ook dat is mogelijk, alhoewel ik niet weet in hoeverre of tot welke hoogte. Kijk, de Hydra images hebben bijv. een menu wat gelijk ziet aan de originele Dreambox images.

De Rudream menu's zien er echter heel anders uit, dus het kan wel, maar je moet meer weten dan alleen van programmeren om dit te kunnen doen, en dat is ook weer deel van de hobby.

De firmware uitspitten, de opbouw, de manier van werken en de processor. Ik ben er zelf ook niet slim genoeg voor en kan ook niet programmeren, maar het is me wel bekend dat je ongeveer deze kennis nodig hebt.

Zeker, de Nokia is perfekt qua houdbaarheid, net zoals je zegt, het ding blijft maar draaien, niet kapot te krijgen. Wat dat betreft is ie kwalitatief vrijwel onverslaanbaar, maar je moet er ook iets mee kunnen.

SCSI is snel, doch is beperkt door het feit dat alleen de Nokia dat heeft en het feit dat de kabellengte van SCSI beperkt is tot een bepaald maximum.

UTP oftewel netwerkkabel kun je tientallen meters mee gaan.

Je hebt inderdaad gelijk als je denkt dat Irdeto2 nog wel zeker 10 jaar zal meegaan, maar dat is logisch. Zo'n codering kopen is niet goedkoop, dus moet je hem ook gebruiken als je hem toch koopt, anders is de investering voor niets geweest. Of de nieuwe eigenaren zouden al anders moeten besluiten maar dat verwacht ik niet.

Echter, het beleid is nog steeds dat nieuwe zenders alleen onder Seca verzorgt zullen worden. Je zult dus met irdeto2 wat betreft de uitgebreidere paketten, zenders missen ten opzichte van Seca2 abonnee's. Maar dat is een keuze die men maken kan, dat ben ik zeker met je eens.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan