ip adres conflikt

henk001

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
57
sinds gister inernet snelhied verhoogt ,maar nu 1 ipadresop alle coputers en draemboxen en kan niet meer in de modem komen,ik heb een speed touch 510 zit al andere firmware in en al gereset
,dus allemaal ip conflikten
wie weet raad

vrg henk

Staan de computers zo ingesteld dat ze automatisch een ip adres krijgen en staat in de Dreambox ook dhcp op aan?

Zoja, dan moet het probleem toch aan de Speedtouch liggen. Controleer in de configuratie van de Speedtouch eens of DHCP nog wel aan staat en ook werkt.

Ik neem aan dat je computers en de dreambox nu allemaal een ip adres in de de 10.0.0.x of 192.168.x.x range hebben gekregen, allemaal hetzelfde?
Zonee, welk ip adres hebben ze dan wel gekregen?

Je kunt niet meer in de speedtouch ?
Is dan misschien met de nieuwe firmware het interne IP van dat ding ook gereset ?
Ik meen dat ie dan op 10.0.0.138, 192.168.0.138 of 192.168.1.138 staat, had je dat al geprobeerd ?

Wanneer je overal hetzelfde adres hebt gekregen, dan is het iets gecompliceerder.
Ik zou dan haast denken dat de router alle DHCP spul rechtstreeks "doorverbindt" naar het internet en dus niet meer zelf voor DHCP server speelt.
Je kunt eens proberen (wat BT al zei) de verbinding met het internet te verbreken (dus de WAN port van je speedtouch), en dan opnieuw DHCP requests te doen (status LAN-verbinding, tabje ondersteuning, herstellen) en te zien wat je dan voor IP krijgt toegewezen.
Lukt dat niet (dan krijg je een melding van een beperkt netwerk), dan eens proberen om handmatig een IP adres in te stellen in de eerder genoemde ranges.
Voorstel zou zijn 10.0.0.10.
Hierna kun je proberen om de router te bereiken op het corresponderende adres: 10.0.0.138.
Dat zou je dan eventueel met de andere ranges ook moeten proberen.
Want wanneer je apparaten niet een uniek nummer binnen dezelfde range hebben, kunnen ze elkaar niet zien of krijg je hetzelfde conflict als wat je nu al hebt.

Wanneer je je router hebt gevonden, kun je eens zien wat je daar aan DHCP instellingen ziet staan, en in welke modus die staat (bridge mode is niet goed).

Laat je bevindingen even weten.

Provider Orange?? en overgestapt naar ADSL (extra) De installatie cd van orange zet je speedtouch om naar bridge mode!!!

Tenminste ik gok maar even.

Groeten Dustie

Ja dat kan Dustie dan moet ie een router aanschaffen of de modem met andere firmware flashen.

Bridgemode kun je ook gewoon weer uitschakelen hoor als dat aan staat.

Instellingen voor jou modem/router ADSL extra van orange:
verbindingsprotocol 1483 bridged IP (rfc1483)LLC
VPI/VCI 8/35
primary DNS server 194.134.5.55
secundary DNS server 194.134.5.5
ADSL modulatie G.992.1-G.DMT

Boets.

UUHH ik weet niet zeker of hij orange heeft hoor ik gokte maar even naar een mogelijke oorzaak.
Bij orange hoef je de bridged niet te gebruiken hoor
ben wel benieuwd of het bij henk alweer werkt hij is wel verdacht stil

Als hij in bridge mode staat, kun je dan nog wel met een browser en ip-adres erin?
Of moet je hem via een installatie (cd) en setup in een andere mode zetten?
Maar waarom zou hij in bridge staan?

Grtz.

Kan me alleen maar voorstellen dat ie dan meer als modem werkt en niet meer als router.
Dan kun je dus alleen maar met 1 apparaat (tegelijk) online zijn, en moet je er een andere router achter hangen als je meer wil.
Maar waarom dat dan weer moet weet ik ook niet, klantje pesten misschien ?

Denk het niet, Orange zet standaard niks in bridgemode.
Integendeel, het vergt al een hele trukendoos om de Livebox in bridgemode te krijgen.
Mijn oude E-tech was wel op zijn LAN ip bereibaar als ie in bridgemode stond, vanaf een van de andere lan poorten dan, maar liet op die poorten dan geen verkeer meer door naar internet, logisch ook.
Vermoedelijk zullen andere modem/routers een soortgelijke werking hebben.
Bij bridgemode werkt ie inderdaad alleen nog als modem, dan krijg je het externe ip adres op je pc.
Hang je er een switch aan, heb je dus inderdaad kans ALS je al ip's krijgt, dat je dezelfde gewoon meermaals krijgt. Technisch zou e.e.a. daarvoor beschermd moeten zijn, maar het kan ook zijn dat gewoon het ip conflict als bescherming genomen wordt.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan