Je kunt niet meer in de speedtouch ?
Is dan misschien met de nieuwe firmware het interne IP van dat ding ook gereset ?
Ik meen dat ie dan op 10.0.0.138, 192.168.0.138 of 192.168.1.138 staat, had je dat al geprobeerd ?
Wanneer je overal hetzelfde adres hebt gekregen, dan is het iets gecompliceerder.
Ik zou dan haast denken dat de router alle DHCP spul rechtstreeks "doorverbindt" naar het internet en dus niet meer zelf voor DHCP server speelt.
Je kunt eens proberen (wat BT al zei) de verbinding met het internet te verbreken (dus de WAN port van je speedtouch), en dan opnieuw DHCP requests te doen (status LAN-verbinding, tabje ondersteuning, herstellen) en te zien wat je dan voor IP krijgt toegewezen.
Lukt dat niet (dan krijg je een melding van een beperkt netwerk), dan eens proberen om handmatig een IP adres in te stellen in de eerder genoemde ranges.
Voorstel zou zijn 10.0.0.10.
Hierna kun je proberen om de router te bereiken op het corresponderende adres: 10.0.0.138.
Dat zou je dan eventueel met de andere ranges ook moeten proberen.
Want wanneer je apparaten niet een uniek nummer binnen dezelfde range hebben, kunnen ze elkaar niet zien of krijg je hetzelfde conflict als wat je nu al hebt.
Wanneer je je router hebt gevonden, kun je eens zien wat je daar aan DHCP instellingen ziet staan, en in welke modus die staat (bridge mode is niet goed).
Laat je bevindingen even weten.