ip nummer

P

ploeger

mijn ip wordt steeds verranderd om de 2 dagen.
wat ken ik daar tegen doen.
ik laad de comp al aan staan maar dat helpt niet.
wie weet daar meer over.
in ken mij dat goed uit leggen.
stap voor stap.
alfast bedankt.

Tja dat ligt aan je provider, daar is weinig aan te doen behalve eens navragen bij je provider wat een vast ip zou kosten.

In Belgie is het bij een van de providers ook, ik dacht bij skynet, daar wisselt het elke 72 uur.
Bij telenet blijft het zo'n beetje gelijk als de router maar aan blijft.
In Duitsland is het weer zo dat je daar ook een wisselend ip hebt en daar krijgen dacht ik alleen bedrijven een vast ip.
Het is me niet bekend hoe dat in Portugal geregeld is.

Wat je wel kunt doen is een router kopen die dyndns ondersteunt. Velen doen dat.
Daarna kun je dan gratis een domeintje registreren bij www.dyndns.org bijv. ploeger.dyndns.org en dat gebruiken als jouw externe benaming.
Verandert jouw ip, dan ziet jouw router dat meteen en stuurt deze gegevens door naar dyndns.org zodat je domein ploeger.dyndns.org ook gelijk voorzien is van het nieuwe ip adres.

hoi
planet.het net.kpn
hebben een vast ip nummer
ik zit bij chello die weer niet
ik kan 9mrt 2006 pas weg bij chello
ik pak dan planet
gr dalton

Ik heb dus hetzelfde probleem met chello.

Men zegt het niet rechtstreeks maar je kan tussen de regels horen dat het te maken heeft omdat ze mensen willen storen, er zijn namelijk veel mensen die er een router tussen hebben gezet en op meer dan 1 computer internet hebben. Dit zou niet mogen volgens het contract!!??

Denk dat ik maar eens op zoek ga naar een dyndns waar BT het over had.

;)
Nr.10

je kunt ook bij no-ip een bv mijnadres.no-ip.info adres aanmaken je download dan een programmaatje wat draait op je computer die je ip wijzegingen gelijk doorvoert.

nadeel is wel dat je computer aan moet staan, maar dat is meestal geen probleem denk ik.

Kan je hier wat meer over zeggen, welk programmaatje bedoel je??

;)
Nr.10

geef maar in bij google no-ip dan staat hij boven aan ik gebruik het al een jaar en werkt perfekt.

gr blokker

Heb het programmaatje nu (bedankt), maar krijg het niet werkende hij geeft aan no host server found. Als ik nu naar options ga. Kom ik niet echt verder. Heb je nog tips.

Alvast bedankt.

;)
Nr.10

Al jaren dezelfde ip hier, maar ineens sinds gisteren blijkbaar een ander nummer, waarom, dat weet ik niet???

Maar waarom ik het nu pas zie, ik zie hier niet 1 keer de naam Dreambox vallen... :biggrin:

Maar het staat wel in de Dreambox.

Dus hierbij gaat het toch maar naar Computer.... ;)

Goed gezien freggel1!

@Nr10: heb je dan geen router die dyndns aan kan? Want zoja, dat is makkelijk in te stellen en je pc hoeft dan ook niet aan te blijven staan, ben je sneller klaar.

Nr.10

heb je wel een account aangemaakt op de site?

gr blokker

het probleem is dat als je ip nummer het zelfde is als bij jou server
waar jij c+ van hebt. en chello gooit er een ander ip in bij ons
dan klopt dat ip niet meer bij die c+man
die kan je niet gek gaan bellen om dat ip door te geven
dus ik heb de dns bij mij en bij hem zitten
een klik op de dns hoste en zonder hem word mijn ip bij hem het zelfde als bij mij
maar zijn server loopt in 60 min de klantjes af dus als je pech hebt zit je een uur zonder beeld heb je geluk 5min
nu kun je bij dns een vast ip kopen maar dat kost veel
dus de dalton stapt over naar PLANET einde probleem
ik roep al JAREN het wapen tegen kijken zonder toestemming
is gewoon doen wat chello doet maar niemand zat daar mee
nu ik bij chello op gezegt hebt heb ik ineens al 30 dagen het zelfde ip nummer ik mag namelijk gewoon mijn pc delen
met een ander en dat kan niet met steeds een ander ip
heb ik gezegt en daar helpt een router ook niks aan
wel voor intern maar het gaat hier niet over de padvinderij
dacht ik
gr dalton

blokker1 zei:
geef maar in bij google no-ip dan staat hij boven aan ik gebruik het al een jaar en werkt perfekt.

gr blokker

Zojuist no-ip erop gezet, en een accountje aangemaakt, maar moet er bij options nog iets ingesteld worden of doet dit programma nu automatisch zijn werk?

Op deze site is uitleg te vinden hoe no-ip ingesteld moet worden. ( even naar beneden scrollen! )

Ik ben toch wel een beetje benieuwd of dit werkt.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan