Ipconfig

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
211
Punten
63
Leeftijd
57
Ik heb vandaag een netwerk aangeschaft via het lichtnet. Opzich mooi, krijg alleen de router niet te vinden. Dit komt omdat de ipconfig op hetzelfde adres blijft staan. Ik krijg het met ipconfig /renew er niet uit hij blijft op het verkeerde adres. Ik krijgt het er met geen mogelijk uit.

Heeft iemand nog een tip.

Alvast bedankt.

staat er bij mij wel bij hoor.

Deze werkt ook niet. Heb de netwerkkaart eruit gehaald opnieuw opgestart. Toen lukte het wel met ipconfig /renew daarna kaart er weer in gezet en hij vind de kaart maar maakt het oude ip adres weer aan hij doet dus geen auto.. Heb de netwerk kaart handmatig ingesteld dan geeft hij een conflict met de windows instellingen.

Laatst zo'n dinges gezien bij een vriend van me.
Het blijkt dat je de op de stroomdingetjes aangesloten pc's moet instellen op automatisch ip verkrijgen.

Deze krijgen dan een ip van die adaptertjes. Dat kan vervelend zijn want die zitten ergens in de 169 range, die standaard range die windows ook gebruikt als ie geen aangesloten netwerk vind.

Het zou dus best eens lastig kunnen worden om de router op die manier te laten vinden omdat je ook geen gateway hebt.
Ik zou de handleiding eens heel goed nalezen van die dingen.

Helaas heb ik ze gezien en werkend gemaakt tussen 2 pc's maar meer ervaring heb ik er ook niet mee dus kan je niet verder helpen.

Hier ook van harte,

Ik denk inderdaad dat dit het probleem is. Zal morgen bellen naar de helpdisk want er staat niets over in de handleiding.

Bedankt,

En niet te lang uitslapen naar al dat bier van gisteren he.
Een hoop water drinken en buitenlucht doet wonderen na een kater.

Snif.. ik was al om 13.45 wakker in de veronderstelling dat we autoracen kregen.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan