iphone

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
761
Punten
113
Leeftijd
74
Ik heb een iphone 4 met ios7.02 aangeschaft.
Zijn er interessante dingen die ik moet/wil weten?:cool::cool:

Voorheen enkel android spel mobielen gehad maar daar was ik op uitgekeken.

Soms kies je voor kwaliteit

Nja... kwaliteit..... daar kan men nog over discussieren.

Een Samsung Galaxy 4 doet zeker niet onder voor de Iphone 4, sterker nog, hij is sneller en maakt kwalitatief betere foto's o.a.
Maar goed, dat is een keuze die men zelf maakt natuurlijk.

Interessante dingen die je moet/wil weten? Ja wel als je die knop onderin ingedrukt houdt, dan krijg je te zien wat nog allemaal open staat en kun je dat weer dicht drukken, scheelt weer batterijduur.

Ach er zijn best veel dingen die je moet weten. Bijvoorbeeld: als je op het groene icoontjes Berichten klikt dan kun je een bericht (sms) naar iemand sturen. Zodra je daar de naam uit je contactlijst hebt geklikt, dus degene aan wie je een bericht stuurt,moet je letten op de kleur van de achtergrond van het woord STUUR rechts naast de balk waar je tekst in tikt. Is de achtergrond blauw dan is het versturen van het bericht gratis. Is de kleur groen dan is het een normale sms en moet je betalen. De achtergrond wordt alleen blauw als de ontvanger van je bericht ook een Apple device heeft (iPhone. iPad, e.d.).

Zo heb je bij een contact in je contactlijst ook de optie FaceTime. Hiermee kun je live gratis video chatten met anderen, mits die ook een appe device hebben. Je kunt, net zoals wij, ook de app FaceTime installeren dan kun je direct FaceTime opstarten.

Schaf je een Apple tv aan dan kun je FacteTime en eigenlijk alles van je scherm op je TV laten zien.

Enz enz

Samsung S4 was niet te betalen , deze iphone kost me slechts 9 euro per maand (24 mnd)
Ik had een Samsung S2 maar je hebt een enorme broekzak nodig voor die nieuwere vlaggenschepen. Spelletjes doe ik niet op het mobiel daarvoor heb ik een 7inch tab(Samsung).

Dus overgestapt naar een iphone .

Dat van de home toets had ik al gevonden en uitgeprobeerd.

Ook de berichten was me al toegefluisterd en bij het invullen van een contact zie je al direct de kleur blauw en in de tekstbalk komt Imessage te staan ipv Bericht.

Facetime ga ik nog nader bestuderen met mijn zusje.

Alvast bedankt voor de tips meer tips zijn uiteraard welkom.

Mijn bevindingen tot nu toe: Zeer zuinig in batterij gebruik.
Perfecte GPS ontvangst zelfs op de bank 3 meter van het raam heb ik status "GOOD"
Een uurtje GPS-en met Runkeeper slechts 5% accuverbruik , Mijn Samsung tikte in een uur ruim 15 % weg.

Nadeel tot nu toe:
Om muziek en photoos en flimpjes te uploaden van PC naar Iphone heb je dat klereprogramma ITunes nodig.
Zal wel aan mij liggen maar begrijp dat programma voor geen meter.

En een groot nadeel vind ik het gebruikte toetsenbord. Was gewend op de Samsung Slide it of swift key waarmee door over de karakters te sliden je zeer snel tekst toverde.

Nu moet je toets voor toets je tekst intypen. schijnbaar is er geen slide keyboard voor de Iphone ontwikkeld

tja dat iTunes, vreselijk. maar als je er een paar uur in steekt dan ga het wel begrijpen.
Maar inderdaad er wijst niets vanzelf. en bij een ander thuis even een leuk liedje er op zetten kun je ook wel vergeten.
iTunes wil altijd eerst synchroniseren.
En net als met de meeste telefoons pas op met vocht, onbeschermt in een broekzak als het regent is al fataal.
ook oppassen met laden, niet in de zon, en ook niet als hij te warm ligt.
En ook niet leeg (niet opgeladen) een paar dagen laten liggen.
Als bij andere merken de lithium batterij dik word duwt hij het dekseltje er gewoon af.
Bij een iphone breekt de heleboel van binnen kapot en ook je scherm.
Gr blokker

Zon toetsenbord is er wel en heet Touchpal Keyboard op iphone , is gratis in de appstore.

Nadeel is wel dat ie niet in het Nederlands is. En dat het een aparte app is die alles naar het desbetreffende programma moet kopieren.

Ik dacht dat touchpal op zich alleen staat en dat je de tekst die je swyped daarna moet kopi?ren naar je berichten of whats app
Kan het mis hebben maar ik zal eens kijken.

Jip

Door de beperkingen van iOS kun je het TouchPal Keyboard niet vanuit elke willekeurige app gebruiken. Je zult de tekst eerst in de app moeten tikken en vervolgens moeten doorsturen naar e-mail, iMessage, Evernote of het klembord. Vanuit andere apps kun je de tekst daarna ophalen van het klembord.

Had het goed begrepen

Blokker dat zijn belangrijke tips thanks

Met jailbreak is die functie er wel , alleen ios 7 is nog niet te jailbreaken.

iTunes gebruiken we bijna niet. Wel iTools op de PC. Gewoon iPhone verbinden met pc, iTools opstarten en zoeken wat je wilt (apps, boeken e.d.) en in die "map" gaan staan dan met bijv. Total Commander of Verkenner kun je gewoon "slepen".

Oke goede tip, wist ik niet.
Gr Blokker

Een uurtje GPS-en met Runkeeper slechts 5% accuverbruik , Mijn Samsung tikte in een uur ruim 15 % weg.
LoL, da's nieuwigheid.:)
De 4 schijnt echter wel zuiniger te zijn dan de 4s. Maar met mijn 4 deed ik 1 dag en een ochtend met de accu. Met de Samsung S2 doe ik 2 dagen.
Dus ik ben benieuwd hoe lang hij zo zuinig zal blijven. Of ze hebben met iOS7 iets aan de weergave van de accu aangepast.

Ja dat heet accu leed in het begin prima en nadat je diverse apps installeert holt de accu sneller leeg. Vanmorgen ipv 5% 20% maar dat lag aan de app die heeft het display een uur aan laten staan. Had hem niet uitgedaan toen ik de sessie begon. En mijn broekzak schijnt zeer intelligent te zijn diverse apps geopend. En stond bij een bepaalde app op instellingen :)

Itools geinstallerd en hoppa weer automatisch verwijderd windows vond het geen koosjer programma. Een of andere hoax. Had deze via spotnet ge?nstalleerd. Op zoek naar de offici?le site.

Zo iTools gevonden en er even mee gespeeld , ben onder de indruk van de eenvoud van dit programma ivg met ITunes.
Er is zelfs een Ringtone maker onder tools te vinden.
Klasse

Eendenteam :applaus:

Nu ben ik opzoek naar een appje die binnenkomende berichten (whattsapp, SMS Imessage email ed) die ik gemist heb een notificatie geeft in de standby stand bv een oplichtend icon..

Nu krijg ik de gemiste berichten pas te zien als ik de iphone ontgrendel.

Of is er een instelling voor WA Imessage etc die dat ook doet?

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan