Ir verlenging voor de 7000

P

Ptje

Ik heb een klein probleempje ivm met zappen op de Dm7000. Ik heb een plasma aan de muur, met netjes alle kabels in de wand. Nou staat de dreambox best wel wat rechts van de tv en is het zappen wat eigenwijs. Je moet naar rechts en omhoog richten om de tuner te verzetten. Kun je niet iets op die din aansluiting achter op de Dream aansluiten in de vorm van een externe Ir, die ik dan eventueel via de scartkabels naar de tv leid, zodat ik daar het Ir oogje kan plaatsen. Ik weet wel dat er van die ab verlengers zijn, maar ik wil niet van die kastjes met adapters en alles onder mijn tv uithangen.
Misschien iemand een goed idee ?

Ik heb zo'n soortgelijk probleem (gehad) met mijn vorige dvd speler.
Dat heb ik opgelost door de ir led van de afstandbediening iets verder uit te laten steken, waardoor de led een wat breder bereik krijgt.

Is niet zo moeilijk, open de afstandbediening, en soldeer de led opnieuw op het printplaatje met de pootjes er gewoon vlak op, zodat je iets meer lengte krijgt.
Eventueel kan je de led zelfs onder een hoek solderen, zodat hij beter op je dreambox gericht is.

De LED in de ab van een 7000 steekt al zover door de behuizing, dat al volledig gebruik gemaakt word van het reflectortje in de LED.
Alleen is juist naar boven de straal mogelijk iets geblokkeerd door de behuizing.

Ik heb op het funboard al een andere oplossing aangedragen, maar das toch iets meer werk dan het verhersolderen van de LED in de ab.

Ik heb hier twee dreambox ab's. In de ene ab zit een donkere ir led en deze ab werkt in de hele kamer via de muren. De ab met lichte ir moet je echt richten op de ontvanger.

Misschien met een vervangende ab heb je beter resultaat.

Je kan ook eens naar de Kameleon 10 in 1 kijken, van one for all.
Ik heb deze universele ab, kan 10 apparaten aan en ook de dream dus, daar zitten standaard ook ir kabeltjes bij voor als een apparaat wat onhandig staat. :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan