irdeto 1 stopt begin 2005

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
113
Punten
63
Leeftijd
63
hoi,

cds wil in februari 2005 stopen met de codering irdeto 1.

jan/febr 2005 zal een overgansperiode zijn.

bron:cds

Inmiddels is via een brief aan de dealers bekend geworden dat per 1 maart 2005 het irdeto1 signaal gestopt zal worden.

Ik ben benieuwd.

Ik heb twee orginele ird1 kaartjes met settopbox pakket.

Het zg. semigratis pakket.

Ik zal wel merken of mijn ontvangers blijven werken.

Eén werkt met ird CI en de ander met embedded.

Ik moet na invoering wel vaker van kaart wisselen tussen de ontvangers.

Ben zelf ook benieuwd. Wij zouden in feite ook nog een informatiebrief van C+ moeten krijgen, deze zal wel in november/december verstrekt worden.

Daar zal dan in staan hoe ze het precies gaan doen. Mijn kaart is ook officieel geregistreerd bij c+ voor het vrije pakket met irdeto1 kaart.

Hm ,ik dacht niks nieuws te melden te hebben. Niettemin: iemand hierin nog geinteresseerd (geplukt van http://www.satellietplatform.nl)

Einde Irdeto-1 per 1 maart 2005

CANALDIGITAAL gebruikt sinds 1996 de Irdeto-1 codering. De laatste jaren is het Irdeto-1 systeem steeds kwetsbaarder geworden voor piraterij. In de markt duiken naast illegale smartcards ook steeds meer ontvangers op die zonder smartcard toegang geven tot de in Irdeto-1 gecodeerde zenders. Deze ontwikkeling is niet goed voor de satellietindustrie in Nederland. CANALDIGITAAL heeft daarom besloten om de uitzendingen in Irdeto-1 per 1 maart 2005 definitief te beëindigen.

Voor het eind van 2004 zal CANALDIGITAAL u en de consumenten informeren welke consequenties dit heeft voor de bezitters van een officiële Irdeto-1 smartcard.

Na de uitschakeling van Irdeto-1 zal het niet langer mogelijk zijn om zonder officiële CANALDIGITAAL-smartcard naar één van de CANALDIGITAAL-gecodeerde zenders te kijken. De Irdeto-1 ontvangers zonder smartcard zullen vanaf die datum niet langer functioneren.

Verkoop van decoders waarmee zonder officiële CANALDIGITAAL smartcard naar de door CANALDIGITAAL gecodeerde programma’s kan worden gekeken, is strafbaar. CANALDIGITAAL verwijst consumenten met ontvangstproblemen door het gebruik van deze illegale apparatuur naar de leverancier van de illegale smartcard en/of ontvanger en aanvaardt hiervoor geen enkele aansprakelijkheid.

een irdeto twee kaart lijkt me wel op zijn plaats

voor de geregistreede gebruiker zoals ik

ze kunnen het beeld toch niet zomaar op zwart zetten anders sturen ze maar een gratis seca twee kaartje

ben benieuwd wat ze gaan doen

groeten herbie

Het wordt nog erger, ze zijn nu zelfs aan het bekijken met de omroepen om er een abonnements pakket van te maken. Dit zou goedkoper moeten worden dan de € 6,95 voor de themazenders.

Voor de publieke omroepen zou hiervoor een wetswijziging nodig zijn, maar het zou me niet verbazen als ze dus fijn geld zoudeng aan tellen voor de commercielen.

Als ik daarvoor niks meer hoef te betalen dan wat ik nu betaal *en* de VRT er bij krijg (waar nu ook weer geruchten over gaan dat we daat binnen enkele weken iets over gaan horen), dan zul je mij niet horen. Ik zie het zo: schotel is een concurrent voor kabel en Dgitenne en moet dus onder de prijs daarvan blijven. Het is van de gekke dat mensen met een schotel er daarnaast nog kabel op nahouden. Het argument dat een schotel slecht "door te lussen" is naar andere lamers en dat er ook moeilijk op andere zenders op te nemen valt dan die waar je naar kijkt, zie ik slechts als argument op het tarief niet te veel op te schroeven. Niet om kabel te promoten...

NB: in mijn vorige bericht heb ik staan: doorlussen naar andere lamers. Bedoeld is kamers, zoals de slaapkamer....

Het wordt nog erger, ze zijn nu zelfs aan het bekijken met de omroepen om er een abonnements pakket van te maken. Dit zou goedkoper moeten worden dan de € 6,95 voor de themazenders.
Ik hoop dat dat in ieder geval niet doorgaat.

Het betekent dat je voor elk kaartje dat abonnement betaald.

Ik heb er officieel drie, dus dat betekent dan drie abonnementen.

Dit is namelijk de strategie van C+.

Om deze reden zit in het zenderpakket van digitale TV van KPN nog niet rood, blauw en 16:9 van C+

KPN geeft op één abonnement drie kaartjes uit welke hetzelfde geprogrammeerd zijn.

Digitenne programmeert binnen één abonnement de kaartjes verschillend.

Mijn zoon heeft twee kaartjes van digitenne. Hij wilde zo nodig het wip kanaal kunnen zien. Het werd op één kaartje open gezet. Na veel gebel en gefax werd ook het tweede kaartje open gezet. Wel zonder extra kosten.

Ik denk dat ik niet de enige ben met meer dan één ontvanger en deze ook gelijktijdig wil gebruiken. Het wordt dan een dure grap.

zit er bijna niets anders op dan een kabelabbo te nemen...

Ik zou graag een abbo kunnen nemen, maar als buitenlander is dat niet mogelijk...

Europa, eenmaking, blablabla... :sad:

is van de gekke dat mensen met een schotel er daarnaast nog kabel op nahouden.
Ik vind dat niet zo van de gekke, ik ben er namelijk ook zo eentje.

Dat moeilijk doorlussen is best een steekhouden argument, daarnaast heb ik 3 tv's in huis en kan dus kijken wat ik wil, als je alleen satelliet hebt kunnen de kids boven niet naar Nickelodeon kijken als ik Premiere wil zien bijv. als je maar 1 ontvanger hebt.

Verder zitten de lokale tv zenders niet op de satelliet en dat is waar de vrouw graag naar kijkt en als laatste valt hier bij regen het beeld stop.

Daar is natuurlijk wel iets aan te verbeteren maar bij harde regen en/of onweer kan ik het zowieso vergeten en gaat zelfs soms het beeld van de kabel weg, maar dan heb je wel nog vaak andere zenders.

Kan me er dus wel genoeg bij voorstellen dat mensen de kabel ernaast aanhouden.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan