irdeto 1 stopt eind december

J

john29

irdeto 1 gaat per eind december over op irdeto2 volgt kaart swop dit niet via via gehoord maar rechtstreeks van vertegenwoordiger canal +

? Dan weet jij meer als de dealers die weten nog van niks er staat niks zwart op wit wat dat betreft.

Dat irdeto1 uitgeschakeld gaat worden dat was al bekend maar niet eind December er word nog steeds gesproken over Halverwege 2005.

Hallo

Inderdaad is er sprake van uitschakelebn irdeto1
men gaat uit van 2005. En ze zijn bezig te kijken
of het eerder kan, maar denk niet dat dat zal
gebeuren.
Maar ze hebben ons al vaker verrast met dit soort
dingen.

Groetjes
Hummaxboy

C+ is een commercieel bedrijf en de nieuwe eigenaren hebben C+ gekocht om geld te verdienen en dat gaat ze zeker lukken met het uitschakelen van Irdeto 1. De meeste Irdeto ontvangers die nu in de woonkamers staan kunnen overweg met Irdeto 2 dus zal een overschakeling niet zo gemakkelijk kunnen worden tegen gehouden door bijvoorbeeld een consumentenbond.

Alle fun en gold kijkers zullen een smartcard a 70 euro moeten aanschaffen om beeld te houden dus kassa voor C+

Originally posted by pet123
C+ is een commercieel bedrijf en de nieuwe eigenaren hebben C+ gekocht om geld te verdienen en dat gaat ze zeker lukken met het uitschakelen van Irdeto 1. De meeste Irdeto ontvangers die nu in de woonkamers staan kunnen overweg met Irdeto 2 dus zal een overschakeling niet zo gemakkelijk kunnen worden tegen gehouden door bijvoorbeeld een consumentenbond.

Alle fun en gold kijkers zullen een smartcard a 70 euro moeten aanschaffen om beeld te houden dus kassa voor C+

Als ik het goed begrepen heb dan gaat op 1 januari 2005 de stekker uit irdeto1.
Je moet niet alleen een dure C+ kaart aanschaffen maar verder zul je 19,95 euro per jaar moeten gaan betalen.

Toch blijft het diefstal van deze aanbieder, immers via onze inkomstenbelasting betalen we kijk en luistergeld. Voor dat geld heb je dus recht op vrije ontvangst van de Nederlandse zenders zoals Nederland 1,2 en 3.
In feite zouden ze die dus FTA moeten uitzenden.

irdeto 1 kijkers hebben net zo veel recht als seca2 kijkers
dus die mensen die jaarlijks 19,95 euro betalen
zullen ze ook een nieuwe irdeto2 kaart moeten geven
en tijdig informeren
anders ben ik bang dat ze nogal wat proccesen aan hun broek krijgen
tevens staat nog steeds de UITSPRAAK van C+ dat zolang er
irdeto1 ontvangers zijn zij deze blijven ONDER STEUNEN
geloof niet dat ze dit er zomaar botweg door kunnen drukken

gr metropar

Bij een overname kunnen ze dat rustig doen.
De belofte was ook niet dat ze irdeto1 zouden ondersteunen zolang deze in de markt waren, maar irdeto ontvangers zouden ondersteunen.

Deze ontvangers zijn overigens niet meer in de markt, maar alleen nog bij de mensen thuis.

Bij een overgang naar Irdeto2 kunnen de meeste van deze ontvangers gewoon blijven werken.
Misschien zijn er een paar die niet werken met irdeto2, maar dat zullen er maar weinig zijn.

Als je weet dat er 60.000 mensen op satelliet kijken, dan kun je ook uitrekenen dat er van die mensen nog maar heel weinig (legaal) naar Irdeto kijken.
In de Satellite staat dat er nog bekeken wordt hoe een kaartruilactie evt. in combinatie met een aanbiedingsactie voor Seca zal worden georganiseerd.

Dus Irdeto kijkers zullen niet zomaar in de steek gelaten worden, maar in feite staat vrijwel niets een overgang naar irdeto2 meer in de weg.

Het is vervelend maar het kan en gaat ook gebeuren de meeste dealers zijn al ingelicht men weet alleen nog geen datum.
Nee het is geen diefstal, van c+ het is gewoon handel en die 19,95 euris is nog altijd minder dan je abo op de kabel dus dat vind ik niet terecht dat dat gezegd wordt.

Waarom niet fta nederland dit heeft te maken met de bumra stemra omdat onze tv stations films in zijn originele taal uit zend hoor jij bruce lee al zeggen door piet romer handen omhoog....a.u.b. zeg...

Was het niet zo dat er ooit een uitspraak is geweest dat er all??n eenmalige kosten voor de aanschaf van een irdeto1 smartkaart gerekend mocht worden en andere jaarlijkse kosten achterwege moesten blijven? Dit omdat Canal+ eerder onterecht jaarlijkse kosten berekende.
Kijkgeld wordt nu via de algemene middelen geheven dus en hoeft de kaart maar eenmalig verstrekt te worden. Canal+ heeft tenslotte verder ook geen kosten als de kaart verstrekt is.
Ik heb dit ooit op Duck gelezen als ik goed in het verleden terugdenk (wel gevaarlijk nadenken in het verleden).
De kabel laat buitenlandse zenders op de kabel toe die niet in het Canal+ pakket zitten, daarom kan/mag je dit aanbod denk ik niet vergelijken.

Da's mooi balen.

Ik heb net 3 Humaxen (5400) op de kop getikt, die ik via een Quatro LNB en multiswitch ga aansluiten in onze nieuwe woning. Op deze manier kunnen we onafhankelijk van elkaar televisie kijken. De UPC gaat dus definitief de deur uit! Nu ben ik bang dat de uitfasering van Irdeto 1 behoorlijk 'roet in het eten gaat gooien'. Ik ben uiteraard niet te beroerd om ??n abonnement te nemen bij Canal Digitaal, maar om nu gelijk drie(!) abonnementen af te sluiten . . . Is het mogelijk om een orginele Irdeto2 of Seca2 kaart te klonen? Anders is cardsharing de enige oplossing. Maar om nu alle satontvangers met netwerkkabels aan elkaar te hangen, dat gaat mij toch echt te ver!

Heeft iemand suggesties?

Een beetje TV-kijken wordt ons wel lastig gemaakt zo langzamerhand.

Toch maar weer met 'hangende pootjes' terug naar UPC???

Nee, clonen van die kaarten is niet mogelijk en gehacked is dat systeem ook nog niet dus houdt het effe op.

@Parabolica: Dat klopt niet, want als dat waar zou zijn, dan zou dat verhaal ook voor Seca op kunnen gaan, als je daar een kaart hebt voor de publieke zenders betaal je er ook jaarlijks voor.
Normaliter zou dat ook bij Irdeto het geval zijn ware het niet dat ze bij de meeste mensen (misschien zelfs allemaal) dat bedrag nooit in rekening gebracht hebben.

Verder staat dat hele verhaal totaal los van kijk- en luistergeld want daar heeft het satellietgebeuren niets mee te maken en zowieso vallen ook de commercielen daaronder (sbs6, rtl4, 5 etc.) en die worden niet gesupport door kijk- en luistergeld.

Ze moeten gewoon eens met meerkamer abo's komen waarbij je gewoon 2 of 3 kaartjes koopt. Tuurlijk kunnen de buren dan technisch (gratis) meekijken maar de overstap naar schotel wordt aantrekkelijker voor een grotere groep mensen. Gevolg meer klanten/abonnees.

Bovendien in andere landen werkt met ook met meerkamer systemen. Kaart wordt vaak aan ontvanger gekoppeld.

Dat zal nooit gebeuren het is dan wel heel gemakkelijk om samen met een aantal mensen 1 abo te nemen onder het mom van meerkamer abo's.

Elke kaart is 1 abo en dan moet je betalen bij Digitenne is dat ook zo al kan je dan meerdere abo's nemen maximaal 3 op een contract .
Abonnement 1 TV toestel:
? 8,95

Abonnement 2 TV toestellen:
? 11,95

Abonnement 3 TV toestellen:
? 14,95

Dus is dit eigenlijk een stuk vriendelijker

Maar dat de uitfasering van irdeto 1 gaat beginnen was al een tijdje bekent maar wanneer ??.

Zoals Black Tiger al vermelde 60.000 mensen in Nederland die er naar kijken dan zijn er dat nog veel meer in te buitenland.

De mensen die nu ontvangers kopen met een emu zijn de klos want in een aantal gevallen past daar geen kaart of module in.
In vele gevallen zijn ze daar ook niet over ingelicht over de verkoper foutje bedankt die dealers krijgen dan ook vele problemen koment jaar.
En wens ze dan ook veel geluk want dat zijn ze echt nodig in een aantal gevallen zou ik zeggen einde oefening voor het bedrijf.

Zoals Black Tiger al vermelde 60.000 mensen in Nederland die er naar kijken dan zijn er dat nog veel meer in te buitenland.
Euh, even corrigeren, ik zei dat er 60.000 klanten waren bij C+ die gebruik maakten van hun satellietaanbod.
De rest (was iets van 250.000) kijkt via kabel.
Van die 60.000 kijken de meesten naar Seca, en een deel ervan naar Irdeto.

Hoe dan ook kunnen ze die mensen niet in de steek laten en zullen ze met een kaartomruil moeten komen zoals bij Seca 1 of iets in die geest.

maakt mij niet uit als ze dat gaan doen heb nog steeds mijn seca 2 kaartje dus de kanalen van irdeto 1 kan ik dan gewoon blijven ontvangen dus ze doen maar en neem lekker digitenne is goedkoper dan canal- je moet alleen even ontvanger kopen das alles maar de abbo is goedkoop en je hebt dan ook al die zenders met intussen ook de belgen en bbc prime

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan