Irdeto Update?? nix gemerkt :)

D

digitalaccess

Ik lees zonet dat er een key update zou zijn geweest voor irdeto.....(canal+ NL)
Ik heb gewoon beeld met mijn emu12 op phillips dsx7071, en met dezelfde oude irdetokey...!En nee ik heb geen auto-update in mijn emu voor irdeto.(pmk= allemaal 00 ) Vaag?
Hieronder dat bericht :
------------------------------------------------------------------------------------

Canal+ stuurt Irdeto key update

Canal+ Nederland heeft een nieuwe key verzonden voor het coderingssysteem Irdeto. Veel piraten kaarten zijn hierdoor op zwart gegaan.

De laatste key update die Canal+ heeft verzonden kan niemand zich heugen maar afgelopen nacht (ochtend) was het zover... een key update voor Irdeto.

Met name hoopt Canal+ de Irdeto zwartkijkers hiermee te treffen en gezien de reacties op de vele Internet website lijkt deze actie geslaagd.

Ondanks dat er inmiddels weer bestanden te vinden zijn die dit probleem oplossen heeft Canal+ toch een tik uitgedeeld aan de zwartkijkers.

Bron: SatellietWereld.NL

De update was fake, en werkt alleen bij autoupdate, vandaar dat je er geen last van had.

Misschien een Auto-Update file op je wafer of funkaartje ?
Als de Masterkey goed is wordt de sessiekey of plainkey dan gewoon geschreven op je kaart en merk je dus helemaal niets.

Dat zou de oorzaak kunnen zijn, toch ??

Groeten,
Peter.

Nee, hoor, was een fake update op een van de meest gebruikte fun-masterkeys (allemaal efjes)
de sessiesleutels zijn helemaal niet veranderd, daarom hadden non auto-updaters er helemaal geen last van (waaronder ik)

Wat c+ nu waarschijnlijk gaat doen is bijv jack-files (en huts-files en whatnot) downloaden en de daar vermelde masterkeys voor de volgende actie toepassen.

Wat je dus moet doen is een random mastersleutel invoeren en alleen de nodige sessiesleutels updaten, niet de hele file.

Moet iedereen toch nog leren keyfiles te editen :-P

P. Lyttle

ik heb de key die naar die funkaart geschreven is eens uitgelezen,
ik had verwacht dat de key in binair wel een leuke tekst zou geven van fuck you of zo maar nee hoor.

geen lolbroeken bij c+ dus

gr blokker

Foutief nieuws dus van satellietwereld, want in feite is er dus geen "nieuwe key" gezonden die de kaarten op zwart zetten maar alleen een fake update.
Maar wie weet, misschien hebben ze bij satellietwereld niet zo'n kundige mensen.

Nogmaals wil ik aantonen dat ze er wel 5 jaar over gedaan hebben om een soortgelijke grap uit te halen zoals PW al jaren eerder gedaan heeft.
Wel ietsje anders dan, omdat ze hem over FF FF FF etc. stuurden, maar als je toch 5 jaar moet doen om op dat idee te komen... phew... dan wordt het toch eens tijd dat je je technici opnieuw naar school stuurt.:biggrin:

Rustig maar, ze kunnen het nog lastig genoeg maken. In de laatste dagen van de analoge Viaccess, kregen we regelmatig twee, en soms meer keychanges per dag. (en vaak gedurende "prime time")

De enige hoop is dan dat de "echte" irdeto klanten gaan klagen omdat ze keys gaan missen, of tijdens een uitzending even op zwart gaan.

Als C+ echt slim is dan bieden de (bijna) gratis een overgangspakket Irdeto->Seca aan waardoor ze irdeto naar de prullenbak kunnen verwijzen

P. Lyttle

Ik maak me niet druk hoor, ik ken de werkwijze van C+ onderhand wel en ze zijn lang niet zo slim als PW en al helemaal niet als de providers die in Viaccess uitzenden en -zonden.

Temeer daar al vaker tips zoals die van jou en ook andere hele interessante tips door diverse mensen op de boards gepost waren.
Als alleen al dat gelezen en uitgevoerd was, hadden we het de afgelopen jaren behoorlijk moeilijk gehad, en dat waren dan nog niet eens dingen die echt moeilijk uit te voeren waren.

Maarja.... C+NL lijken schijnbaar geen goede technici te hebben ofzo, ik verwacht dan ook geen rare dingen van hun.:biggrin:

@ little pomm

"Als C+ echt slim is dan bieden de (bijna) gratis een overgangspakket Irdeto->Seca aan waardoor ze irdeto naar de prullenbak kunnen verwijzen"

Maar daar heb je toch niets aan als je nog steeds met je pace 500 naar de programma's kijkt, dan moet je er ook een ontvanger bij doen, of in sommige gevallen misschien een seca cam. Ik kan nou niet zeggen dat ze zo'n geweldige stuntaanbieding hadden toen ze iedereen van irdeto naar seca wouden laten switchen....wat hadden ze, een strong 8000 met kaart voor ?375 ...??? Ik denk dat canal+ er goed aan gedaan heeft om niet nog meer zenders in Irdeto te gaan uitzenden, want dat had waarschijnlijk nog meer klanten gekost, ik herinner me een verhaal dat ze ook 16/9 x-zone en ehhh hoe heette dat andere ballekanaal ook al weer....het was in ieder geval zo slecht dat ze het er maar hebben afgehaald....en nu Hallmark ??? laat me niet lachen. Laat ze eerst eens iets aan het zenderaanbod doen, denk dat ze dan nog meer leden krijgen. Keys wisselen heeft volgens mij geen zin meer, er zijn teveel mensen die dit direct weer publiek maken, alleen een kaartwissel zal de illegale Irdeto kijker volgens mij buiten spel zetten, en dat gaat natuurlijk niet meer gebeuren...Vraag me af of de hele kaartwissel niet meer heeft gekost dan dat het heeft opgeleverd.
Waar ging de topic eigenlijk ook al weer over ??? oh ja irdeto update....niets van gemerkt, kan nog steeds net zo veel herhalingen zien als dat ik wil :)
D+ rulezzz

Ik zei toch niet DAT ze slim waren? Ik vraag me af wat het extra gekost zou hebben om irdeto-klanten (bijna) gratis te migreren (inclusief hardware, uiteraard). Het lijkt nu op een extra slot op een dakraam terwijl de voordeur nog steeds openstaat.

P. Lyttle

hahaha nee daar heb je gelijk in, dat heb je inderdaad niet gezegd

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan