is adsl nu sneller dan de kabel? of niet!

F

format c:

De tien voordelen van @Home Kabelinternet

ze beweren dat de kabel sneller is dan adsl.

wie vindt dat ook zo!

graag je mening en ervaring.

ik zelf heb nog steeds @home budget.
maar die upload van 125 is zo bagger.
(vooral als ik nu bv talpa tv live via internet wil kijken,dan krijg ik stilstaand beeld ,omdat de upload zo laag is.)

of vinden jullie adsl de topper.

er zijn genoeg sites om hier over te praten,maar ik wil jullie duckleden nog eventjes pijlen.

alvast bedankt voor je mening.

Technisch gesproken schijnt kabel sneller te kunnen dan standaard adsl.
Echter... ik kan nog geen kabelprovider die 8mbit levert wat adsl al standaard doet, daarmee is die uitspraak van @slome al ontkracht.

Verder begint men al ADSL2+ uit te rollen en da's 24mbit.

@Slome biedt 4mbit en zal dus nog behoorlijk moeten insteken om adsl bij te kunnen houden.

Wel is op zich bij een gelijk abonnement de kabel wat sneller dan adsl. Dit is een technisch verhaal en reden hiervoor is dat adsl een bepaald protocol gebruikt waar meer bitjes in zitten, waardoor er meer overhead ontstaat.

Bijv. snelheid kun je het beste delen door 10 om ongeveer goed uit te komen. 8mbit is 8192. 8192/10 is 819kbyte sec. Dit zou kloppen bij een kabelabo, bij adsl moet je er dan nog 10% vanaf trekken, dan kom je op 738.

Officieel is het delen door 8. Maar er zit altijd wat overhead en crc bij. Bij adsl kun je dan op 830 kbyte/sec uitkomen, bij kabel zou dit een 50 kb hoger kunnen liggen bij hetzelfde abo.

Echter... dit ligt bij adsl weer aan de afstand tot de centrale. Er van uitgaande dat deze goed is, dan zit je met kabel toch nog met het probleem, dat hier het signaal gedeeld word door het aantal aansluitingen in de straat en als dat er een aantal zijn kan dit dus behoorlijke vermindering van je snelheid teweeg brengen.

ADSL is derhalve toch stabieler, en afhankelijk van de situatie scheelt het nauwelijks.

Kijk ook eens op deze pagina:
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=8452
Staat bol van de informatie, onder het kopje "overhead" op die pagina zie je ook de berekening van de snelheid van de adslstream en de uitleg waarom deze meer overhead heeft.

Mijn vorig abonnement bij @home was (Soms) snel maar zakte in de spitsuren 19.00-24.00 als een pudding in elkaar.

Met mijn huidige ADSL sinds maart 2005 heb ik dit nog niet meegemaakt.

Zeer konstant en altijd het maximale ca 350 Kbyte/s 24 u/dag

Ik weet niet of men bij de kabel boeren hier wat aan heeft gedaan ik heb begrepen dat men een modem wissel heeft gedaan.

Ik kan me bij BT aansluiten en @SLOME is bagger.

Wij zitten hier in groningen en de internetverbinding is gewoon bagger ,vele malen valt de verbinding weg.

Nu kunnen wij ook de dure ADSL verbinding krijgen van KPN ,maar we zitten hier echter behoorlijk ver weg van een centrale ,ongeveer 4 kilometer.
Het lijkt me dan ook ,dat we hier wat vertragingen van kunnen ondervinden.

Derk

Er is wel een modemwissel geweest, 2x zelfs in totaal, maar het verschilt toch nogal.
Er zijn plaatsen waar het stabiel en snel is, maar andere plaatsen zoals bij jou waar het als een pudding in elkaar zakt op bepaalde tijden of gewoon niet echt geweldig is zoals Satderk aangeeft in Groningen en idem in grote delen van Maastricht.

@Satderk, 4 kilometer is inderdaad wel het officiele uiterste. KPN kan daar ietwat moeilijk over gaan doen.
Het zou kunnen leiden tot storingen, maar ik hoorde ook al weer dat ze de grens wilden verleggen naar 6 km.

Het kan dus in jouw geval wat trager worden, doch als je geen last van storingen hebt is adsl dan wel erg stabiel.
Ik zou echter kijken voor een niet-kpn gebonden abonnement. Het probleem met KPN is namelijk dat je telkens voor een jaar aan je contract vast zit.
Bij andere providers is dat het eerste jaar vast, en daarna kun je maandelijks opzeggen met een bepaalde opzegtermijn (1, 2 of 3 maanden). Deze opzegtermijn heerst bij KPN ook, doch je moet dan toch hoe dan ook je jaarconract uitdienen.
Da's vervelend als je in december aangesloten bent en in januari komen leuke aanbiedingen voor sneller adsl bijv. Dan moet je tot december wachten voordat je afgesloten word en over kunt.

Maar oke, dat is natuurlijk je vrije keuze, ik wilde je alleen voor dit feit even waarschuwen.
Maak ook goede prijsvergelijken tussen de diverse adsl abonnementen, het kan nogal eens schelen, vooral bij de snellere abonnementen.
Bij Tweakdsl kun je momenteel een Tis 2-8mbit account krijgen voor 39,95 en je kunt ook naar adsl2+, da's 24 mbit voor hetzelfde geld, alleen weet ik niet of dat met jouw afstand tot de centrale en op jouw postcode te krijgen is.

eventjes een vraagje nog.
ik had graag adsl willen hebben zonder telefoon abbo bij kpn.
ik weet dat die mogelijkheid er is,maar ik ken niemand die dat weer heeft,en als het wat is?????
wie kan mij dit aanraden of afraden!

je gerucht is ook welkom.
alvast bedankt.
en tips over jullie adsl is ook heel erg welkom.
dus wat is zeker een goede adsl aanbieder,ik moet niks hebben van data limiet.
dus onbeperkt downloaden.

ik kan volgens mij pas in jan 2006 van @slome af.

daarna laat ik mijn vaste telefoon maar weer eens aansluiten.

op dit moment heb ik dus nog geen vaste aansluiting.
ik bel alleen maar op een 06-abo van 10 euro per maand.
(kpn)

Originally posted by Black Tiger

Maar oke, dat is natuurlijk je vrije keuze, ik wilde je alleen voor dit feit even waarschuwen.
Maak ook goede prijsvergelijken tussen de diverse adsl abonnementen, het kan nogal eens schelen, vooral bij de snellere abonnementen.
Bij Tweakdsl kun je momenteel een Tis 2-8mbit account krijgen voor 39,95 en je kunt ook naar adsl2+, da's 24 mbit voor hetzelfde geld, alleen weet ik niet of dat met jouw afstand tot de centrale en op jouw postcode te krijgen is.

Helaas,ik heb even gespiekt bij Tweakdsl met de volgende resultaten:

TweakEL
256 kbit/256 kbit
? 19,95

TweakLite
512 kbit/256 kbit ? 24,95

Dit is het enige van hun ,die op dit moment beschikbaar zijn.
We zijn dus helaas ,als we voor de snellere verbindingen gaan en zonder ons te storen aan het weg vallen van de verbinding,genoodzaakt om @SLOME te gebruiken:(

Derk

misschien barst er nu een Bom

Maar ik ben super tevreden over SPEEDLINQ.
www.speedlinq.nl

Deze provider staat zeer in het negatieve daglicht maar tot nu toe heb ik absoluut geen slechte ervaringen met deze spotgoedkope provider.
Deze biedt al maanden een abootje aan van 5 Mbit down en 1Mbit upload voor de prijs vann 25 euro per maand.

Er zit 1 klein aandeel aan dit pakket je hebt een download fair use policy , voor dit abootje geldt een max van 100 Gb per maand.
Het is maar dat je het weet.

Verder moet je niet veel verwachten van de helpdeks maar als alles goed draait heb je die nauwelijks of nooit nodig.
En als je hulp nodig hebt kost je dat 70 ct/min

Bij mij draait het nu al ruim 4 maanden probleemloos.

Originally posted by format c:
De tien voordelen van @Home Kabelinternet
ik zelf heb nog steeds @home budget.
maar die upload van 125 is zo bagger.
(vooral als ik nu bv talpa tv live via internet wil kijken,dan krijg ik stilstaand beeld ,omdat de upload zo laag is.)

Ik begrijp uit deze mail dat jij op volkracht aan het uploaden bent, maar tegelijk TV wilt kijken. Nu dat kan niet en waarom niet, om de volgende reden.

Up en Download hebben met elkaar te maken, als jij je Upload volo stopt met data, dan heb je geen of bijna geen download meer. De pijp zit dan dicht met jou Upload.
Beter is om je Upload te beperken tot de helft van de capaciteit, dan heb je ook nog de helft van je download capaciteit, lijkt mij in jou geval beter.

Zelf heb ik kabel van Kwello en ben daar redelijk tevreden oven, heel af en toe moet ik ze opbellen en vertellen dat hun DNS server er uit liggen. Maar ja dan krijg je het probleem dat je iemand aan de lijn krijgt die niet weet wat een DNS server is.

Groetjes Bert.

Ps ik heb 4 Mb / 1 Mb, let wel op de kleine Btjes, ze hebben betekennis. hihihihihihi kan het niet laten.
Maar als ik HEEL legaal van alles uit de newsgroupen download haal ik tussen de 480 en 510 KB, let op de grote B. en dat gaat toch lekker hoor.

Originally posted by Black Tiger
@Satderk: Ik zie het meteen bij de hoofdpagina. Of bedoel je dat dit het enige is wat op jouw postcode verkrijgbaar is?

Misschien dat deze links je verder kunnen helpen:
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/
Kijk daar onder "TisDSL2" en deze ook nog:
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/tisadsl2.html

Yes,je hebt het goed gezien.

Ik (wij) kan hier alleen de lichtere pakketten krijgen op dit adres.

Helaas,misschien dat de toekomst er wat beter uitziet.
Maar we blijven de afstand tot de centrale houden ,dus we hebben hier altijd een probleempje.

Thanks voor de info.

Derk

Oh da's jammer Derk dat het inderdaad de afstand is.:(
Er zijn nog wel andere aanbieders, maar als het de afstand is zal het bij die ook niet beter worden.
Dan zit je inderdaad gebonden aan @slome of een andere kabel aanbieder die bij jou adres kan, in elk geval totdat misschien de KPN de afstand tot centrales oprekt tot 6km.
Ik hoop het in elk geval voor je.

ik zit jawel ook in Almelo komt zoiets nog voor buiten het bereik van KPN

Mijn afstand tot de centrale van KPN is ruim 4 km en dus als ik de postcode check doe dan zit ik ook gebakken aan dat lage abootje.

Wonder boven wonder schijnt TISCALI (SPEEDLINQ) hier minder moeite mee te hebben en ik heb daar dus een tevreden ADSL verbinding van 3072/1024kb

Misschien ook zo in Groningen??

Originally posted by the matrix
ik zit jawel ook in Almelo komt zoiets nog voor buiten het bereik van KPN

Mijn afstand tot de centrale van KPN is ruim 4 km en dus als ik de postcode check doe dan zit ik ook gebakken aan dat lage abootje.

Wonder boven wonder schijnt TISCALI (SPEEDLINQ) hier minder moeite mee te hebben en ik heb daar dus een tevreden ADSL verbinding van 3072/1024kb

Misschien ook zo in Groningen??

Matrix,

Speedlinq X-tra 256 256/256 Fair use 15.00 euro

Dit abonnement loopt via het netwerk van bbned
- beschikbaar op een analoge lijn
- beschikbaar op een ISDN2 lijn
Aanbieding: Bestel voor 1 september en u betaalt de eerste maand slechts 4,95, u betaalt geen aansluitkosten t.w.v. 89,00 en u krijgt een USB of ethernet modem t.w.v. 69,00 gratis

Dit is maximaal haalbaar op ons net.

En op de website van tiscali geeft men aan geen adsl verbinding mogelijk?

En het maximale van het KPN net werk is:

XS4ALL Basic ADSL 3200/768 Geen data limiet 59.95 euro

Dit abonnement loopt via het netwerk van KPN
- beschikbaar op een analoge lijn

Mooi lastig dus ,ze hebben al wel de afstand vergroot,maar de supersnelle pakketen zijn nog niet beschikbaar.

We hebben dus de mogelijkheid om uit 2 netwerken te kiezen:(

Greetings Derk

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan