is het merk western digital goed,voor een harde schijf.

M

multigek10.0

hoi.
ik wil me een snelle harde schijf kopen,die erg geruisloos is,maar wel heerlijk snel reageerd.
welke is dan zeker aan te raden.
welk merk moet ik dan hebben.

ik had nu voor 99 euro bij vobis een western digital 120gb schijf gezien,in de aanbieding 7200rpm 8mb cache.

is die goed?

tevens had ik me daar ook die AOPEN dvd brander bij willen kopen voor 89 euro 8x +r4x+rw
zal dit wat zijn?

wie kan mij een tip geven.

Harde schijf is prima , maar voor de DVD brander zou ik als ik jouw was kiezen voor de eveneens 89 euro kostende NEC2500
eveneens 8 speed

Bovendien is it een een plus EN min recorder , maar en dat kan ook heel belangrijk zijn , er is firmware in omloop die het mogelijk maakt om dubbel layer DVD's te schrijven.

Succes met de aankoop

1 vraagje,
wat is eigenlijk dubbel layer DVD's
is dat wat anders dan een gewone lege dvd.
dank je,alvast

Western Digital is een van de twee beste HD merken die er zijn, de andere is Seagate (nee Maxtor komt pas derde en laat te wensen over de laatste tijd).

Voor DVD brander kun je ook kiezen voor de Pioneer. Ik zou inderdaad een + EN - brander nemen.
Je moet dan zelf even kijken naar de prijsjes, de NEC doet sinds firmware updates niet meer onder voor de Pioneer bij mijn weten en is soms toch iets goedkoper.

Originally posted by Black Tiger
Western Digital is een van de twee beste HD merken die er zijn, de andere is Seagate (nee Maxtor komt pas derde en laat te wensen over de laatste tijd).

Voor DVD brander kun je ook kiezen voor de Pioneer. Ik zou inderdaad een + EN - brander nemen.
Je moet dan zelf even kijken naar de prijsjes, de NEC doet sinds firmware updates niet meer onder voor de Pioneer bij mijn weten en is soms toch iets goedkoper.

Hoezo laatste tijd?
Ik weet niet beter... Ja, toen ze Quantum net hadden overgenomen zeker, toe was het ff rustig met de problemen...

Achja...

een dubbel layer DVD R is een beschrijfbare DVD die op 2 lagen informatie schrijft.
Hierdoor is het mogelijk om 9.4 Gb op een schijf te proppen en dus kun je van commerciele DVD's een 1 op 1 kopie maken zonder kompressie methode.

oke,dank je voor de info.
dan ga ik voor de nec en de western digital.

Ik heb nu in mijn Pjoetertje 2 Maxtor
120 GB type DiamondMax Plus 9 GY120PO zitten en ik moet zeggen , ik heb geen enkele probleem met die schijven..
Maar misschien dat ze nog te jong zijn +/- 6 maanden, wie zal het zeggen. Voordeel is wel dat deze serie volgens de Site van Maxtor:

Maxtor DiamondMax Plus ATA drives that have an 8MB cache buffer AND capacities of 120GB or greater will carry a Standard Warranty Period of 3 years
Ik weet niet of Western Digital die garantie ook nog geeft??

Maar eerlijk is eerlijk Western Digital is een goed merk (is ook wel eens anders geweest)

Ik denk dat op dit moment alleen de beste merken overlevingskracht hebben en dan zijn Maxtor, Hitachi (IBM) Seagate en WD de topmerken.

is die schijf van je ook bijna geruisloos?
en is het zo,dat als je een schijf al bv 5 jaar hebt,deze steedst meer slijt?
ook al heb je hem al in de tussentijd 100x leeg gemaakt.!
of is dat flauwekul.?

ik heb zelf een quantum fireball 20gb.
ik hoop dat ik het verschil zal gaan merken.
groetjes.

de ventilator van de voeding en de processor maken 10 keer meer herrie dan de harde schijf, dus dat is mi geen issue.

Maar als je hem in een receiver wilt in bouwen in een zeer stille omgeving dan worden de eisen anders.

Een harde schijf heeft niet het eeuwige leven, dat komt vanwege de beweegbare delen, de schijven draaien de koppen bewegen en al de spulletjes zijn onderhevig aan slijtagen en zullen een keer het loodje leggen.

Het heeft volgens mij niet zo zeer t e maken met hoe vaak je hem leeg maakt , want in de praktijk draaien de schijven continue en bij iedere disk access vliegen de koppen van links naar rechts over de platters.

succes

Western Digital biedt ook 3 jaar garantie vanaf 120 Gb.
En 6 maanden is nog jong voor een Maxtor, maar ik heb ze al zien vliegen vanaf 6 maanden.
Daarom is die garantie ook wel erg handig.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan