Hoi Sat4me2.
Toevallig kan ik je helpen.
Laat ik nu net hetzelfde probleem hebben gehad omdat ik ook zo'n zelfde Eicon kaart heb.
De oplossing is in feite terug te vinden in een of andere newsgroup op board (via google gevonden) en ook terug te vinden op de girotel site van de postbank.
Ga als volgt te werk:
1.) De-installeer alles wat je hebt van die Eicon kaart.
Probeer ook de registry wat Eicon betreft zo leeg mogelijk te maken.
Start de pc dan opnieuw op.
Win2k (en XP ook) zullen vanzelf de kaart detecteren en dan ook eigen drivers installeren, laat maar gaan dat is goed.
Je hoeft geen msn in te vullen want dat werkt toch niet, zorg wel dat je de goede setting neemt wat betreft Euro-ISDN.
2.) Ga naar de site van Eicon diva, en daar zul je windows XP drivers vinden, in feite zijn dat dezelfde drivers als voor win2k, de file heet dan ook divaw2k.exe en is 12,6 mb groot.
3.) Kopieer die exe file naar een lege directory op je HD en start de .exe file, die opent een dosvenster en zal je vragen de files te extracten, type in "y" van yes en dan op enter.
4.) Daarna ga je in die directory met je verkenner en dubbelklikt up "upgrade.exe". Dit is echt de ENIGE manier, absoluut niet op andere wijze proberen (via stuurprogramma bijwerken bijv.) want dan gaat het mis en krijg je allerlei problemen zoals o.a. ook hangers etc.
5.) Je zal wellicht de pc moeten herstarten. Doe dat en ga daarna in het configuratiescherm naar "telefoon en modemopties".
Daar zul je dan vinden onder "modems" een eicon diva faxding en een eicon diva v120.
Neem de eigenschappen van die dingen en klik dan op het tabblad "geavanceerd".
Bij de regel "extra initialisatie opdrachten" vul je nu evt. het msn nummer in wat je als uitgaand nr. bekend wenst te maken en dat doe je door de volgende string in te vullen:
at+io1234567 waarbij 1234567 voor jouw msn nummer (zonder netnummer dus gewoon je 6 of 7 cijferige telefoonnummer) in.
Dat is alles, dan moet het werken.
Er blijven echter dingen die niet werken.
a.) Omdat het een Eicon kaart van KPN is, dus alle dingen werken uitsluitend op windows versies voor xp en win2k met uitsluitend de kpn drivers
b.) KPN heeft geen juiste geupdate drivers dus je moet die van Eicon nemen, die werken, maar zo geeft bijv. de callback test aan dat hij goed gelukt is, doch in de log zul je een rare foutmelding zien staan. Daar moet je je niets van aan trekken.
Je kunt er op die manier mee girotellen, de settings daarvoor kan ik je ook geven want dan moet je in girotel ook iets nog goed instellen.
Als je er iets anders mee wenst te doen kan ik je er waarschijnlijk ook mee helpen.
Laat even weten of het gelukt is, het is even vervelend, maar altijd nog goedkoper als een nieuwe kaart kopen.
Suc6.