@ jay, probs met firmware

D

DJ_EF

jay,

Ik heb reeds enkele malen nieuwe firmware in mijn ontvanger geprogt, alleen nu loop ik telkens tegen het volgende probleem:

Wanneer ik aan het kijken ben, kan het zomaar zijn dat automatisch het menu naar voren komt en dat ik dan niks meer met de ontvanger kan.

Ken jij dit probleem?

mvg
Klokn

Hoi DJ_EF,

Wow , nee die is echt nieuw voor mij. En nogwel het menu ineens op beeld terwijl je rustig zit te kijken.... ik kan me maar twee dingen voor de geest halen die er aan de hand kunnen zijn.

1) Je hebt niet eerst netjes de bestaande firmware gewist alvorens je de niuwe versie fw erin flasht.

2) Je buurjochies hebben een zelfde 5in1 afstandsbediening van Philips :)

Maar ik denk dat antwoord 1 het meest geldig is ...

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar tot op heden zonder effect.

Er zit wel een zendertje aan voor ontvangste op een andere tv.
Zou dit het probleem kunnen zijn?

mvg
klokn

Nou nee, dat zijn indianenverhalen, en is me ook bevestigd door goede fw-programmeurs. Bewijs het maar eens! Programmeertechnisch is het onzin. Bij programmeren worden de bitjes op 0 of 1 gezet, en als je ze eerst nog een keer op 0 of 1 zet maakt geen enkel verschil.
Ik heb NOOIT een fw gewist zal dat ook NOOIT doen, en heb ook NOOIT problemen gehad.
Ik weet niet waarmee je programmeert, maar je kunt ook eens met flashcvt programmeren en de verify aanzetten. Bovendien kun je met bonnysecaboxer een compare doen met de fw en die welke in je receiver staat. Als dat allemaal OK is moet er iets anders aan de hand zijn.
Grtz.

Ik vind het verhaal namelijk zelf ook heel raar, ik heb dit namelijk met meerder firmwares meegemaakt. Ik verify bijna altijd.
Ik denk zelf namelijk dat het zendertje de ontvanger beinvloed.

Misschien een draadloos netwerk?

mvg
E. Vlierman

Dat wordt een klus om uit te zoeken! Schakel al dat draadloos spul dan eens uit, of kan dat niet?
Met proggen goede kabels gebruiken. De fw in de receiver kun je controleren met bv bonnysecaboxser of serial met de compare funktie. Als dat OK is staat alles er goed in. Ook kun je de originele fw er nog eens inzetten ter controle.
Zo kun je ??n na ??n wegstrepen. Een hardware fout lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Grtz.

Een hardware fout lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk.
Ik heb al meerdere ontvangers geprogrammeerd en heb nooit problemen ondervonden met verschillende soorten software.
Strange isn?t it?

Ik blijf proberen en hou jullie op de hoogte.

greetz
Klokn

@Killroy: Sorry, ik wist niet dat je kwaad en persoonlijk werd :)

@DJ_EF: sorry jongen, Killroy zegt dat ik het niet weet, dus ik raad je aan samen met hem de oplosing te zoeken, kom je er dan nog niet uit, dan PM me maar eventjes dan geef ik je mijn nummer wel, kan je gewoon ff bellen, is handiger.

Maar met de goede raad van Killroy die enkel luistert naar de beste fw-programmeurs moet het goed komen ;)

Zucht! Nee ik wordt niet kwaad en ook niet persoonlijk, en is helemaal geen persoonlijke aanval. Waarom kunnen jullie toch helemaal niets hebben, en moeten gelijk cynisch worden.
Gelukkig lukt het hier vaak wel om in discussie te blijven zonder op de persoon te spelen.
Dat lege fw verhaal duikt af en toe op maar is pure quatch. Dat is het enige wat ik vertel, en tevens waarom. Dat ik nog fw-programmeurs vermeld is puur ter illustratie, maar hoefde eigenlijk niet.
Laten we het verder alleen op argumenten en feiten houden dan komt het wel goed!
Grtz.

@Killroy: luister vriend, ik heb niks tegen je hoor, maar ....

Waarom kunnen jullie toch helemaal niets hebben, en moeten gelijk cynisch worden.

Wie is er hier aanvallend ?

Nou nee, dat zijn indianenverhalen, en is me ook bevestigd door goede fw-programmeurs .... Bewijs het maar eens!

Wie breekt er een stelling meteen af tot op de grond ?

Programmeertechnisch is het onzin.

Wie begint er te benadrukken dat datgene wat ik zeg fout moet zijn in hoofdletters notabene ?

Ik heb NOOIT een fw gewist zal dat ook NOOIT doen, en heb ook NOOIT problemen gehad.

Nou ik probeer die jongen te helpen die ik met mijn schamele ervaringen van een paar decootjes flashen heb opgedaan, en *WHAM* op drie of vier fronten wordt je tactloos onderuitgeknikkerd ...

Dan zeg ik die jongen maar dat ie met jou verder moet gaan, en ik hoop natuurlijk ook van harte dat hij de oplossing vindt :) ik heb dan geen zin meer om te reageren want wat ik ook zeg, in jouw ogen doe ik het toch niet goed.

@DJ_EF: Laat je nog wel even weten hoe het afloopt ?

Jja kerel. Ik blijf erbij wat ik over die fw wissen zeg. Dat ik je daarmee niet aanval en afbreek. En ik vind het jammer dat jij dit alles als een aanval op je persoon beschouwd, en vreemd dat je zo op het fw wissen reageert.
En nogmaals dat we het op argumenten en feiten moeten houden.
Verder wilde ik ook alleen DJ_EF helpen met tips.
Grtz.

Kom op: laten we met elkaar tot een oplossing komen.

Het vreemde is gewoon dat ik dit maar bij 1 ontvanger tegenkom.
Hij zit aangesloten op een zender voor een tweede tv. Wat ik wel kan zien is dat deze ongevraagd data ontvangt doordat de ontvangst led heel lichtjes brand.

Ik heb hier nu een andere philips neergezet met dezelfde software. Deze ontvanger is van mij zelf. Ik ben benieuwd of deze nu ook vast loopt. Ik hoop van wel, want dan weet ik zeker dat het aan de zender moet liggen.

Qua philips ontvangers heb ik al wel meer gedaan: voedingen repareren ed, dus een een beetje technische taal word wel begrepen hoor ;)

Ik hoop dat het gaat lukken!

Ik laat het jullie weten!

mvg
dj_ef
alias klokn

Hey, da's aardig! Ook ik ben niet geheel onbekend met elektronica reparatie, en heb dus ook redelijk wat meet apparatuur hier staan. Zitten we blijkbaar op dezelfde golflengte!
Je hoort nog van me.
Grtz.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan