JTAG Strong SRT8000 Lsi64108 29VL800

S

Satq

Hallo,

Ik zit te knutselen met een Strong SRT8000, zo nu en dan wil er wel eens eentje overlijden door een foute flash procedure.

De enoge manier om hem dan weer aan de praat te krijgen is met een flash-programmer, de chip van de print trekken, proggen en terug plaatsen.

De LSI 64108 CPU heeft ook een JTAG aansluiting, mogelijk kunnen we hier nog wat mee stoeien, ik heb inmiddels verbinding, maar hoe is die 29w800 nu te flashen.

Heeft iemand een goede tip of tool? dan hoor ik het graag.

Groeten

Satq

Je zou eens op Rebel's Hideout kunnen gaan kijken, die heeft een site uitsluitend over de strong 8xxx dus misschien dat die nog wat leuke tools heeft.

Inderdaad moet je de chip eruit halen en flashen, ik weet niet of dit met een jtag ook kan.

We hebben hier in elk geval minimaal 1 gebruiker die je dat vertellen kan maar ik weet niet of hij dit leest.

Eens even afwachten.

Het lijkt er op dat ik aan het pionieren ben, alles wat ik kan vinden over JTAg en het flashen van sateliet receivers gaat over xsat of pioneer. Bij een strong is dit nog nooit gedaan.

Als ik zeg een dooie strong te kunnen herstellen door de flashcip er uit het halen, proggen, terug te solderen kijkt men mij vaak al raar aan.

Jet een JTAG is het misschien wat toegankelijker, het vergt veel minder soldeerwerk, en je het er geen "dure" programmer voor nodig.

@Black Tiger

Mocht jij die gebruiker een mailtje kunnen sturen of als ik dat zelf zou kunnen doen, dan weten we zeker dat hij mijn vraag leest.

verder is elke tip welkom.

Satq

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan