kaarten

B

baars

hoi mensen wie o wie kan mij vertellen wat voor een kaarten er in de dreambox 500 passen weet namelijk niet wat ik het beste kan nemen:o:o

Dat ligt er aan wat je wilt hebben. Als je Nederland wilt kijken zul je een Canal Digitaal smartcard nodig hebben. Wil je TVV bekijken heb je een kaart van TV Vlaanderen nodig, etc. etc. Dat kan allemaal, alleen niet allemaal tegelijk want je hebt maar 1 kaartslot.:)

Als het om illegale kaarten gaat, tja..... de enige interessante is momenteel alleen nog de zgn. Gamma kaart maar die is sowiezo ook in 2011 afgelopen. Meer informatie kunnen we daarover niet geven aangezien dat een illegale kaart is.

hahaha nee nix illi meer hé nu gaan we voor de eerlijke kijker maar ik heb zelf een smartcard gehad ooit van canal digi alleen vond ik het maar nix altijd storing hangend beeld geen sinaal enz... werd dr gek van zou dat nu zeg maar omdat ik ook een andere box heb en die is op internet aangesloten dan beter zijn kwa ontv? of heeft dat er nix mee te maken

want mn vorige ontvanger was niet via internet aangesloten gwn alleen via de schotel en ja als het dan regent dan heb je gn beeld nu weet ik niet hoe dit gaat werken ? of de weersbuien nog invloed hebben op de ontvangst of niet ik heb me deze box laten aan praten omdat ik juist zoveel problemen onder vond met de ontvangst en ze zeiden dit gaat via internet heb je gn abonnement meer nodig gaat allemaal automatich nou das dus ook niet waar twee weken nl gekeken nu nix meer moet ik nog een card hebben:( word dr gek van

Al die klachten die je opnoemt komen niet van je kaart van CanalDigitaal uit het verleden maar dat je schotel waarschijnlijk nooit goed gehangen heeft.

Dus storing als hangend beeld blokjes geen signaal, beeld weg bij regen komt allemaal van een niet goed signaal dus niet goed uitgerichte schotel dus heeft niets met je kaart te maken.

Dus als je schotel weer niet goed uitgericht is kun je dezelfde problemen verwachten heeft niets met internet te maken.

De smartcards van alle providers zijn even groot dus die passen allemaal.:)

en ze zeiden dit gaat via internet heb je gn abonnement meer nodig gaat allemaal automatich
Ja dat klopt, op die manier verkopen ze veel van die ontvangers via internet, op marktplaats zie je er zat. In de meeste gevallen verkopen ze dan ook nog niet eens een originele DM500 maar een chinese clone. Niet dat die slecht zijn, integendeel, maar ze vertellen het er vaak niet bij.

Na een tijdje zetten ze de share server uit en de mensen komen dan tot de ontdekking dat je op zoek moet gaan naar een andere illegale link of gewoon alsnog een abonnement aanschaffen.

Alleen heeft Canal Digitaal tegenwoordig de kaart idioot duur gemaakt met de bijkomende kosten. Die zijn echt gestoord en vragen op die manier zelf er om dat mensen voor illegale ontvangst gaan kijken.

De andere vraag heeft Aart44 je al beantwoord. Het kan natuurlijk toch altijd gebeuren dat je beeld weg valt als het echt hard regent of met name ontweert.

Maar als je een goede schotel hebt die optimaal is afgesteld zal een normaal regenbuitje je echt geen storingen brengen.

De smartcards van alle providers zijn even groot dus die passen allemaal.:)
nu ik heb net eff een oude smartcard van mij dr in gedaan luoter om te zien of die past maar die steek dr nog een stuk uit zo'n 2 cm?

Ja maar dat ligt aan je Dreambox bij veel ontvangers zit hij netjes onder een klepje bij de DM500 steekt hij uit en zullen de kaarten van alle providers uitsteken er zijn geen kaarten speciaal voor de DM500.

Maar ik dacht eigenlijk dat het er om ging welke kaarten werken in een DM500.:)

ja dat klopt ook maar ik wist niet dat die smartcard van digitaal dr in zou werken dus dacht ik dat ik op zoek moest naar een nieuwe provider nu er gezegt is dat alles dr in werkt kan ik terug gaan naar canaal dig alleen vind hem zo duur geworde in het verleden heb ik een topbox pakket van hun gehad toen nog 30 euro per jaar nu 10 per mnd zag ik net online das een groot verschil zeg dus weet het nog niet maarja wil wel erg graag weer nl kijken dus eigenlijk nu verplicht toch te nemen:(

Als je nog een kaart hebt van CanalDigitaal kun je daar toch weer gewoon een abonnement op afsluiten je hoeft niet alles nieuw te kopen.:)

ja indd ik kijk straks eff of ik online weer kan heractiveren met een nieuw abonnement

toen nog 30 euro per jaar nu 10 per mnd zag ik net online
Als je kaart al zo oud is, dan is het zeer zeker geen Seca3 kaart en is opnieuw activeren er ook niet bij maar zal er toch een nieuwe kaart aangeschaft moeten worden.

En dan wordt het echt duur want Canal Digitaal telt asociale prijzen tegenwoordig en daar komt dan ook nog de meer dan belachelijke verplichting bij dat je een ontvanger of CI module moet kopen om überhaupt een kaart te kunnen krijgen.

Ik vraag me af of juridisch dit soort koppelverkoop wel toegestaan is, maarja, dat is een andere zaak.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan