kabel & sat - multytenne & dreambox ??

N

nl2han

Hoi allemaal.

Ik ben even aan het brainstormen over de mogelijkheden;

Een dreambox met 2 receivers, 1x kabel en 1x sat; op de kabel mijn normale ziggo abo en op de sat een multytenne die 4 satellieten ineens pakt.

Ik zou graag de engelse en ierse kanalen ontvangen via sat; maar met een multytenne moeten er volgens mij zoveel mogelijkheden zijn dat ik voorlopig niet uitgespeeld ben.

Zover ik heb kunnen zien zou ik een dreambox 7025 nodig zijn ?

Heeft iemand ervaring met een dreambox, multytenne en CS voor de genoemde kanalen ??

Over CS doen wij hier geen uitspraken, dat moet je even zelf regelen. Het enige wat ik kan zeggen is dat je er rekening mee moet houden dat er op die pakketten vaak freezes zitten. Oorzaak daarvan is over het algemeen dat er teveel man op 1 kaart en op teveel afstand kijken.

Maar over externe CS spreken is tegen de regels dus meer zeg ik er ook niet over.

Je kunt natuurlijk wel een Dreambox 7025 nemen maar dan zul je geen HD kanalen kunnen bekijken. Daarvoor zou dan de DM8000 geschikt zijn doch die is in mijn optiek veel te duur voor hetgeen wat je ervoor krijgt.

Er zou zelfs een DVDschrijver in zitten en die zit er niet eens in, alleen voorbereid. Schiet lekker op. Wel zitten er 4 CI sloten in maar wat moet een mens daar nu mee?

De Multytenne is een goede schotel, je kunt daarmee kiezen voor de T55 of de T90 wavefrontier, afhankelijk van hoeveel lnb's je wilt gebruiken.

Wellicht een suggestie, in plaats van DB 8000 zou je ook kunnen kiezen voor een VU+ Duo

Deze heeft ook twee tuners, dus de mogelijheid is wel om er een kabeltuner in te zetten, alhoewel ik niet weet of ie voor de VU+ Duo al op de markt zijn.

Hij is volledig gelijkwaardig aan de DB 8000

En voor deze ontvanger betaal je geen 900 eurie maar 449, scheelt toch een jas dacht ik zo.

Groet,

Wing

Dat klopt niet helemaal.

Onlangs heb ik de VU duo mogen bekijken.

Dat apparaat heeft inderdaad een dubbeltuner, maar die is niet verwisselbaar.

Dat betekent dus dat je er geen kabeltuner voor in de plaats kunt zetten.

De aanwezige tuners zitten zelfs op de enige print die in de box zit (naast de voeding, dat dan weer wel).

Tot nog toe was het gangbaar dat er een apart tuner printje (ingepakt in een blikken kastje) werd toegepast, die de fabrikant van een ontvanger ook gewoon standaard inkocht en vervolgens in zijn eigen ontwerp soldeerde.

Met de techniek zoals die nu in deze VU duo zit, is dat dus veranderd.

Dat is correct, in de VU+Duo is het momenteel niet mogelijk daar een kabeltuner in te plaatsen en die is ook niet verkrijgbaar.

Het enige alternatief voor kabel en sat tuner, zou dan een Q-box of zoiets zijn, maar dat apparaat ken ik alleen van naam. Heb er zelf nog geen ervaringen over gelezen.

Ok Mas,

Dit gegeven was mij niet bekend dat de tuners niet veranderd kunnen worden.

Sorry voor de foutieve info.

Ik blijf erbij........het is een mooie tegenhanger voor de 8000

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan