Kan iemand helpen alstublieft

U

ufuktan

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik iedereen gedag zeggen, dit is mijn 1e bericht hier op het forum.

Mijn vraag aan jullie is het volgende:

Ik ben een beginner Dreamboxer en ik doe aan cardsharing. Ik heb ook D-smart in mijn pakket, maar als ik dit kanaal wil kijken tijdens wedstrijden, krijg ik zwart beeld.

Nou heb ik van vrienden vernomen dat dit is vanwege 'attacks' die naar mijn dreambox worden gestuurd.

Mijn vraag aan jullie is of dit probleem te vermijden is en zo ja hoe? Ik wil nogmaals herinneren dat ik nog maar een beginner ben. Ik heb dus niet zo veel verstand van technische termen etc.

Hoi ufuktan, welkom op het Satellite FUN Board !

Zo te zien ben je nog niet zo gewend met het vragen stellen op boards zoals het onze.

Wanneer iemand een vraag heeft, dan wil ie altijd graag dat iemand astublieft helpt.

Daarom is dat niet de beste keus als onderwerp.

Beter is het als je de kern van je vraag in het onderwerp zet.

Die kern van je vraag gaat over cardsharing.

Wij ondersteunen cardsharing hooguit als het om interne cardsharing gaat, dat wil zeggen dat je met 1 kaartje op verschillende plaatsen binnen je eigen woning kan kijken.

Externe cardsharing waarbij je dus iets via internet zou doen, ondersteunen we dus niet.

Ik zie dat D-smart op Türksat zit, en daar in Videoguard gecodeerd is.

Videoguard is een sterke codering, en ik kan me er alles bij voorstellen dat dat niet altijd even soepel werkt met sharing.

De eerste zaken die men aanpakt als het om hackers gaat, zijn sport (met name voetbal hier in Europa en west Azië).

Dus als ze ergens anti hackers maatregelen nemen, dan wel tijdens wedstrijden.

Dat je beginnend gebruiker bent, is in je nadeel.

Dan weet je niet precies wat je allemaal kunt doen om uit te zoeken wat er mis gaat.

Wat belangrijk is om te weten waar je probleem vandaan komt, is natuurlijk welke software je in je box gebruikt om een en ander voor mekaar te krijgen.

Vaak is het ook mogelijk om een logje te maken van wat die software allemaal doet.

Das ook handig om uit te vinden wat er mis gaat.

Deze materie is eigenlijk meer voor de gevorderde gebruiker, maar wie weet kun je nog wat meer informatie verzamelen zodat je met je probleem geholpen kunt worden.

Hallo,

Bedankt in ieder geval voor de reactie. De volgende keer dat ik een vraag heb, zal ik rekening houden met het kiezen van een goed onderwerp passend bij mijn vraag.

Als ik het goed begrijp, moet ik dus informatie verzamelen over de software die in mijn dreambox zit, zodat jullie mij beter kunnen helpen. Het enige wat ik weet over mijn dreambox 500s is dat er het programma CCcam inzit. Ik heb een schotel met 4 LNB's die gericht zijn naar 7.0E, 13.0E, 19.2E en 42E.

Hoe zou ik een log kunnen maken van mijn software, om te kunnen weten wat hij allemaal doet?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoi Ufaktan en welkom op Satellite Fun.

Ik heb even de dubbele post van je weggehaald want hetzelfde bericht kwam 2x tevoorschijn. Gebruik daarnaast a.u.b. niet de quote knop maar de "antwoorden" knop aan de linker kant of het kleine venstertje onder de post, scheelt weer ruimte en overzichtelijkheid.:)

Dan terug naar je vraag.

Heb je de nieuwste versie van CCcam draaien, dus 2.1.2? Daarin zitten namelijk de nodige bugfixes.

Het beeld gaat niet zwart blijven door attacks naar je Dreambox, daar kunnen wel freezes door ontstaan of je zou continue wel heel erg onder een aanval moeten liggen en dat kan ik me niet voorstellen want dan zou je ook niet meer fatsoenlijk kunnen internetten.

Bedankt voor de snelle reactie Blacktiger!

Ik heb CCcam 2.1.2... Als ik d-smart wil kijken tijdens een belangrijke wedstrijd, krijg ik zwart beeld dat continue duurt tot het einde van de wedstrijd . Interessant hierbij is, dat dit ook bij alle andere kanalen van het d-smart pakket gebeurt, geen 1 kanaal krijg ik meer open. Bovendien wordt het beeld pas zwart na enkele minuten. Toen ik dit navroeg bij een kennis van me, zei hij dat dit aan het fenomeen 'attack' kon liggen.

Daarom dacht ik erover om het aan de echte expert op satellitefun te vragen, jullie weten er vast meer over!

Zoals je het omschrijft ziet het er naar uit dat er een keywissel gebeurt voor het hele pakket. Het is niet ongebruikelijk dat dit na een paar minuten gebeurt. Dit fenomeen hebben we ook al meegemaakt bij Sky Italia. De eerste twee minuten van een voetbalwedstrijd niets aan de hand en dan opeens plof, alles op zwart.

Dat is om de mensen lekker te maken.

De vraag is echter als je een smartcard hebt, hoe het kan dat die keywissel niet ook op je kaart doorgevoerd wordt.

Als je de kaart extern hebt, mogen wij er geen support op geven maar zou het te maken kunnen hebben met onjuist ingestelde update rechten.

Als je de kaart lokaal hebt draaien, dan zou je de zaak eens kunnen loggen. Dus van vlak voordat de wedstrijd begint tot het beeld op zwart gaat.

Dit zou in feite mogelijk moeten zijn door de console output en de debug aan te zetten in CCcam.cfg. Daarna via telnet inloggen op de Dreambox en dan het CCcam proces killen.

Misschien kan ik je ongeveer uitleggen hoe je dit zou kunnen doen.

eerst naar /var/bin gaan door het commando:

cd /var/bin

zorg dat CCcam niet draait d.m.v. het commando:

killall -9 CCcam_2.1.2

dan CCcam opstarten en zorgen dat het gelogde ook weggeschreven wordt in een bestand:

./CCcam_2.1.2 & > /var/tmp/log.txt

of

./CCcam_2.1.2 -C /var/etc/CCcam.cfg & > /var/tmp/log.txt

Misschien is het handig om dat log bestand van tevoren aan te maken door dit commando:

touch /var/tmp/log.txt

Nadien kun je de log.txt ophalen met FTP vanaf je Dreambox. Dit voorbeeld is zo uit te voeren op een DM7020 maar vermoedelijk ook op een DM500.

Probleem bij een 500 is dat je niet zo gek veel interne ruimte hebt, dus laat de log niet te zeer vol lopen.

Maar mijn "good guess" is dat de key gewijzigd wordt of dat er een nano gebruikt wordt ter beveiliging.

Heb je de kaart zelf niet draaien dan zul je je in verbinding moeten stellen met je uplink (je peer dus) om het probleem op te lossen.

Bedankt Blacktiger, zo op het eerste gezicht lijkt het me duidelijk wat u heeft uitgelegd. Alleen helaas heb ik de kaart niet zelf draaien. Ik zou dus contact moeten opzoeken met mijn peer. Dat had ik inmiddels al gedaan. Echter hij zegt dat het onmogelijk is het probleem op te lossen, terwijl ik daar mijn twijfels bij had.

Wat zou ik het beste kunnen doen? Vragen of hij een logbestandje wil maken en naar mij wilt opsturen?

Sorry, maar wij gaan geen problemen oplossen van feitelijk illegale zaken.

Persoonlijk kan ik daar heel kort over zijn, als opeens al je beeld weg valt, ligt de fout of het probleem bij hem of bij de kaart of zijn server.

Dat is echter externe cardsharing en zoals gezegd ondersteunen we dat niet.

Mijn advies? Neem een andere peer.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan