Kan Thor niet vinden.

D

drernie

Ik heb een dreambox 600 en wave t55. Hierop 5 lnb's, ??n duo op de astra 1. De overige op astra 2,3 en de hotbird. De hotbird staat ongeveer in het midden van de wave. De astra 2 uiteraard helemaal opzij. Nu heb ik op alle zenders goed signaal, rond de 90 %. Alleen kan ik de thor niet vinden. Ik vind soms wel een satelliet mbv de satfinder. Ik kan alleen niet locken op deze satelliet.

Nu weet ik niet of het iets te maken kan hebben met de disecq instellingen. Ik heb namelijk alles ingesteld op disecq 1.1. Ik weet alleen niet hoe ik de vijfde lnb moet instellen qua disecq opties. Ik begrijp niet zo goed welke optie je dan moet kiezen, want na B/B krijg je de keuze voor 1-9 ? In het papiertje van de maximum switch staan ook termen als umcommited. Wie helpt?

De maximum switch 8/1 DiSEqC switch in combinatie met de Dreambox.
Kies in de DreamBox voor draaibaar.
Maak nu van uw keuze: geavanceerd, ga nu naar de satelliet die op
poortnummer 1 zit, druk hier op OK. en maak van de 0 een 1.
Druk nu op de blauwe knop (volgende scherm) en zet DiSEqC modus
op DiSEqC 1.1. Zet Normal DiSEqC uit en zet Uncommited switch op 1.
Doe ditzelfde met opvolgende nummers bij de opvolgende LNB's.

Dan wordt thor dus Uncommited switch op 5 in het antenne menu

Ik heb het volgende gedaan. De disecq instellingen van a/b etc uitgezet en vervolgens uncommited 1 enzovoort ingesteld. Hierdoor had ik alleen nog beeld op de astra 1.

Wat bedoel je met : ga naar de satelliet op poort 1 en maak van de 0 een 1?
Bedoel je lnb 0?

bedoel inderdaad LNB. Controleer ook even of thor de zelfde waarde heeft in het antenne menu als in de settingslijst. In de ene lijst staat thor op 0,8W en in een andere lijst weer op 1W.

Ik heb dus als volgt gedaan: de lnb's 1 t/m 4 met disecq 1.1 ingesteld en a/a enzovoort. Bij lnb 5 als uncommited 1 met disecq 1.1 en a/a. Het werkt in ieder geval, alleen kan nog steeds de thor niet vinden. Wellicht dat ik last heb van wat bomen? Ik het al aardig wat h??n en weer geschoven met de lnb tussen de 13 en 16 met de satfinder, maar krijg niet duidelijk een signaal. Als ik op de tv signaal rond de 60 zie met lage BER en ik verschuif de lnb nog en de waarden worden alleen maar slechter: wil dit zeggen dat ik er dan toch in de buurt zit? Bij de overige lnb's bijv. de astra 1 heb ik nog redelijk wat speelruimte bij het schuiven.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan