Hai,
Je hebt al eerste een programma nodig om de kanalen erin te kunnen schrijven. Deze kun je weghalen bij :
http://www.setedit.de/startup_d.html
Dit is een demo versie waar je 20 kanalen kan wijzigen, als je er meer wijzigt dan kan je ze niet meer naar je receiver schrijven.
Dan heb je ook een nulmodem kabel nodig, deze sluit je aan achter op je receiver en op je com poort van jouw computer. Dit gaat dus niet met een laptop (nieuwere versie) die hebben geen comport meer.
Je kan van je receiver jouw huidige set lijst ophalen (let er wel goed op dat je compoort goed staat) en deze bewerken en daarna weer terug schrijven. Je kan natuurlijk ook op zoek naar andere lijsten op het net en deze gebruiken.
Mocht je problemen hebben met het schrijven of lezen, kun je ook seteditarnion gebruiken alleen dan heb je problemen met je fav. kanalen.
Wat ik ook wel eens doe is bewereken op seteditExtreme en lezen en schrijven met seteditarion.
Je gebruikt trouwens lijsten met de extentie .bin.
Mocht dit niet helemaal duidelijk zijn p.m. me maar ff dan probeer ik het wat duidelijker uit te leggen. Maar in principe is het heel simpel. Dat is met de meeste dingen zo maar je moet het een keer gedaan hebben.
Groeten Anton