kaon ksc 570

7

73klaas

hoi

heb een kaon ksc 570 gekocht, zijn hier ook settings voor, en waar zet je deze er mee in???

bvd klaas

Is, denk ik, toch niet helemaal wat Klaas bedoeld.
Een kennis van mij heeft ook zo een Kaon, de 570H om precies te zijn. Hij heeft er inmiddels een harddisc in.
Maar in het geruchten circuit had hij iets gehoord over emu soft.
Ik heb eens rond gekeken en kwam bij Tony Doe en het Spaanse koffiezetapparaat educatieve soft tegen voor Kaon.
Er staat echter nergens bij voor welk type Kaon deze soft is, en ik zie ook nergens een gebruiksaanwijzijng en ik moet natuurlijk toch een beetje voorzichtig zijn met andermans ontvanger.
Wie weet meer?
Voor wat betreft de zenderlijst: volgens mij kunnen we gewoon een lijst van @Sat of Extreme er in zetten. Niet?

en kunnen die settings erin met bv. Extreme channel editor2????
of moet ik daar een ander prog. voor hebben?

Ik heb de emu soft ook al gedownd maar weet ook nog niet waar dit er mee inmoet

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

klaas

Die emu soft kan je er in zetten met KUP226, te downen bij het Koffiezetapparaat.

Lukt hier nog niet erg, Klaas.
Ik heb geprobeerd er een zenderlijst in te zetten met SetEditKaon, en toen met SetEDitArnion, ChEditor-2M8KF4T3, Ch_Ed_DIGIQUEST, maar helemaal nada.
Ze lijken het allemaal te doen, maar er komt niets in de Kaon.
Ik heb ook geprobeerd er andere firmware in te zetten met KUP226user, maar ook nada.
Zou het mischien komen, doordat er een harddisc in is gezet? Zou ik dan andere soft moeten gebruiken?
Maar goed, ik puzzel gewoon verder....

hoi klukje

de settings heb ik gisteren ook geprobeerd, met extreme channel editor, maar ook geen resultaat.

de software heb ik nog niet geprobeerd, maar had het zelfde prog. gevonden op het net (kup226user), en waar moet je op letten voor de soft die je wil downen en erin pompen?

ik heb de ksc-570 H
met info: 02.03.04 cebf
s/w v13.05.01
h/w v13.41.6d
loader v5.1.6
ca 2.1.9
pvr 1.6.0

ps.ik heb er nog geen hd in, hij heeft gewoon de voorbereiding

klaas

Wel, de firmware zit er in. Maar het blijkt, dat een hoop lieden op Spaanse en Duitse forums uit hun nek lullen.
Overal wordt gezegt, dat de nieuwe (seca2)emu soft ook geschikt is voor de Kaon KSC-570H. Blijkt dus onzin. Er is nog geen nieuwe soft voor de KSC-570'.
Neem dus een oude (bij Digital Sat bijv), die geheel overeenkomt met de door jouw genoemde systeem info.
Ik heb een nieuwere KUP gebruikt, de KUP230.
Zet de ontvanger op standby (dus niet uit!) en open KUP. Laad de soft en kijk of de compoort goed ingesteld staat.
Klik dan met je muis in het witte venster en druk dan op de spatiebalk van je toetsenbord. Er verschijnt de medeling "Engineer mode".
Zet nu met de afstandsbediening de ontvanger aan en het laden van de soft begint automatisch.
Voor zover ik heb kunnen zien, is alles open wat open moet zijn ((Oostenrijkers, Fransen, Polen, Zweden,enz). Lastig, dat er geen editor voor de keys is. Je moet alle nieuwe keys dus handmatig er in zetten.
Verder is het belangrijk, dat in het menu alle blokkeringen (kinderslotje ed) uit staan, anders werkt de emu niet.
Keys wijzigen doe je in een "verstopt"menu. Je komt in dat menu, door achter elkaar geel-blauw-groen-menu te toetsen met de ab.
Het lukt me nog steeds niet om er een kanalenlijst in te zetten. Morgen maar eens verder puzzelen.

Is er niemand, die een nieuwere (werkende) emu firmware voor KAON KSC-570H heeft gevonden?
Zou toch wel prettig zijn, want de oude heeft nog geen conax...

hebje het nog niet gevonden :)
klopt die emu is er ook niet voor de kaon
@sat 2cas H/W: 13.41.65
en de kaon H/W: 13.41.6D

zijn namelijk gelijk aan elkaar :(
die D staat alleen maar voor de hardisk voorbereiding.

stop maar eens ci in bovenste slot je zal zien dat de emb en cam elkaar in de weg gaan zitten

heb je al setting erin gekregen ?
nee probeer dan eens . of je nog ergens op je hd deze hebt staan .ChEditor-2m8kf4 (v1.03)

gr dj

ps
http://www.satellite-heaven.de/kaon.htm

Hee,dj! Wist niet dat je Engels spreekt. Preguntale!
Zowel bij het Koffiezetapparaat als bij die Duitse Digital Sat staat alleen een emu firm voor 13.41.6D: KSC-570HZ_HW13.41.6D_SW13.05.03_conv.

Die heb ik er in gezet en dat werkt met viaccess, irdeto, seca1 en op nagra AU, maar geen conax.
Inderdaad dus mr cam ingestopt voor conax, en inderdaad werkt ie alleen in de bovenste gleuf. Uhh, hoe wist jij dat?
Vervolgens loopt ie vast op alles wat niet fta is.
Dus de originele firm maar weer terug gezet, mr cam er in en toen alleen nog vastlopers op conax...
Die ChEditor-2m8kf4 (v1.03) werkt hier niet, net zo min als alle andere settings editors.
Maar ach dj, je kent me he, al zelf een mooie lijst gemaakt...
Ik ga eens kijken naar die @sat spullen. Maar daar zit toch ook geen conax in? Of werkt die wel stabiel met mr cam?

Mazzel!

de Kaon (@sat) werkt niet lekker met mr . teminste als je hem intern progt . ben tot versie 1.06 terug gegaan met testen
en is waardeloos. . ben terug gegaan naar penta 1.20 tita . die loopt tot nu toe het mooist in de @sat. met gewoon een alternatief kaartje.
of hij conax aankan weet ik zo niet (was niet vanplan een tita ding aanteschaffen)
om te testen . MIschien een ander die daar even antwoord op kan geven :).
wat ik je wel kan zeggen dat er toch behoorlijk wat open gaat met die penta 1.20, met minder problemen wat betreft geluid enzo . ( multieV) op de hb b.v

ps wat die zender lijst betreft . by die kaons werkt een eigen settings lijst toch nog altijd het lekkerst l

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan