Keys gebruiken

C

conimus

Goedenavond,

Ik heb sinds kort een Dreambox 500+ met daarop de laatste Pli en Cccam geinstalleerd.
Nu wil ik graag weten hoe ik keys kan gebruiken op mijn Dreambox? Ik lees dat ik een key-bestand moet plaatsen in de keys directory van de Dreambox. Maar ik kom ook op sommige websites keys tegen die je niet kunt downloaden. Dus alleen een reeks getallen/letters. Wat moet ik hier precies mee doen zodat ik de keys kan gebruiken?

Groeten,

Danny

Normaal is het hier uit den boze om over keys te spreken.

Maar voor deze keer:
Ga eens naar de map var/keys en haal daaruit een bestand genaamd Softcam, deze open je met een teksteditor, en daar zie je die reeksen met cijfers en letters staan, de zgn keys.

Er staat ook een providerident voor, en als je weet van welke provider of pakket de keys hebt, zet je daar die nieuwe keys achter.

Bestand opslaan en terugzetten in de map.

En als het juist werkende keys zijn, dan hoppeta.......

Maar nou niet meer uitleg vragen he. ;)

Verrek werkt dat zo.......

En ik dacht altijd dat dat met plug-innetjes automatisch ging

wat freggel schrijft klopt, maar als je alles net nieuw hebt, zullen er in /var/keys geen softcam bestanden (de key files en de softcam.cfg) staan. Je moet dan op zoek (bijv.via internet) naar een actuele softcam keyfile.

Vermits je er nog iets aan hebt want er gaat zo goed als vrijwel niets meer met keys open momenteel.

Zoveel vragen worden er gesteld, en mogelijke oplossingen/antwoorden worden er gegeven...

Maar men komt er gewoon niet op terug.... Helaas.

(Of is het een Danny die mij pasgeleden belde en eigenlijk al de zelfde antwoorden gehad heeft van mij??? )

Gaan ze moderators nu al telefonisch vragen stellen?

Multispeed

Ja sommige wel, er was er laatst eentje die dacht dat als hij een Dreambox gekocht dat hij dan ook meteen alles kon zien...

Dit is wel te lezen op die tweedehandssite ( mp ) , maar niet bij mij, en tja die persoon had toevallig dezelfde voornaam ( ik zeg niet dat deze dezelfde is.. ) en die dacht even via mij 1 en ander te kunnen regelen...

Geef mij dan ook effe je nummer. :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Multispeed ;)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan