Kleine training in Klantvriendelijkheid.
Een drukke KLM vlucht is geannuleerd.
Er is een assertieve hostess, die echt niet op haar mondje gevallen is,
aan
?t werk met het overboeken van een lange wachtende rij passagiers.
Plotseling duwt en wringt een boze passagier zich zijn weg naar haar
desk.
Boos kletst hij zijn ticket op de desk en zegt:
"Ik MOET op deze vlucht zitten en het MOET eerste klasse zijn!!!"
De hostess antwoordt:
"Sorry mijnheer, ik zal u met veel plezier helpen, maar eerst moet ik de
mensen die voor u waren verder helpen, dus, als u achteraan wil
aanschuiven
dan zal ik u straks met veel plezier helpen."
De passagier was niet onder de indruk. Hij vroeg z??r luid, zodat de
anderen
in de rij achter hem, het konden horen:
"HEBT U ER ENIG IDEE VAN WIE IK BEN???"
Zonder aarzelen nam de hostess glimlachend haar intercom microfoon:
"Mag ik even uw aandacht, alstublieft", weergalmde haar stem door de
volledige vertrekhal, "we hebben hier een passagier aan Gate 14, DIE NIET
WEET WIE HIJ IS.
ALS IEMAND HEM KAN HELPEN OM ZIJN IDENTITEIT TERUG TE VINDEN, GELIEVE
NAAR
GATE 14 TE KOMEN!"
Terwijl de mensen in de rij voluit begonnen te lachen, liep de man
hoogrood
op, staarde naar de hostess en riep luidkeels: "FUCK YOU!!"
Zonder blikken of blozen lachte de hostess en zei:
"Het spijt me, meneer, maar OOK daarvoor moet u achter aansluiten."
Een drukke KLM vlucht is geannuleerd.
Er is een assertieve hostess, die echt niet op haar mondje gevallen is,
aan
?t werk met het overboeken van een lange wachtende rij passagiers.
Plotseling duwt en wringt een boze passagier zich zijn weg naar haar
desk.
Boos kletst hij zijn ticket op de desk en zegt:
"Ik MOET op deze vlucht zitten en het MOET eerste klasse zijn!!!"
De hostess antwoordt:
"Sorry mijnheer, ik zal u met veel plezier helpen, maar eerst moet ik de
mensen die voor u waren verder helpen, dus, als u achteraan wil
aanschuiven
dan zal ik u straks met veel plezier helpen."
De passagier was niet onder de indruk. Hij vroeg z??r luid, zodat de
anderen
in de rij achter hem, het konden horen:
"HEBT U ER ENIG IDEE VAN WIE IK BEN???"
Zonder aarzelen nam de hostess glimlachend haar intercom microfoon:
"Mag ik even uw aandacht, alstublieft", weergalmde haar stem door de
volledige vertrekhal, "we hebben hier een passagier aan Gate 14, DIE NIET
WEET WIE HIJ IS.
ALS IEMAND HEM KAN HELPEN OM ZIJN IDENTITEIT TERUG TE VINDEN, GELIEVE
NAAR
GATE 14 TE KOMEN!"
Terwijl de mensen in de rij voluit begonnen te lachen, liep de man
hoogrood
op, staarde naar de hostess en riep luidkeels: "FUCK YOU!!"
Zonder blikken of blozen lachte de hostess en zei:
"Het spijt me, meneer, maar OOK daarvoor moet u achter aansluiten."