Klein netwerk geeft geen internet verbinding

J

jan Pap

Ik heb een netwerkje gemaakt met 2 pc thuis.
Alle 2 hebben zij win XP.
Als ik mijn netwerk kabel er insteek kan ik niet meer op internet.
alle 2 de kaarten 1394 staan op auto.
Bij alle 2 staat firewal van windows uit.
Op mijn pc die ik als host gebruik staat norton op.
Zowel norton firewal als norton antivirus uitgeschakeld.
Steeds geen verbinding
Het zal wel een of andere instelling zijn, maar ik kom er niet aan uit.

Groetjes Jan

jan Pap zei:
Als ik mijn netwerk kabel er insteek kan ik niet meer op internet.
alle 2 de kaarten 1394 staan op auto.

Hoi Jan.

Je hebt t over netwerkkabels, maar even later spreek je over 1394.
1394 is firewire.
Nou kun je ook met firewire een soort van netwerkverbinding tussen 2 pc's maken en die is dan nog lekker snel ook.
Maar dat zijn dus wel andere dingen als wat normalerwijze onder netwerkkabels word verstaan.
Zou het kunnen zijn dat je in het verkeerde schermpje kijkt als je de netwerkverbindingen wil controleren ?
Want het icoontje in de system tray (naast je klokkie) van 1394 en dat van ethernet zien er precies hetzelfde uit.
Als je het icoontje van je ethernet aansluiting kwijt bent, kun je die weer terug vinden door naar het configuratiescherm te gaan en dan naar netwerkverbindingen.

Verder is het waarschijnlijk dat je in je browser moet instellen dat die moet verbinden via een proxy server, en wel die waar je je echte kabel naar het internet aan hebt hangen.
Heb je de windhoos wizard netwerk instellen uitgevoerd ?

Het is inderdaad een crosskabel.
Ben weer even bezig geweest, winhoos bij alle twee gedaan
nu geeft hij op host aan dat MShome niet toegangkelijk is.
Ik kan nu wel op internet.
de andere pc geeft laat wel alle 2 de pc zien .
Host natuurlijk niet te bereiken.

Wat kan dit nu weer zijn.

Mvg Jan

Ben nu zover dat ik verbinding heb met netwerk en internet tegelijk als ik
norton uitschakel.
Wat kan ik hier fout gedaan hebben.

Ja welke Norton versie heb je er opstaan als je Norton internet securety er op hebt staan kan het kloppen dat je niet kan internetten op de andere pc.
De Firewall van Norton staat dit dan niet toe ik weet eigenlijk niet of je die kan aanpassen bij Norton ben er niet echt een Fan van ik zou voor een andere virus scanner en firewall kiezen en geen Norton.

Als je XP draait dan zou ik voor de firewall kiezen van XP boven die van norton want die is echt heel erg brak en dat wil wat zeggen.
en zou er AVG free op zetten als virus scanner die is ook veel beter als norton en vind veel meer virussen en waarschijnlijk ben je dan ook van je problemen af.

Tja ik steek het niet onder stoelen of banken ik wil niks te maken hebben met Norton

Geef ik je groot gelijk in, ik kan die Norton rommel ook niet meer aanzien.
Echter... ik ben ook niet meer kapot van AVG sinds mijn pc kort geleden geinfecteerd werd door een oud (2001!!!) virus, welk o.a. .exe files in razend tempo stuk maakte.
Volgens AVG kon ik de files alleen deleten, niet naar vault moven en ook niet healen, er zou geen oplossing bestaan tegen het virus en reparatie was ook niet mogelijk.

Toch bleek er een desinfector te zijn van Trendmicro, Panda kon het virus wel stoppen en ook bestanden repareren, idem Nod32.
Dus ik heb ervoor gekozen om bij de kids AVG eraf te kiepen en Avast erop te zetten. Een andere gratis mogelijkheidis bijv. Anti-Vir. Alles in elk geval beter dan Norton.:)

Het kan BT ik ben het nog niet tegen gekomen maar alles kan niet 1 antivirus programma is virus proof ze laten er vroeg of laat allemaal wel 1 door maar zo bont als norton en mcafee heb ik nog nooit mee gemaakt

Inderdaad ook een heel goed antivius programma AVAST alleen moet je die wel even registreren maar goed dan krijg je ook gelijk een key voor een jaar.
En werkt echt perfect.

Klopt Wizzard, maar het ging hier niet om het doorlaten of niet herkennen, dat kan altijd gebeuren, het klopt dat ze nooit 100% dicht kunnen zijn.
Maar een goede virusscanner blokkeerd de toegang bij een virus wat reeds bekend is, en geeft niet als enige optie deleten.
Op die manier kun je de bestanden later nog herstellen, en dat viel me dus tegen van AVG.:)

Bij kennissen van me loopt ie nog naar behoren, het mooie er aan vind ik wel het dagelijkse updaten bij het opstarten van de pc.

Beste heren hebben jullie geen last van spam.
En zo ja wat hebben jullie hiervoor.

Ik krijg best veel spam ,kan dit komen omdat ik enkele websites maak voor verenigingen. Hier staat mijn email adres in.

Ik heb nu norton verwijderd en nu geeft hij alles door zowel internet als de verbindingen met het netwerk.
Wat raden jullie mij nu aan om verder veilig te kunnen werken.

Mvg. JP

Ook kun je een mailprogrammaatje (of een plugin voor je mailprogramma) gebruiken waarmee je eerst op de server kan kijken voor je de mail eraf haalt.
Ik haal dus de mail niet automatisch op, maar doe dus handmatig vertellen dat het mailproggie ff moet kijken of er al wat nieuws is.
Dat doe ik nadat ik eerst ff zelf al heb gekeken of er niks raars op de wachtlijst staat.

Een voorbeeldje van zo'n hulpmiddel is mailwasher (<-google woord).

Of een gratis alternatief is SpamPal.
Alhoewel ik zelf ook Mailwasher prefereer en gebruik.

Ik heb nu windows firewal,mailwasher en panda antivirus draaiende.
Ziet er tot nu toe goed uit.
Verbindigen werken goed.
Heren bedankt, ik laat nog wel weten of dit zo blijft.
Groetjes JP

Het kan nog iets beter er kan ook nog een anti spyware progje bij
Spy sweeper of spybot

Het ligt er maar net aan hoe zwaar je systeem is en de firewall kan ook nog beter je zou Zonealarm of Sygate kunnen proberen maar ik moet er wel bij vertellen dat het dan allemaal wat trager kan worden als je syteem niet zo snel is of als je er maar weinig geheugen in hebt zitten.

Zou nog iets laten horen.
Hij draait nog als een trein, blij met mailwascher en Spy Sweeper.

Jan

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan