Kopieren naar onderlinge PC's erg sloom.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
811
Punten
113
Leeftijd
74
Nu heb ik een Draytek Vigor 2800 G op de kop getikt en ondervind een vervelend probleem.

De internet verbindingen zijn prima via Wireless, maximale download is 460kB op een 4Mb lijn (mijn oude zyxel haalde 350k)

Dus niks mis mee zou je zeggen. Maar als ik van de ene komputer naar de andere komputer wil kopieren nou dan kan ik alle honden van de wijk wel uitlaten.

Een file van 800Mb kopieren van de ene naar de andere duurt bijna 1 uur?

Wat kan hier mis zijn???

Bijna 1 uur? Phoeeee.... dat is wel vreselijk traag zeg, gewoon middels utp kabel?

Lijkt wel alsof er ergens iets op 10mbit staat i.p.v. 100mbit.

Probeer het eens als volgt. Maak op de computer een sharemap aan.
Kun je als volgt doen, ergens in een leek vlak op je hd gaan staan, dan rechter muisknop nieuw->snelkoppeling en dan bijv. //ip.adres.andere.pc/c/sharenaam of wellicht ook via //computernaam/c/sharenaam

Dan eens transferen van pc waarop je werkt naar die aangemaakte sharenaam, gaat het dan sneller of is het nog steeds even traag?

Check eventueel ook effe of er nieuwe firmware beschikbaar is, zou ook kunnen helpen.

Ik mis nog wat info Matrix, is alles wifi of zijn er ook kabel verbindingen.
WiFi heeft een nadeel en dat is als je twee WiFi vebindingen hebt en je gaat daar tussen kopieren, zal de zaak alleen maar trager worden, klink raar maar dat heb ik ook gemerkt, als ik tussen de laptop en computer kopieer.
Het ging bij mij alleen snel als een van de twee een kabel verbinding had met de Router.

Kijk eens of je daar iets kunt winnen.

Alles Wifi momenteel

Ik ga eens stoeien met kabel verbindingen vanavond

u hoort nog van me

Wat is dat nou voor ongein!
800Mb in een uur, dat kan toch niet waar zijn!
Wat heb je aan zo'n systeem?
Is het niet mogelijk dat een netwerk kaart verkeerd staat ingesteld?
Of dat softwarematig ergens een rem op staat?
Ik kan me niet voorstellen dat het zo de bedoeling is!

Grtz.

vandaar de vraag toch!! ;-))

Maar wat kan ik verwachten aan doorvoersnelheid bij Wireless??

Ik zit nu op ca 1 MByte, is dit te verwachten, duurt 800MB zo'n 800 seconden oftewel ca 13 minuten

Hmmz.. volgens mij is het maximale iets van 54mbit ofzo. Daar gaat nog een doos verlies vanaf, dus ja dat het een 13 minuten kan duren lijkt me wel via die wireless verbinding.

Daar is kabel toch echt wel een stukje stabieler en zeker ook sneller mee.

Op de Vigor is maximale snelheid 108 mbit dus dat scheelt weer een factor 2.

Dat zal ook wel aan het type liggen en die 108 mbit haal je nooit da's een theoretische snelheid. Maar het zal in elk geval aanzienlijk sneller zijn.
In dat geval zou de snelheid die The Matrix haalt weer langzaam zijn en dan weet ik ook niet meer waar het aan kan liggen.

Maar is die 108m wireless niet alleen bij N apparaten? Ik dacht namelijk dat de G types max. 54mbps aankonden.

Even mijn situatie, ik gebruik nu VLC.
De computer met de VLC server heeft WiFi 54 Mbite, dat gaat naar een AP die aan de Router hangd, aan diezelfde Router zit met een kabel de BD.
Dus als ik een avi file van de PC aan klik op de DB dat wordt die file eerst overgehaald.
Als het inderdaat zo was dat 800 MB 13 minuten zou duren voor dat die info in de Dram aanwezig zou zijn, gebruikte ik die VLC al lang niet meer.
Bij mij wordt een file van 800 MB binnen 3 minuten overgehaald.

volgens mij is dit niet kompl,eet draadloos maar half.

Als ik mijn PC aan de router met draad uitvoer en de laptop draadloos dan is de transferrate ca 3.5 Mb en dan duurt die 800MB --> 800:3.5:60 = iets minder dan 4 minuten. dus dat klopt dan wel ongeveer met jouw waarneming.

Toch raar dat weinigen kunnen vertellen wat nou de "kopieer snelheid" is tussen 2 draadloze PC's met grote bestanden.

Nou dat kan jij ook beredeneren.
asl er twee users op het Access Point zijn krijgt ieder de helft van de totle snelheid.
In jou geval zal dat dan 54:2=27 Mb zijn. Daar je copieerd tussen twee WiFi apparaten krijg je heel veel verlies, het zou wel eens kunnen zijn dat je Netto op 15 Mb uitkomt.

Dus nee ik kan het niet uitleggen waarom, alleen heb ik het zelf vast gesteld.

het verlies zit hem met name in de controle van het signaal, bij wireless wacht de tx zijde op bevestiging van de Rx [transmit and Recieve] en vice versa en dat kost dus tijd. Hoeveel tijd is afhankelijk van heel veel factoren. 1 van de belangrijkste factoren is signal degradation, ofwel het verval van het signaal door ruis en afstand en niet te vergeten storingen. het is dus niet te zeggen wat het snelheids velies zal zijn..... maar dat het vaker fout dan goed gaat is hierme wel duidelijk
Er zijn wel rekenodellen om dit uit te rekenen maar waar ik die heb....

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan