kopieren naar

S

stephopper

hoi
bij de optie kopieren naar heb ik cd. en dvd brander niet in de lijst staan wel kan ik via nero branden. tevens floppy drive komt wel voor in de lijst.

mijn vraag is hoe krijg ik deze opties daar in.

mvg.sath.

Je hebt dus ook niet de cd-rom/dvd drive-letter in dat rijdtje van "kopieeren naar" staan?

moi bt
nee helaas ook niet alleen flopdrive en een paar andere toepassingen. maar geen FofG waar de apparaten onder zitten heb me al suf gezocht in help funkties en google maar helaas.

het zal wel weer wat speciaals zijn waar ik mee kamp.

mvg.sath.

Nee kan wel eens voor komen.
Welke windows heb je?

draai hier met xp home editoin.

heb kort geleden een dvd brander geinstaleerd. dat mag volgens mij geen probleem wezen want via nero waar ik veel mee werk draaien de dvd en cd brander vlekkeloos.

maar toevallig wilde ik iets kopieren naar : en tot mijn verbazing kon ik die apparaten niet kiezen omdat ze niet in de lijst voorkomen.

mvg.sath.

Hmmz... kijk anders eens of je nieuwere aspidrivers kunt krijgen ergens vaak helpt dat.

Ik heb ook ooit nog ergens gelezen hoe je dat erbij kon zetten in dat "kopieeren naar" lijstje, zal proberen op te zoeken of ik het nog terug kan vinden hoe men dat ook alweer doet.
Of het moet zijn dat iemand het al weet en eerder antwoord geeft, dat zou ook mooi zijn.

Opties toevoegen aan Kopieren naar
Gepubliceerd door: erwinrom op woensdag 15 oktober 2003 - 19:58

Bij windows heb je een optie om bestanden te kopieren door middel van de optie Kopieren naar, dit krijg je te zien als je met je rechtermuisknop op een bestand drukt. Standaart staan er al een aantal dingen in, zoals 3,5 inch diskette, mijn documenten enz.
Het is natuurlijk handig om zelf je mappen/schijven zelf toe te voegen aan die lijst, zodat je dat weer een hoop kopieren, plakken of sleepwerk bespaart, met deze simpele maar efectieve tweak kan dit:

Het eerste wat je moet doen is de verborgen bestanden weergeven, die op je schijf staan, voor mensen die niet weten hoe je dat precies doet, verborgen bestanden weergeven aanzetten doe door middel van: Deze Computer -> Extra's -> Mapopties -> Weergave dan omlaag scrollen en de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven aanvinken.

Ga dan naar:
\Documents and Settings\jouw gebruikersnaam\SendTo, als je hier een snelkoppeling toevoeg naar een map, dan kopiert windows de bestanden naar jouw opgegeven plaats.

heb dit nog net gevonden ik kan ze er wel inzetten dmv kopieren maar dan werkt het niet dit is een manier die alleen in windows kan. bij andere moet je in regedi. zoals ik het gelezen heb. en die drivers zeggen me niets ben een leek op die dingen volgens mij gaat het verkeerd doordat het een snelkoppeling wordt maar ja wie ben ik.

mvg.sath.

Dat is de manier die ik toen ook gelezen had ja. Als dat niet lukt weet ik het zo vlug ook niet meer.

Heb je wel alle updates en fixes van windowsupdate gedraait? Ook de minder belangrijke? Er zit namelijk ook ergens bij de minder belangrijke een cd-brand update of zoiets.

Anders zou je eens TweakUI voor windows XP kunnen proberen, weet niet of het daar in zit, maarja, nee heb je, ja kun je krijgen, zoals ze dat zo mooi zeggen.:)

tja blijven rommelen in windows schiet je niets mee op het aantal mogelijk heden die mij voor de hand lagen zijn op. en wat update aangaat dat is uptodate. het enigste wat mij nog resteerd is om xp er ff opnieuw op te zetten.

en denk maar zo het houd je weer van de straat maar zit er niet echt op te wachten maar als er verder geen oplossing voor te vinden is moet je wat he.

heb een hekel aan een computer waarvan sommige optie.s niet werken. het heeft voordie tijd goed geweest dus zullen er ergens gegevens weg zijn.en door xp er opnieuw op denk dat het wel weer werkt. hopelijk.

maar tot zover eerst bedankt voor reactie.

mvg.sath.

Graag gedaan. Ik weet ook niet waar het door veroorzaakt word, ik heb dat soort problemen niet, of hoogst zelden.

Hopelijk is het opgelost door windows er opnieuw op te zetten, alleen jammer van al dat werk dan.

de goden zaten mee en bespaarden me werk.

n.l het verhaal wat ze zeiden over het weer in de lijst te krijgen klopt wel maar ik sleepte het naar send to. maar dat had gemoeten d.v.m importeren.

toen werkte het nog niet maar moest via eigenschappen van cd en dvd brander naar het venster opnemen en daar aanvinken dat er ook mag worden opgenomen (branden) dus in wezen een peuleschil maar kom er maar achter . dus het is opgelost. vermoedelijk word deze confieguratie veranderd door daar de app. te verwijderen in hardware lijst.

dat had ik n.l gedaan om de cd/dvd opnieuw te instaleren maar hoe het ontstaan is is een raadsel je denk dat na instalatie deze optie automatisch meegaat. maar goed dit wou ik nog even melden het zal niet een dagelijks probleem zijn maar misschien kan iemand er nog iets aan hebben.

mvg.sath.

Bedankt voor de oplossing, en goed gedacht, er zullen zeker wel meer mensen van kunnen profiteren dus is het fijn dat je het even geschreven hebt!

dus heb ik nu iets positiefs geplaatst lees ik in een andere topic dat je er mee stopt als modje. tevens las ik veel op dit board kwam jou ook regematig tegen. natuurlijk op modje gebied is dat gebruikelijk.

maar ik waardeerde altijd joun reacties ook altijd snelle antwoorden dat zal komende tijd wel een gemis zijn. maar je moet maar zo denken niemand is onmisbaar dat heb ik zelf ondervonden dacht n.l altijd anders maar de werkelijk ligt niet zo hoor.

ik wens jou en de familie veele leuke uren dagen en jaren en wat zal het straks opgeruimt zijn (grapje) misschien komen we elkaar nog een keer tegen. maar bij deze bedankt voor alles!!

mvg.sath.

Hartelijk dank voor je zeer aardige bericht! En we komen ons vast en zeker nog wel tegen, eventueel hier ook nog want helemaal weg ben ik toch niet.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan