kpn Experia box ip,s blockeren

S

sat4ever

Hay,

Wie weet of dit mogelijk is met dit modem/router.

En waar dit te vinden is.

Groetjes sat4ever.

Hai Satje.
ik denk dat je bedoeld of je IP nummers kunt blokkeren op die router, Ja.

Moet toch in de gebruiks aanwijziging staan en die heb jij toch.
Anders aan google vragen.

Groetjes Bert

Nou ik heb het niet kunnen vinden anders stel ik de vraag niet.

Of kan ik meschien iets in de linux server firewall ip,s blokkeren

sat4ever.

Ik heb gisteren met zo'n experia box lopen klooien en ik heb dat ook niet kunnen vinden, KPN heeft er een zooi eigen software in gegooid en daarmee een hoop instel mogelijkheden geblokt, lijkt op de alcatel speedtouch in het begin van het adsl tijdperk. Ook ik hou me aanbevolen

gRoet Roberto

NB met een belkin router [33euri] op 1 van de LAN poorten kun je wel die IP's blokken op bepaalde tijden.
Komen de kids ook aan hun slaap toe ;-)

sat4ever;168252 zei:
Nou ik heb het niet kunnen vinden anders stel ik de vraag niet.

@Sat4ever, dit kan hem natuurlijk ook een beetje in de manier van zoeken zitten, google gebruiken is een groot woord...

Maar men moet wel weten hoe...

Ik neem maar als voorbeeld:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=kpn+Experia+box+ipadressen+blokeren&meta=

Je ziet daar maar een paar resultaten staan, maar door die paar vluchtig door te lezen zie je vaak woorden staan waardoor jij jou zoekactie uit kunt breiden.

Zo zoek ik met Google.

Maar nu terug op jou vraag, want als ik het goed begrijp zijn de ip's die jij wilt blokeren, sites die de kids niet mogen zien?

Waarschijnlijk kun je er in elk geval met telnet in.
Tenminste gaat dat bij de speedtouches en met de meeste andere routers/modems ook.
Gewoon telnet en ip-adres (van het ding).
Grtz.

Op je vraag via pm heb ik inmiddels een aantal programma's genoemd om dat in linux te doen.
Ik hoor ook niet echt van die beste dingen over die experiabox. Echter is het maar in weinig routers mogelijk om ip's te blokkeren.

Toevallig werd mij vorige week gevraagd eens wat intellingen te doen op zo'n experiabox, maar het bleek te liggen aan de laptop welke geen wifi kan gebruiken als ook bluetooth aanstaat.
Die experiabox is een siemens dingetje en eigenlijk vond ik het nog niet zo'n slecht ding.
Natuurlijk kan het niet op tegen een router waar je software naar je eigen smaak in kan stoppen.

Maar ik weet nu nog steeds niet wat sat4ever eigenlijk precies wil.
Wel wat jullie aannemen dat ie bedoelt.

Wil je nu bepaalde sites blokkeren, en dan afhankelijk van het tijdstip van de dag?
Of wil je interne IP's blokkeren, en dat weer afhankelijk van het tijdstip van de dag ?
Of wil je eventueel voorkomen dat anderen gebruik maken van jouw draadloze netwerk (lijkt me niet dat je dat bedoelt)

Ik neem niet aan, ik weet wat hij bedoeld aangezien hij me ook nog een pm geschreven heeft.:)

Er vinden aanvallen plaats op zijn systeem, en hij wil de ip's van die gasten blokkeren zodat de aanvallen minderen.
Dus niet afhankelijk van het tijdstip van de dag, gewoon totaal blokken.

Als je ff met KNP customerservice belt krijg je een ander IP adres ben je van het gezeik af.

Is het daarnaniet over kan het echter ook zo zijn dat je een prog op je pc hebt die dit verkeer veroorzaakt en dat de firewall het blokt.
Ik heb zelf een progje dat op mijn gehele net de trafic kan loggen, niet de stream maar de soort [http, ftp telnet] Gezien ik een erg goedkope internet variant heb "Internet via de buurman" zit ik achter zijn router. Ik kan dus wel op zijn pc's kijken [en dat is als beheerder ook de bedoeling] maar hij niet op de mijne. Als ik de logfile van mijn router uitdraai zie ik een hele reeks attacs staat terwijl dit in het echt niet zo is. De netwerkscanner probeert gewoon het hele netwerk [dus incluis die van de buurman] te scannen en loopt tegen mijn firewall aan.

Er zijn legio progjes die dit soort verkeer genereren dus een goeie check op malware kan geen kwaad.
Groet Roberto

Als je ff met KNP customerservice belt krijg je een ander IP adres ben je van het gezeik af.
Ja, totdat het weer opnieuw begint. Verbindingen die constant aan staan krijgen altijd last van attacks, dus ook al krijg je een nieuw ip dan heb je het op een gegeven moment toch weer terug.

Ik zou me er eerlijk gezegd niet druk over maken, hier heb ik ook logs draaien en krijg er hele lijsten van, maar dat is dan ook omdat er een paar domeinen hier draaien en dan heb je het sowieso al sneller als met een gewone thuispc.

@sat4ever: als je een linux server hebt en de rest hangt daarachter dan is het niet zo moeilijk. Het principe is simpel:

- stuur alles wat je modem binnenkomt direct door naar je linux server (DMZ instelling in je modem)
- vervolgens draai je op je linux server een firewall.

In die firewall geef je alles op: welke poorten open zijn, welk ip toegang heeft tot welke poort (b.v. voor sharen, etc, etc.

Die firewall is een script, dus makkelijk te wijzigen.

Als je hulp nodig hebt, geef je maar een gil en wat die firewall betreft, die hebben we zelf gemaakt is supergoed en stellen we je graag beschikbaar. Je zult het wel aan moeten passen aan jouw systeem (poorten, ips, e.d.) en dus is enige uitleg/hulp benodigd; vandaar dat we je onze hulp aanbieden.

OK bedankt satvrienden.

Ik ga er mee aan de slag.

Groetjes sat4ever.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan