kpn

frweber

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
heeft iemand ervaring met internet +bellen van tele 2 of orange denk er over een van deze twee tepakken moet wel een stabiel ip adres hebben voor cs dat ik niet iedere keer ip aan moet passen
heb vanmiddag grootste ruzie gehad bij kpn eindhoven heb daar naar 8 maanden ellende de xperia box binnen gegooid en gezegt dat ze hem in der ...... kon steken en meteen gedrijgd als ik er nog iets van hoor dat ik ze aanklaag voor oplichting en wan prestatie dus ik weet niet hoe lang ik nog internet heb maar als iemand een sugestie heeft
gr frans

Ik heb wel ervaring met Orange met bellen en cs dat werkt hier heel stabiel. Nadeel is echter dat er ook mensen zijn met problemen met de Livebox en die bijv. dagelijks 1x een reset nodig heeft.
Dezelfde ervaringen zijn er met tele2. Dus je moet er volgens mij ook een beetje geluk mee hebben en de afstand tot de centrale is uiteraard ook altijd belangrijk net als de kwaliteit van de bekabeling.

Ik durf hieromtrent geen garanties af te geven, zelfs niet een advies.

bekabeling is bij mij oke is allemaal nieuw en om dat alles onder de parket vloer licht de beste kwaliteit ??? hebben ze mij gezegt,en volgens de test van af de centrale heb ik 16 mb ok dacht dat het signaal niet zo slecht was en van tele 2 hoor ik dat ze lijfbox niet kunnen leveren en ik weet niet hoelang ik nu nog internet heb nadat ik ze goed uitgefoetert heb maar ik vond dat ik gelijk had want ik ben al 300 euri aan help desk bellen kwijt en nog nada terug dus we zien wel en het zal wel orange worden
gr frans

Wat die livebox betreft lees ik ook op verschillende sites dat het geen kwaliteitsproduct is.Ik ben ook van plan straks over te stappen naar Orange Family maar neem alleen internet.Een belbudgetlijntje voor inkomende gesprekken en voor uitgaande in eerste instantie voipbuster of freecall en misschien later budgetphone.

Als je Orange neemt kun je ook een ander modem gebruiken dat doe ik ook want ik heb ook geen telefonie bij orange.

Ik gebruik een een Speedtouch 716 met altenatieve firmware zodat het nu een bridge modem is, ook het draadloze gedeelte werkt hierdoor niet meer, daar achter heb ik een router staan de Netgear FVS124G werkt echt geweldig de speedtouch gaat op termijn vervangen worden door een Draytek als de speedtouch bijvoorbeeld de geest heeft gegeven ik haal nu snelheden van van rond de 22mb en 1,2mb up wat je echter nooit met een Livebox zal gaan halen laatst zat ik een halfuur op bijna 28mb ik zit op 500meter van de centrale.

Jongens bedankt het wordt orange
gr frans

@The Wizzard,

Als modem wil ik ook een speedtouch gaan gebruiken omdat die als één van de weinige schijnt te zijn die geen problemen heeft met Orange Family.Heb ook liever een Draytek (bijvoorbeeld Vigor 2800 VG) maar ook die schijnt niet geheel probleemloos te werken op Orange.

Jawel hoor, het is even een truuk om hem aan de praat te krijgen, maar als je weet hoe, dan werkt die Draytek er ook prima op. Schijnt echter wel iets aan snelheidsverlies op te leveren, daar schijnt de Speedtouch weer minder last van te hebben.

Kun je mij een link geven naar waar de truuk staat want wat ik gelezen heb is allemaal minder positief ? Tja,bij een enkele blijkt de draytek wel te werken maar is dan wel afhankelijk van achter welke centrale je zit.Er zullen wel niet veel shops zijn die mij de gelegenheid geven om het eerst uit te kunnen proberen om te zien of ie bij mij wel werkt voordat ik tot koop overga.Is nogal een prijzig apparaat vandaar.

Op Orange.gebruikers.eu staat er een topic over te lezen.
Om precies te zijn hier en dan de reply van MrDevil even lezen, die heeft er ook een screenshot bij geplaatst.
Dat heeft bij mijn weten niets met centrales zelf te maken maar met de manier van werken die de provider gebruikt.
Is er trouwens een speciale reden om zo'n prijzig apparaat te kopen als je daar nogal huiverig over bent?

Immers voor een paar tientjes heb je op marktplaats als zo'n Speedtouch.
Op dat forum lees je trouwens nog meer ervaringen, ook met Speedtouch.

De reden dat ik dit apparaat zou willen aanschaffen is dat ik met deze modem/router voip kan bellen met mijn gewone huistelefoon.Ingaande gesprekken via belbudget en uitgaande bijvoorbeeld via budgetphone.Mijn vrouw belt regelmatig naar Marokko en dan lijkt dat mij een mooie oplossing.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan