• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

KPN

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
14
KPN is bezig zijn glasvezel landelijk uit te rollen tot aan huis.
Dat gebeurt als er in een plaats/stad/gemeente meer dan 30% wil.

Het is in pricipe telefoon/internet/tv in 3 pakketten.
Instap: 50Mb down en up, 56 euro.
Standaard: 100Mb down en up, 66 euro.
Premium: 500Mb down en up, 86 euro.

Alle pakketten hebben bovendien 10 Nederlandse HD zenders.
En 50 digitale tv zenders.
Bovendien is het interactieve tv.

Wel interessant allemaal dus.

Grtz.

Ze zijn hier ook al van verschillende providers aan de deur geweest.
O.A: Kpn, Vodafone en Reggefiber.

Maar het is toch KPN dat de hardware dus de glasvezel aanlegt!
Ik weet niet parallel aan de bestaande telefoon koperkabel of i.p.v.

Grtz.

Ze kwamen allemaal met de aanbiedingen van gratis de aanleg van de glasvezel tot in de meterkast (bij het modem).
Verder is het bij alle providers zo, dat je geen eigenaar van de ontvangers word, blijven eigendom van hun.
Hier in Leek hebben ze van Reggefiber een winkel geopend om informatie te winnen over glasvezel kabel en af en toe staat er zo'n wagen van KPN in het dorp.
Maar inderdaad bij meer dan 30% gaat het pas door.

Kilroy;223049 zei:
Maar het is toch KPN dat de hardware dus de glasvezel aanlegt!
Ik weet niet parallel aan de bestaande telefoon koperkabel of i.p.v.

Grtz.

Nee een dochteronderneming van KPN Reggefiber en die besteed het graafwerk weer uit aan onder aannemers.
Waar heb je overigens dat bericht vandaan ze zijn al jaren aan de gang om dat uit te rollen is weinig nieuws aan in mijn woonplaats is het bijna klaar maar er zijn hier mensen die er al jaren naar kijken in de nieuwere wijken.

Of dat parallel is met de telefoonkabel weet ik niet ze breken de derde tegel van de stoep open leggen de oranje kabel er in ergens voor je huis graven ze een gat boren in je muur zodat hij onder de vloer komt schieten de kabel er door met een apparaat en gooien een meter of 10 kabel onder de grond in de kruipruimte en gooien alles weer dicht.
Een modem in de meterkast sluit dan weer een ander aan en ze testen of het werkt.

Als je het dan aan laat sluiten kun je het dus in elke hoek van je woonkamer laten aansluiten de kabel onder de grond is lang genoeg.

Het is zoals Big-Henk zegt, dat er een info wagen van KPN in het dorp/stad staat.
Daar kun je info krijgen en je eventueel inschrijven of aanmelden voor een abo, en bij meer dan 30% wordt het uitgevoerd.
Omdat het een offici?le KPN wagen is neem ik aan dat ook het werk door KPN wordt uitgevoerd, al zou het dan een offici?le KPN dochter zijn.
Het gaat tenslotte om de telefoon/internet leiding die naar de telefooncentrale gaat die voor dat gebied geldt.
Ik neem aan dat er niet overal een nieuwe glasvezel telefooncentrale gebouwd gaat worden naast de bestaande.
Ook kan ik me niet voorstellen dat elke provider zijn eigen glasvezel centrales gaat bouwen.
Ja, het is me bekend dat er al jaren glasvezel netten in Nederland klaar liggen.
En ook dat men bezig was het uit te rollen voor huishoudelijk gebruik.

Maar blijkbaar gaat men er nu wat vaart achter zetten en gaat in de buurt van een telefooncentrale staan en kijken wat de respons is.
Ze wachten een aantal maanden en kijken dan of het op die plek wordt uitgevoerd als er meer dan 30% is.
Daarna wordt het uitgevoerd en kan het een jaar duren voordat de verste uithoeken het ook hebben.
Het hangt dus af van hoever je van de centrale zit.

Grtz.

Ik heb het info pakketje wat ik van Reggefiber gekregen heb even even weer opgezocht Kilroy en daar staat letterlijk in:

Het glasvezelnetwerk word aangelegd door Reggefiber, een onafhankelijke onderneming die heel Nederland met glasvezel zal verbinden.
De aanleg ervan gebeurt op een effici?ntie manier, zodat u er zo weinig mogelijk van merkt.
Zonder te graven in uw tuin bijvoorbeeld.
Reggefiber houdt u op de hoogte tijdens het hele proces.
Wilt u meer weten? kijk dan op http://www.eindelijkglasvezel.nl

Dus is Reggefiber waarschijnlijk geen dochter onderneming van KPN, maar onafhankelijk.

Big-Henk;223060 zei:
Dus is Reggefiber waarschijnlijk geen dochter onderneming van KPN, maar onafhankelijk.

KPN heeft 41% van de aandelen dus ze hebben het voor het zeggen bij Reggefiber er zal wel niemand zijn die meer aandelen heeft klik.

Nou, ik ben niet begonnen met dat Reggefiber een KPN dochter is.
Maar nu blijkt dat Reggefiber een joint venture is van Reggeborgh en KPN, en dat KPN formeel eigenaar is en dat ze 90% dekken.
Het technische (hardware) werk wordt dus uitgevoerd door Reggefiber terwijl KPN formeel eigenaar blijft.
Zo kunnen ze ook tegelijk baas op het netwerk zijn en tevens abo's aanbieden telefoon/internet/tv.
Ook dat ze met KPN wagens info/aanbiedingen kunnen doen met de bekende 30% regel.

Het betekent tevens dat het een nieuw glasvezel systeem/netwerk wordt naast de bestaande oude koper telefooncentrales van KPN.
Daardoor blijft de oude infrastruktuur behouden als de 30% niet gehaald wordt of als niet alle mensen willen overschakelen naar glasvezel.
Tevens blijft de provider keuze bestaan zoals die nu ook bestaat bij ADSL via het oude KPN net.
Zodat klanten kunnen kiezen uit de goedkoopste wat in de praktijk nooit werkt zoals we weten.

Grtz.

KPN legt glasvezel, Reggefiber ook. In Rothem en Meerssen bijv. is Reggefiber ook geweest en volgens mij kun je daar niet eens een KPN abo krijgen.

Qua prijzen van KPN vind ik het ook niet interessant.
De instap van 56 euro heb ik bij Ziggo ook voor 52 euro met 50mbit, alleen dan met slechts 5 mbit upstream, maar dat zal me wordt zijn, want hoe vaak gebruik je dat?

Dus het zal toch leuker moeten worden qua prijs.
Zal toch nog wel even duren. In zo'n gat als Meerssen ligt het nu dus al (na de rondvraag 2 jaar geleden). En een relatief middengrote stad als Maastricht is de Gemeente zich al een jaar aan het bedenken de ezels.

Voor zover ik kan nagaan heeft KPN wel zelf glasvezel aangelegd maar doet dat sinds ze de joint venture Reggefiber hebben opgericht niet zelf meer maar laten het door Reggefiber doen.
Hoe het was met eerdere afspraken valt natuurlijk niet te zeggen.
Natuurlijk heeft KPN al veel eerder in bepaalde plaatsen glasvezel gelegd.

Het grote verschil met kabelaars zoals Ziggo is de uitvoering van het glasvezelnet.
Bij Ziggo gaat dat maar tot de verdeelkasten en niet naar de huisverbinding.
Daardoor kan het maar tot 50Mb gaan.
En ik neem aan dat de snelheid afhangt van de netbelasting zoals dat ook eerder was en niet zoals bij ADSL een vaste snelheid per huis was.
Bij glasvezel tot in huis is de snelheid standaard 100Mb oplopend tot 500Mb en is de 50Mb in instap lokkertje.

Grtz.

@aart1944 Dan die discussie uit de wereld wat het als dochter onderneming betreft. ;)

Black Tiger;223065 zei:
KPN lQua prijzen van KPN vind ik het ook niet interessant.
De instap van 56 euro heb ik bij Ziggo ook voor 52 euro met 50mbit, alleen dan met slechts 5 mbit upstream, maar dat zal me wordt zijn, want hoe vaak gebruik je dat?

Dus het zal toch leuker moeten worden qua prijs.

Idd dat is ook de reden waarom ik nu nog geen glasvezel wil
De goedkoopste abbo die ik hier aangeboden kreeg was van Vodafone,
met een instap (basis) van €45,95 pm met een download e upload van 30Mbit.
Nu heb ik een 20 Mbit lijn, tel en internet voor €29,50
Zou ik daarbij CD Basis HD €9,95 nemen (heb ik nu niet), dan zit ik samen op €39,45
en zou ik nog steeds goedkoper uit zijn.
Upload van 30 Mb en interactief interesseert me niet zoveel.
Ook blijven de ontvangers eigendom van de provider.
Als ik al zou overstappen, dan ging ik nog steeds liever naar Ziggo voor een 50 Mbit.
Daar koop je de ontvanger en blijft het je eigendom, behalve de modem blijft van Ziggo.
Daarbij zullen er de eerste tijden veel kinderziektes in komen te zitten ,want ze kunnen me niet wijs maken dat alles direct perfect werkt.
Kinderziektes die bij Ziggo zo goed als voorbij zijn, waar het in het begin van de kabel tijdperk ook altijd raak was.
Ik ben benieuwd wat Ziggo gaat doen als de glasvezel er is om te concurreren qua prijzen straks.
Voorlopig blijf ik nog even afwachten en het bij het oude houden.
PS Ik moet het immers allemaal van een uitkering doen en het moet voor mij ook betaalbaar kunnen blijven. ;)

Bij Ziggo gaat dat maar tot de verdeelkasten en niet naar de huisverbinding.
Daardoor kan het maar tot 50Mb gaan.
Nee hoor, dat ligt inmiddels al hoger, namelijk 120mbit. Ik heb zelf een 50mbit account omdat het snellere account me het geld niet waard is, daarvoor download ik tegenwoordig te weinig.
Bij Ziggo gaat de glasvezel inderdaad nog maar tot aan de verdeelkasten. Daarom dat het ook even geduurd heeft met nieuwe technieken en nieuwe modems, voordat ze hogere snelheden dan 30 mbit konden leveren. Bij testen is het nog sneller geweest, maar op de huidige manier kunnen ze het goed aan iedereen in een straat leveren en is het ook stabiel.
Glasvezel tot in huis is natuurlijk een stuk sneller of kan in elk geval sneller zijn afhankelijk van welk abo je neemt. Daarnaast is dat dan jouw eigen lijntje.

@Big-Henk: Wij moeten het ook van een uitkering doen (wao) dus mede vandaar ook de keuze voor het alles in 1 van 52 euro. Speciaal gewacht totdat er een actie was waarbij nieuwe abo's de HD ontvanger van 450 euro voor 99 euro kregen.:)
Telefonie gebruik ik alleen voor inkomend en voor naar andere Ziggo abo's. Want met voipbuster en voipplanet bellen wij met ons belgedrag zowat 5 maanden voor 12,50 in plaats van een tientje per maand bij Ziggo.:biggrin:

Voorlopig hoeft Ziggo ook nauwelijks iets te doen om tegen glasvezel te concurreren daar de prijzen met snelheden zowat gelijk liggen.
Kinderziektes komen bij beide mogelijkheden bijna niet meer voor, althans daar waar het al ligt. Waar het nieuw komt kan er altijd nog wel een aanloopprobleempje zijn natuurlijk.

@Black Tiger Ik bedoel maar, met alles om ons heen wat maar steeds duurder word en steeds minder wordende koopkracht, kan ik me op dit moment niet veroorloven om dure abonnementen af te sluiten.
Ik heb in 2009 Ziggo opgezegd en had een alles in 1 pakket.
Ziggo heeft mijn abbo stop gezet en krijg ik geen rekeningen meer van hun, ik heb het modem terug gestuurd, maar ze hebben het analoge signaal op de kabel gewoon aan laten staan.
Ik mag het af kloppen, want ik kijk daar als sinds 2009 voor noppes naar.
Daarbij kijk ik voor de missende analoge zenders via schotel.
Ik heb begin dit jaar het Set Top Box pakket ook stop gezet, want de zenders die mis zijn immers nog FTA, zodoende betaal ik niks voor tv kijken op dit moment.
Mijn internet en telefoon heb ik via Alice en voor bellen betaal ik alleen een start tarief van 0,008 cent naar alle nummers behalve 06, verder is het gratis. 0900 etc heb ik geblokkeerd, kan ik niet bellen.
Oh en ik krijg een vergoeding (participatiefonds) van de uitkering instantie voor internet van 20 euro per maand, maximaal 200 per jaar.
Je snapt, ik ga echt niet mezelf de put in helpen door dure glasvezel of andere abbo's te nemen, moet tenslotte alles doen met een alleenstaande uitkering.
Ooit zullen er weer betere tijden gaan komen hoop ik zolang maar even met ietsjes minder doen. ;)

@Big-Henk: Ik begreep dat je dat bedoelde. Dat geld voor mij ook daarom dat ik aangaf hoe ik het kort geleden zo goedkoop mogelijk had gedaan. Dat was misschien voor meelezers als idee nog interessant. Maar voor jou inderdaad niet begrijp ik uit je verhaal.

Bij mij was het 20,45 voor adsl, maar daar kwam dan wel nog 10 euro voor de telefoonlijn bij (dat heb jij niet als het goed is), samen dus 30,45. We betaalden sowiezo al 20 euro voor de kabeltv, dus dat was samen ook al over de 50 euro. Vandaar dat het eigenlijk voor ons geen overstap naar iets duurders was, scheelde net ongeveer 1,50.

Ik wist niet dat bellen bij Alice gratis was, maar het klopt. In dat geval zit je daar een stuk gunstiger inderdaad, dan kun je beter blijven zitten.;)

En zoals gezegd, wat moet je ook met dure snelle verbindingen, als je toch niet of nauwelijks gebruik maakt van die snelheden. En gratis bellen tegen alleen een starttarief is ook erg interessant! Dat vind je nergens meer, tenzij je er maandelijks 10 euro ofzo voor betaald, da's ook niet gratis.

Black Tiger;223077 zei:
Ik wist niet dat bellen bij Alice gratis was, maar het klopt. In dat geval zit je daar een stuk gunstiger inderdaad, dan kun je beter blijven zitten.;)

En gratis bellen tegen alleen een starttarief is ook erg interessant! Dat vind je nergens meer, tenzij je er maandelijks 10 euro ofzo voor betaald, da's ook niet gratis.

Anderhalf jaar geleden was het bij Alice nog helemaal gratis bellen naar alle vaste nummers, maar daar hebben ze een start tarief van gemaakt van 0,008 cent, voor de rest gratis bellen.
Voor mobiele nummers betaal je wel, maar dan ook een laag tarief.
Ik bel veel en ben elke maand gemiddeld zo rond de 3 euro kwijt aan telefoonkosten vanwege de start tarief en af en toe eens een 06 nummer

Inmiddels is Alice samen gegaan met Tele2, iets waar ik persoonlijk niet zo blij mee was, want ik was daarvoor bij Tele2 weggegaan omdat ik niet tevreden was.
Daardoor hebben ze nu wel alles in 1 pakketten, dus ook tv.

Hier in het dorp zijn ze nu ook glas aan het aanleggen. Reggefiber doet dat. Laatste tijd veel gelezen over hele glasvezel gebeuren. Zelf neem ik nog geen glasvezel en blijf mooi bij telefort voor internet en bellen en de schotel voor tv.

Kpn heeft zowat de gehele glasvezel markt in Nederland opgekocht. Reggefiber, ICT concepts, Kick XL, Liebrant is allemaal van KPN. Neem je KPN dan heb je geen analoog kabel signaal met DVB-C bij de meeste andere providers wel!

Met plezier lees ik de blog op http://www.glasvezelbreedband.nl/ met zeer veel info over glasvezel

Ik ben sinds een paar maanden wel over naar glasvezel. Aangelegd door Reggeviber, en een abo bij de KPN.
Ik was 1 van de eersten bij ons in het dorp die is aangesloten, dus had ook wel wat problemen verwacht.
Ik heb 3 kinderen, allemaal met een eigen tv, zelf een tv op de slaapkamer, en 2 tv's beneden. Totaal dus 6 tv's, en allemaal een interactieve HD ontvanger.
De PC's: 3 stuks bedraad, 2 via wifi, dan nog een dreambox (bedraad) Xbox (Wifi) en de nodige mobiele telefoons (allemaal wifi), een Ipad en zelfs de game-boys blazen vrolijk mee via Wifi.
Dan nog 2 tv's die behalve interactief ook nog eens zelf het www over kunnen (bedraad), en een netwerkprinter en mediaplayer. Best wel een stevig netwerk dus.
Voorheen zat ik bij Chello, en de laatste maanden 1 brok ellende.
Na de overgang naar glasvezel in de eerste instantie geen problemen. Na een week werd het netwerk erg onstabiel. Daar heb ik zelf een weekje mee zitten knoeien, maat tenslotte toch een monteur van (via ) KPN laten komen.
Deze loste de problemen vlotjes op, uiteindelijk zat het grootste probleem bij mij zelf: een router (verkeerd aangesloten) als switch gebruikt, waardoor deze vrolijk ip adressen uit stond te delen :o
De monteur plaatste hiervoor een HP switch en maakte hier gewoon een garantie gevalletje van, ik kreeg dus ook geen rekening.
Nu, na een maand of 3 glasvezel heb ik 1 storing gehad doordat er een switch (van mijzelf) stuk was gegaan, en 1 keer een regionale storing van ongeveer een uur.

Vergeleken met Chello is dit in mijn geval dus een enorme verbetering. Het is idd niet goedkoop, maar geen gezeur (zeker niet van de kinderen) is ook wat waard!

Mooi kerel!

Maar nu heb ik nog een vraag.
Ligt het glasvezelmodem (of hoe het heet) dan in de meterkast.
En ga je naar de verbruikers met gewone cat5/cat6 kabel.
Oftewel je blijft je oude netwerk gewoon behouden.
Ik krijg bv nooit meer dan 50Mb over een cat5/6 kabel.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan