Krijg cdrw niet gewist.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.288
Punten
113
Leeftijd
61
Beste mensen.

Ik begin me langzaam af te vragen of de cd-rw's van Octron soms rommel is, want de laatste tijd krijg ik na een keer of 3 a 4 gebruik die dingen niet meer gewist.

Tot nu toe heb ik geprobeert te wissen met Alcohol120%, Easy CD Creator, Nero en Windows zelf. Zowel snel wissen alsook volledig wissen. Zelfs heb ik een format geprobeert met Disc-Juggler.

Niets mag baten, de data (een mp3 liedje in dit geval) blijft er gewoon op staan.
Als ik met schijf-info van Nero ga kijken zie ik wel het volgende bij Mount-Rainier staan: "CD heeft geen MRW format".
Dit is onderhand al de derde of vierde cdrw van Octron waar me dit mee gebeurt.

De cdrw is overigens voordien 1x gebruikt thuis, daarna gewist hier thuis, toen bij m'n schoonbroer ook met Nero de mp3 erop gezet. Andere cdrw's gebruik ik uitsluitend thuis, maar zelfde euvel met een aantal ervan.

Iemand enig idee om dit euvel te verhelpen of is het gewoon jammer dan, doe maar richting groen archief (=vuilnisbak)?

Ik kom iets dergelijks wel eens tegen als ik een schijf van een ander krijg die gebrand is met Nero. Schijnt iets met finalisen in Nero te maken te hebben. Doe je dat niet, dan kan ik dat schijfje hier domweg wel afspelen, maar niet kopieren. Krijg dan de melding dat het formaat verkeerd is. Je kunt nog proberen om te wissen met Stomp Record Now, daar lukt het bij mij altijd mee, maar ik heb een ander merk schijf nl. die van Ricoh.

Bedankt voor de tip, Stomp RecordNow Max heb ik hier ook, alleen nog niet geprobeert, nu wel maar daar krijg ik hem helaas ook niet mee gewist.:(

Als je een dvd-recorder hebt, zou je nog kunnen proberen om de schijf te formatteren.

Formatteren kan ook met disc-juggler, heb je geen dvd-recorder voor nodig (die ik overigens niet heb).
Nja, hopelijk komen er nog andere idee?n. Wat ik wel weet is dat dit het laatste doosje Octron's is wat ik gekocht heb.
Wat een prullaria.

Sonic RecordNow DX, Version 4.61
Het wissen van een rw weet ik niet.
Maar het programma was bij mij wel in staat om heel
goedkope dvd te beschrijven die ook nog vlekkeloos afspeelde.

Bij de gebruikelijke programma's (nero, dvdclone, shrink enz), lukte dit niet.
Of foutmeldingen of blokkerig, of error's enz.

Recordnow DX is eigenlijk vrijwel identiek aan Recordnow Max, volgens mij heeft Sonic het nodige gejat.:)
Wat me opviel was dat je bij de DVD opties bij de DX iets niet kon wijzigen wat bij MAX wel kan. Maar in feite is het 't zelfde programma.
Gebruik dat ook altijd zelf om dvd's te schrijven als er dvd's in video_ts formaat komen, werkt super.

Maar die had ik dus al geprobeerd en die krijgt hem ook niet leeg, op een ander forum komt er ook maar geen reply en eerdere berichten over dit soort topics zag ik ook niet echt tevredenstellend opgelost dus vermoedelijk is het toch gewoon slechte kwaliteit cdrw. Met Nashua en Verbatim cdrw's heb ik dit probleem tot nu toe nog niet gehad.
Toch bedankt voor het meedenken.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan