Krijg nou... ?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik was al van het begin dat ik deze pc heb aan het zoeken naar een oplossing, naar het probleem die ik heb met mijn netwerkkaart/internetverbinding.

Iedere keer als ik in de nieuwsgroepen ging downloaden viel de verbinding weg, opnieuw opstarten en dan werkte het wel.

Dit heeft deze pc van dag 1 af gehad, alles geprobeerd, drivers en ga zo maar door, probleem is nooit opgelost.

Nu hebt ik afgelopen nacht naast XP, die er al opstond, een partitie gemaakt, en Windows 7 erbij gezet, en verhip nu gaat het downloaden wel door, en sterker nog de snelheid die ik onder XP niet haalde, wordt onder W7 wel gehaald?

Kan het zo zijn dat er een netwerkkaart in zit in mijn pc ( Dell optiplex ) die niet ondersteund wordt door XP, ondanks dat dit niet weergegeven wordt?

maar ik was al van het begin dat ik deze pc heb aan het zoeken naar een oplossing die ik heb met mijn netwerkkaart/internetverbinding.
Huh? Je bent aan het zoeken naar een oplossing die je hebt? :biggrin::biggrin::biggrin:
Ik neem aan dat je het het zoeken bent naar de oplossing van een probleem wat je hebt met je netwerkkaart/internet verbinden. ?ls je de oplossing al hebt hoef je er immers niet meer naar te zoeken.:biggrin:

Oke, tot zover de lol, nu serieus.
Heb je een pc die je zelf samengesteld hebt of een pc met een OS er reeds op geinstalleerd? Het zou bijv. kunnen dat als de pc geleverd is met Vista, en je er zelf XP op hebt gezet dat je toch niet de exact juiste drivers genomen hebt voor de kaart. Over het algemeen vind XP die trouwens zelf.

Stond er geen Vista op, dan lijkt het me bijzonder sterk dat een netwerk kaart niet ondersteund zou worden door XP als dat niet ergens vermeld staat.
Er zijn overigens een aantal typenummers Dell Optiplex.

Als de verbinding weg valt tijdens het downloaden is misschien toch de driver mak, soms helpt een oudere driver installeren, of de juiste driver.:)
Maar als hij met Vista geleverd is, zou het wel kunnen dat de driver niet meer optimaal is voor gebruik met XP.

Hihi, posting ff aangepast.

Maar wat het nu precies is weet ik even niet, ik ga de komende dagen testen of alles onder 7 werkt, en dan zo zoetjes aan XP eraf werken.

Heb je dan een 7 crack??

Grtz.

Hahaha Kilroy je loopt achter.

op de nieuwsgroepen worden alleen maar windhoos7 geactiveerd gepost.

Ik heb er nu eentje die zelfs een vorige versie update dus geen verse install nodig.

Uieraard gebruik ik deze alleen maar om te testen ;-)

Hihi, dacht je dan dat ik er belangstelling voor had?
Maar ik snap nu wel waarom hij zo snel geknakt wordt.
Hoorde op tv die dikke collega van Bill zeggen dat ze zo hoopten dat er wat mensen het gingen kopen.

Grtz.

Kilroy;206931 zei:

Tja hoe ze het doen in die nieuwsgroepen weet ik ook niet, maar ik heb hier een zgn pliekversie, en die update en alles...

Geen registratie of wat dan ook?

Ik ben benieuwd wanneer er een update komt die alles op "zwart" zet? :biggrin:

Nee ik ga even testen, en als het mij bevalt komt er hier mooi een legale versie. ( waar een pc omheen zit... :biggrin: )

Ja, maar vergeet dan niet dat het een licentie is voor maar 1 pc!

Grtz.

Hoe de vork precies in de steel zit weet ik niet.
(Iets met een klok en een klepel ofzo)

Maar er was iets met slechts 10 gelijktijdige netwerkverbindingen die mogelijk zijn bij XP.

Vista en 7 hebben daar geen last van (ik weet niet waar daar de lat ligt, M$ kennende hebben ze die lat niet weggenomen maar alleen verhoogd).

freggel1;206939 zei:
Ik ben benieuwd wanneer er een update komt die alles op "zwart" zet?

Heb hier ook zo'n Nieuwsgroep een Ultimate versie die je gewoon kunt installeren en geen activatie nodig, staat een 64 en 32 bits versie op de dvd en die draait hier op de gewone pc al twee en halve maand zonder enig probleem.
Heb hem nu ook op de laptop draaien en die draait met windows 7 beter dan XP.
Na natuurlijk eerst wat problemen te hebben gehad met m'n hardeschijf die niet goed meer was, nieuwe er in en gewoon weer windows 7 er op

Wat ik wel tegenkwam is dat m'n webbuilder programma (backup) de mappen van m'n site niet meer ziet, dat komt omdat er in W7 geen map Documenten en Settings meer is, maar een map Gebruikers Dus moesten er nieuwe verwijzingen gemaakt worden.
Ook is er geen Outlook Express meer maar je kunt gebruik maken van MSN Mail, ik zelf gebruik gewoon Incredimail 2

Verder ben ik tot nog toe zeer tevreden met het gehele pakketje. ;)

Ben benieuwd of de kersverse windows 7 gebruikers ook problemen hebben met dreamset 227.

Mochten jullie je ook te pletter lopen zoeken naar het knopje direct naar desktop----> die zit onderaan helemaal rechts naast het klokje tis maar dat je het weet.

Maar er was iets met slechts 10 gelijktijdige netwerkverbindingen die mogelijk zijn bij XP.
Bij toeval weet ik wel waar zowel de klok alsook bijbehorende klepel hangt.

Maar ik twijfel er nog aan of dit bij Windows 7 gewijzigd is, want het was geen probleem maar een feature wat al speelt sinds windows 95 en ook NT dus.

Het gaat om werkgroepen. Als je pc systemen in een werkgroep zet, dan kun je maar met 10 pc's tegelijk gebruik maken van de werkgroep en daarin aanwezige applicaties en printers.

Je kunt dus wel met meerdere pc's ingelogt zijn, dus bijv. 20 pc's, maar er kunnen er maar 10 tegelijk van de werkgroep en/of een server in de werkgroep gebruik maken.

Een gemiste kans die eigenlijk al jaren geleden opgelost had moeten zijn, maar werd uiteraard niet gedaan, logisch.
Want om dit euvel te kunnen oplossen moest je dus gaan werken met een server. Een windows NT server, eventueel domain controller als je nog meer mensen had, een backup domain controller was in bepaalde situaties ook zeer verstandig.
Dat betekent dus dat je als M$ zowel werkstation OS kunt verkopen alsook het duurdere server OS. Extra geld, dus logisch dat ze die beperking nooit er uit gehaald hebben.
Voor het MKB met een server en 10+ werkplekken is dat irritant natuurlijk.
Maarja, dan schaf je 1 NT server licentie aan, maakt er een PDC van en dan neem je NT workstation voor je clients en ben je klaar. Toch weer extra verdiend voor M$.

Eigenlijk is het een al langer achterhaald principe, zeker sinds Viesbah die allerlei versies heeft waaronder ook server versies.
Klanten mauwen al langer, MS is bang voor Google OS, dus tja je moet wat he... ben benieuwd dus of het in de goedkope versie van Win7 er uit zal zijn die beperking.

Maar naar mijn verwachten zal dat alleen van toepassing zijn op de duurdere Win 7 versies, Microsuf kennende.;)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan