Krijg router niet aan de praat

C

Chelsea

Hi,

Ik heb me een router aangeschaft namelijk een Edimax BR-6104K. Ik heb telenet duo internet (2 aansluitingen).
Vanaf de telenet modem loopt de kabel naar een hub die de 2 accounts verdeeld over 2 computers (pc1 en pc2)wat perfect werkt.

Nu heb ik een router gekocht omdat pc2 in thuisnetwerk staat met pc3, en aangezien pc2 dan telkens op het internet te kunnen aansluiten dient dus pc2 constant aan te staan.

Nu wil ik dus de kabel die naar pc2 loopt op een router aansluiten die dan verdeeld naar pc2 en pc3.

Ik raak wel in de instellingen van de router maar krijg hem niet aan de praat.

Zo wordt onder andere gevraagd naar een mac adress (alle pc's zijn geen mac's!), waar ik dat kan vinden of hoe ik dat kan verkrijgen heb ik geen idee over.

Iemand die me kan verder helpen aub?

Mvg

In het eerste stap moet je aangeven of die via een CableModem gaat ja of nee.

(wat voor internet heeft je Kabel / ADSL 'provider')

Na dat je wizzard uitgevoerd heeft moet je effe de router rebooten dan zie je aan een lampje van je WAN verbinding aan staat het ledje is dan groen op je router .
Dan sluit je de pc2 en pc3 gewoon via een utp kabel dus geen cros cable sluit je het aan dan zal je router een ip adres uitgegeven hebben met het volgend adres vb: 192.168.1.10 / 192.168.1.254

Dat betekent dan dat je via je router een verbinding heeft.

En als je nog steeds geen verbinding krijgt naar buiten (internet) dan gaat er iets fout met je instelling van je router.

groetjes,
deliyurek007

O ja en elk pc oftewel eigenlijk netwerkkaart heeft een mac adres:
Dat kan je via de msdos met het commando ipconfig /all intetikken achterhalen.

Groetjes,
deliyurek007

Als je nu eerst je bonnetje van je router eens uit de prullebak haalt, en de router terug brengt naar de winkel. Dan neem je daarvoor in de plaats een switch mee terug. Die sluit je met een utp kaneltje aan op je cabelmodemdinges. en dan lekker de pc's, printers en satontvanger op de switch inpluggen. Klaar.

Tenzij je echt een router nodig hebt. Maar ik heb nog geen idee waar je die nu voor nodig hebt. Is mij niet duidelijk geworden uit je posting.

Ik zou gewoon die router houden dan kun je tenminste ook ALLE pc's aansluiten, incl. je Dreambox en je Xbox.

Als het om het macadres gaat... als de verbinding al daarop afgesloten zou zijn... De meeste routers hebben een "clone macadress" funktie, dan gebruik je die gewoon of vult handmatig het macadres van pc 1 of pc 2 in dan ben je ook klaar.

Met een switch zou het ook kunnen, maar een router kun je altijd nog wel eens gebruiken, ook bij andere abo's mocht je eens overgaan.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan