Kris Kristofferson (88) is zaterdag in zijn huis op het Hawaïaanse eiland Maui overleden

sat-ed

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
4 mei 2010
Berichten
1.567
Waarderingsscore
381
Punten
83
Locatie
grunn
De Amerikaanse zanger, songwriter en acteur Kris Kristofferson (88) is zaterdag in zijn huis op het Hawaïaanse eiland Maui overleden. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt.
Kristofferson scoorde in 1966 zijn eerste succes met Vietnam Blues. Daarna volgden successen met nummers als Me and Bobby McGee, Sunday Mornin' Comin' Down en Help Me Make It Through The Night. Het zijn nummers die door artiesten als Janis Joplin, Johnny Cash, Jerry Lee Lewis en Willie Nelson zijn gecoverd.
Toen Joplin in 1971 postuum een nummer 1-hit scoorde met Me and Bobby McGee, kreeg Kristofferson voor het eerst erkenning buiten zijn genre. In 2014 ontving de songwriter en zanger de Grammy Lifetime Achievement Award.
Naast zijn muzikale carrière was Kristofferson acteur. Zo speelde hij onder meer in Blume in Love (1973) en Alice Doesn't Live Here Anymore (1974) van Martin Scorsese. Voor zijn rol in A Star Is Born (1977), waarin hij te zien was naast Barbra Streisand, ontving hij een Golden Globe.
(bron:nu.nl)

men vergeet hierbij naar mijn id nog een film klassieker namelijk: convoy
 
RIP.
 
Inderdaad, Convoy was toch ook wel een echte bekende klassieker.
Toch een nette leeftijd voor een man, gezien mannen veelal jonger sterven.

Rest in peace Kris.
 
R.I.P
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan